Isle of man - krasch (troligen massa aj)

955i skrev:
Inget jag skulle vilja prova :död

Varför sitter han med händerna i luften ungefär som om han kom på en raka? Ser helt skumt ut, finns väl ingen normalt funtad person som skulle släppa styret och meditera genom en kurva i XXX km/h? :confused:

Får man rejäla styrslag kan det vara svårt att hålla kvar händerna på styret.

Kobbe skrev:
Det där var Richard Quale.
Han förlorade mjälten, bröt vristen och ett nyckelben men överlevde även om det såg ganska otäckt ut.
Överlevde han den kraschen? Otroligt. :va
Var 100% säker på att det där var en dödsolycka.

Maverick_ou812 skrev:
Överlevde han den kraschen? Otroligt. :va
Var 100% säker på att det där var en dödsolycka.

Massvis med sjuka krascher på Isle of man där folk överlevt. Men en hel del som dött också såklart.

Kobbe skrev:
Det där var Richard Quale.
Han förlorade mjälten, bröt vristen och ett nyckelben men överlevde även om det såg ganska otäckt ut.

jag har försökt hitta tidigare om han kört nåt mer därefter. han blev ju dessutom farsa något senare o hade tänkt sig att just det året (2002) skulle vara det sista runt ön. på en IoM-rulle blir han intervjuad på sjuksängen efteråt o ligger mest o flinar åt det hela. sicka gubbar...

P@trik skrev:
Menar du bara iom eller all landsvägsracing ?

När de kör genom byar och sånt. Egentligen borde hela Isle of man TT förbjudas. Finns ju typ ingen annan tävling som är så farlig eller? Enduro är ju samma sak, alltså massa träff på sidorna, dock går det inte i sånna höga hastigheter.

P-E skrev:
När de kör genom byar och sånt. Egentligen borde hela Isle of man TT förbjudas. Finns ju typ ingen annan tävling som är så farlig eller? Enduro är ju samma sak, alltså massa träff på sidorna, dock går det inte i sånna höga hastigheter.

Iom är inget ensamt fenomen det finns många landsvägstävlingar i rr.

P-E skrev:
Klart det är lite konstigt att man tävlar där, men att det är farligt är ju lite av charmen, samma sak med tex dakarrallyt

tycker faktiskt att north west 200 är coolare, går fortare och de startar i klunga :yoparty

IoM är riktigt mäktigt..

en "cam on board" tur får nog den mest erfarna RR-föraren att bromsa i kallingarna!
Nästa allt här i livet är frivilligt! ställer man upp så får man väl räkna med att stryka med.. som skrivet tidigare så är det väl faran som ger tävlingen dess "charm" om man får yttrycka det så!

men dom är nog allt lite :huvet

har beställt IoM 2004 på DVD :tummenupp

hm, hur sparar man ner den?
iom vore nått....

Maverick_ou812 skrev:
Tack, dit kan jag köra på 15 min!
Tyvärr sa saldot "slut" på DVD :(

Jaja... tack för hjälpen, får leta vidare!

stod det inte isle of man 2003 slut?? för jag beställde egentligen 2003 men fick då svaret att den utgått!
men att dom istället skickar 2004 :)
så kolla med dom för säkerhetskull!

lycka till.!

Usch, såg inge kul ut det där. Bra att han klarade sig relativt väl iaf.

Som sagt, mystiskt att han har armarna i luften när han kraschar.

Back