Is-åka

jag bor i haninge om någon vet så finns en "swamp" som heter öran...och en futtig insjö som heter skeppnan..den är inte LITEN men den e nog FET att köra på...jag e ju dock bara 14 men SO WHAT!??! jag kan ju :rock ändå :1pajas
 
Japp japp, vi känner en som jobbar på vägverket som plogar :rock


PS jag gillar den där gubben, det e ju jaaag :rock
 
en liten teaser först...

-3 grader och vindstilla, ny fin is, alldeles tyst och lugnt.
en fin dag för lite långfärdskridsko kanske......nä nä nä nä nä

brraaaap brapp brapp braaaaaap braaaaaaaaap braaaaaaaaaaaaaaaaaaaap ( lägg till valfritt motorljud här ) :tummenupp :crash :rock
 

Bifogat

  • mögsjön.jpg
    mögsjön.jpg
    89.4 KB · Visningar: 224
"eeh har du fått skruvhybris eller?"

"nä vadå e ju bara 1200 skruv....."
 

Bifogat

  • dubb426-4.jpg
    dubb426-4.jpg
    100.8 KB · Visningar: 573
najs...verkar jävligt kul att vara och rejsa mitt ute på en sjö, men mindre roligt att dra upp en isklump som har varit föredetta hoj =/
 
rejser skrev:
"eeh har du fått skruvhybris eller?"

"nä vadå e ju bara 1200 skruv....."

NIIIICE!!!

Hemmagjort dubb eller??


Tänkte dra i några m8´or i mitt gamla michelin. Behöver inte hålla 1000år, men finns det någonting man INTE ska göra....?

Man får ju skydda innerslangen, det vet jag... Men lite tips kanske... .... Eller inte, man lär sig ju av sina misstag...


/Z
 
Jag fick inte upp min hoj på slangen eller stoppie när jag körde is..

Bara spann
 
Fixx skrev:
Jag fick inte upp min hoj på slangen eller stoppie när jag körde is..

Bara spann

Kanske för dåligt med dubb. Men sedan är det ungefär som på grus, man får gunga till lite extra för att flytta vikten - att bara gasa eller bromsa funkar sällan om man inte har riktigt fina dubbsulor.

Jäklar vad jag längtar till vintern och tjock fin is...
 
Fixx skrev:
Jag fick inte upp min hoj på slangen eller stoppie när jag körde is..

Bara spann

Kanske för _mycket_ dubb. Om man trycker i för många så orkar dom inte tränga ner i isen eftersom vikten fördels på för stor yta......
 
Tog bilen till jobbet idag,pga av att det nog var för halkit att ta hojjen med motard däcken på,

kan man dubba cross däcken som man fick med hojjen så att man kan köra även när det är lite is på asfalten? typ som mcbud dubbat? isåfall nån som vet vad det kostar.
,dom har bara gått 50mil så dom är inte speciellt slitna.

nån som vet om salt sliter mycket på en xr, mesta är ju aluminium på hojjen men salt är väl inte så bra för aluminium heller?
 
Frätskador pga salt kan man minska rejält genom att spray hela hojen med WD40 som sedan får torka ett dygn och sedan sprejar på glasklar klisterolja (kedjeolja). Man lämnar bara gaffelben, sadel, tankvingar, styret och de varmaste delarna av motor och avgassystem, orörda. Hojen ser snart ut som skit, men efter vintern är det bara att köra avfettning på det och få en blank och fin hoj igen. Det man ska göra när man kört, är att smörja kedjan med 80W90-olja och torka av gaffelbenen med en torr trasa, samt bromsskivan.
 
Zana skrev:
NIIIICE!!!

Hemmagjort dubb eller??


Tänkte dra i några m8´or i mitt gamla michelin. Behöver inte hålla 1000år, men finns det någonting man INTE ska göra....?

Man får ju skydda innerslangen, det vet jag... Men lite tips kanske... .... Eller inte, man lär sig ju av sina misstag...


/Z


använd michelins korv istället för slang
 
Finns det något man bör göra åt hojen om man ska ut på isen? Någon som sade att man skulle lägga större munstycke och täcka ena kylaren. Varför ska man täcka den? Vad bör man göra mer?

Hälsn. En som ska terrorisera Ålandsisarna i vinter... :rofl
 
petterekman skrev:
Finns det något man bör göra åt hojen om man ska ut på isen? Någon som sade att man skulle lägga större munstycke och täcka ena kylaren. Varför ska man täcka den? Vad bör man göra mer?

Hälsn. En som ska terrorisera Ålandsisarna i vinter... :rofl

Gå upp i munstycke för att den inte ska gå för magert i den kalla/torra luften och skära(?) Täcka kylare för att den ska komma upp i arbetstemperatur. Se till att allt är välsmort så det inte fryser fast eller börjar krångla, vajrar, länkage, kedja..
Lägre viskositet på oljan skadar inte heller (10/40 el likn.)
 
petterekman skrev:
Finns det något man bör göra åt hojen om man ska ut på isen? Någon som sade att man skulle lägga större munstycke och täcka ena kylaren. Varför ska man täcka den? Vad bör man göra mer?

Hälsn. En som ska terrorisera Ålandsisarna i vinter... :rofl
tror det är så luften har högre densitet när det är kallt och då behöver du ha större munstycke så att % bränsleblandningen blir samma som när det är varmt, mao så borde man få mer effekt när det är kallt ute! :crash
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top