Is-åka

Kanske inte mest praktiskt i alla lägen, men intergralhjälm är ganska skönt när det kryper lite i graderna, huva och halsduk till det så brukar det ordna sig. Har man sedan ett av kronans underställ räcker det nästan direktr under cross byxorna. Körde även med rejäla knäskydd, det skuddar bra mot fartvind.
Och ja det var rejält kallt, men skoj som tusan.

Bifogat

• wip-17celsius.jpg
    wip-17celsius.jpg
    20.6 KB · Visningar: 293
Men man ska inte starta för tidigt på säsongen :confused:

Bifogat

• pic00011.jpg
    pic00011.jpg
    43.2 KB · Visningar: 253
Fan va suuuuugen man blir!..

men ni fick rengöra rätt mycket bak på hojjen när ni körde fast?=)

DwD skrev:
Fan va suuuuugen man blir!..

men ni fick rengöra rätt mycket bak på hojjen när ni körde fast?=)

Göra rent?

Hojen BLIR ren när man kör den i vatten :D

(renare iaf, allra helst min :brynad )

ojoj, de där är minna värsta mardrömmar, tappa hojen genom isen

ring ring, ehh hej försäkringsbolaget, jag "tappa" hojen i en isvak :crash

Vart kör ni i sthlms området? Jag bor i och för sig bara 100 meter från edsviken, men jag tror skridskoåkarna blir himla ledsna ifall de blir omkörda... finns det nåt ställe där det är lite mer accepterat?

WaZZe skrev:
ojoj, de där är minna värsta mardrömmar, tappa hojen genom isen

ring ring, ehh hej försäkringsbolaget, jag "tappa" hojen i en isvak :crash

Då får du ut noll!
Körning på sjöar och is är förbjuden för motortrafik, och då gäller inte försäkringen.

Hehe, kommer ihåg för två år sen, sent på vintern....ligger bakom en XR och en Husa som kör bredvid varandra....sen när bakhjulet började tugga igenom på sina ställen och polarnas spår fylldes med vatten......då håller man stumt tills man är på stranden :D

phastasphuk skrev:
Då får du ut noll!
Körning på sjöar och is är förbjuden för motortrafik, och då gäller inte försäkringen.

Hehe, kommer ihåg för två år sen, sent på vintern....ligger bakom en XR och en Husa som kör bredvid varandra....sen när bakhjulet började tugga igenom på sina ställen och polarnas spår fylldes med vatten......då håller man stumt tills man är på stranden :D
hehe.. förstår jag... Man kanske inte ska köra själv. Vilket jag gjorde förra året... Svårt att hålla koll då...

Fan.. vill bo mer uppåtlandet.. Vi har dåligt med bra grusvägar och sen max 1veckas isäsong med lite tur.

Ingel skrev:
Vart kör ni i sthlms området? Jag bor i och för sig bara 100 meter från edsviken, men jag tror skridskoåkarna blir himla ledsna ifall de blir omkörda... finns det nåt ställe där det är lite mer accepterat?

Ähh.. Edsviken rockar! Vi körde Porsche där för nått år sen. Dom blev väl inte glada direkt. Men va fan. :D

Att ha med sig isdubbar i början/slutet av sösongen är inte så dumt :D

Vad jag vet så brukar dykarlubben fiska upp några skotrar varje år,dom tar samma pris som självrisken,och skoteråkarna tappar ingen bonus :whip Jag har inte kolla självrisken,men 5000:- borde det vara värt att få upp hojjen :squid

man brukar köra bil på dreviken på vintrarna har faktiskt inte sett någon hoj dära ännu men det kommer att komma i vinter det kan jag lova

I vintras hade vi uppmätt till 90cm is i Mars, så det bara ökade å ökade från December, jag tror vi började åka precis efter nyår..........

Kolla så det int går hål, då blir det kallt å blött

Safteyfirst!!

men vaffan, när kan man börja utan risk att gå igenom? jag har bara 125 men har enduro dubb däck och blir min första gång på is (fett sugen) tar nog farsans HONDA 450 -02 några 100 varv på isen åxå !!!!! :rock

Jag vet inte riktigt, men våra banor brukar de ploga med en 5tons traktor så jag antar att det håller för ett gäng hojar oxå :brynad

Kan vi inte bilda ett gäng som drar ut på isen här i stockholm. Har aldrig gjort något liknande förut, vet inte varför?

Men att åka själv är inte så lyckat.

Därför, vilka är på?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma