sandstream
Guest
Kan bara hålla med.Nyteknik skrev:Det självklara svaret är: absolut ingenting.
Tror inte vi får se någon ny mästare förrän Rossi kliver av, men då blir det desto mer spännande.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kan bara hålla med.Nyteknik skrev:Det självklara svaret är: absolut ingenting.
Jag är inne på samma linje.Nyteknik skrev:Det självklara svaret är: absolut ingenting.
För mig är det inte en fråga om "OM" utan när Pedrosa blir mästare i MotoGP också. Fast då är troligen Rossi-eran över.sandstream skrev:Tror inte vi får se någon ny mästare förrän Rossi kliver av, men då blir det desto mer spännande.
Självklart så kammar Valentino hem segrar även 2006..Men ändå! körskickligheten finns där hos både Marco o Capirex många gånger mätbar med Valentino..Nu 2006 en psykiskt/mentalt starkare Marco än 2004 stärkt av framgångar o ganska skadefri 2005. Samt en något mer utvecklad o testad Ducati i händerna på Capirex.. killen som tror det var kvalet till Qatar gp 2005 nästan fick mig att gråta framför tv`n då han körde in Ducatin i pole på ett sätt som bara inte gårGustav O skrev:Vad talar för att både Capirossi och Melandri ska klå Rossi över en hel säsong?
Tror inte Melandri kommer stärkt in i säsongen med tanke på hans skrala tester. Capirex är för ojämn över en hel säsong. Tex.#space skrev:Självklart så kammar Valentino hem segrar även 2006..Men ändå! körskickligheten finns där hos både Marco o Capirex många gånger mätbar med Valentino..Nu 2006 en psykiskt/mentalt starkare Marco än 2004 stärkt av framgångar o ganska skadefri 2005. Samt en något mer utvecklad o testad Ducati i händerna på Capirex.. killen som tror det var kvalet till Qatar gp 2005 nästan fick mig att gråta framför tv`n då han körde in Ducatin i pole på ett sätt som bara inte går![]()
Gustav O skrev:Jag är inne på samma linje.
För mig är det inte en fråga om "OM" utan när Pedrosa blir mästare i MotoGP också. Fast då är troligen Rossi-eran över.
Gustav O skrev:Tror inte Melandri kommer stärkt in i säsongen med tanke på hans skrala tester. Capirex är för ojämn över en hel säsong. Tex.
Det är lite konstigt att en förare som har kört GP sedan början av 90-talet är ojämn. Den unika erfarenhet som Capirossi har borde tvärt om göra honom till en av de mest tillförlitliga förarna i MotoGP. Kanske kan han visa det i år om Ducatin och däcken till slut fungerar som det är tänkt.Gustav O skrev:Tror inte Melandri kommer stärkt in i säsongen med tanke på hans skrala tester. Capirex är för ojämn över en hel säsong. Tex.
Är lite mer tveksam till Pedrosa som mästare men han har ju onekligen visat på testerna att han har farten så vi får väl se 2007.Gustav O skrev:För mig är det inte en fråga om "OM" utan när Pedrosa blir mästare i MotoGP också. Fast då är troligen Rossi-eran över.
Ja det är mkt nytt o se fram mot 2007..Nya motorer! vad gör man för 800cc? Vad kan de "nya" förarna i år göra för resultat 2007? Är Valentino kvar? osv osv... Känns som allt blir nytt 2007 o exakt "nästan allt" kan hända!! Men bara nästan..sandstream skrev:Är lite mer tveksam till Pedrosa som mästare men han har ju onekligen visat på testerna att han har farten så vi får väl se 2007.
Kanske kommer 2006 års varvtider aldrig att slås? Eller kan vi iskallt räkna med att "utveckligen" snabbt gör de mindre motorerna minst lika effektiva som dagens?#space skrev:Ja det är mkt nytt o se fram mot 2007..Nya motorer! vad gör man för 800cc? Vad kan de "nya" förarna i år göra för resultat 2007? Är Valentino kvar? osv osv... Känns som allt blir nytt 2007 o exakt "nästan allt" kan hända!! Men bara nästan..![]()
Klart de kommer köra snabbare med 800cc hojarna i slutändan. Det är oundvikligt.Nyteknik skrev:Kanske kommer 2006 års varvtider aldrig att slås? Eller kan vi iskallt räkna med att "utveckligen" snabbt gör de mindre motorerna minst lika effektiva som dagens?
![]()
![]()
Nä exakt många ?? inför 2007! spännande är det ju i alla fallNyteknik skrev:Kanske kommer 2006 års varvtider aldrig att slås? Eller kan vi iskallt räkna med att "utveckligen" snabbt gör de mindre motorerna minst lika effektiva som dagens?
![]()
![]()
Hans historia tyder på att han har precis allt som krävs för att bli en mästare även i MotoGP. Hans storlek är inget stort hinder med lite erfarenhet och redan nästa år kommer hojarna vara mindre.sandstream skrev:Är lite mer tveksam till Pedrosa som mästare men han har ju onekligen visat på testerna att han har farten så vi får väl se 2007.
Pedrosa körde en uppdaterad 2005 RC211V medans Hayden jobbade med den nya 2006:an.
Slutändan = sista delen av 2007?Gustav O skrev:Klart de kommer köra snabbare med 800cc hojarna i slutändan. Det är oundvikligt.
Vi lär få en liten vink i år om hur han står sig mot de "stora" pojkarna.Gustav O skrev:Hans historia tyder på att han har precis allt som krävs för att bli en mästare även i MotoGP. Hans storlek är inget stort hinder med lite erfarenhet och redan nästa år kommer hojarna vara mindre.
När Rossi försvinner ser jag i dagsläget ingen som är mer lämpad än Pedrosa att ta över. Melandri kommer närmast men jag tror Pedrosa ändå är den något vassare av de två.
I slutänden = när de slutligen kör snabbare med de nya hojarna. Exakt tidpunkt är svår att säga.#space skrev:Slutändan = sista delen av 2007?
Han kommer klara sig utmärkt.sandstream skrev:Vi lär få en liten vink i år om hur han står sig mot de "stora" pojkarna.
Nyteknik skrev:Kanske kommer 2006 års varvtider aldrig att slås? Eller kan vi iskallt räkna med att "utveckligen" snabbt gör de mindre motorerna minst lika effektiva som dagens?
![]()
![]()
Med tanke på hur stor del däcken spelar in för ett snabbt varv o förmåga att underhålla hög prestanda under ett helt race..Så fråga: kommer det att bli ett annat "slitchema" för däcken på en 800cc mot på dagens motogp hoj?Chris Ash skrev:Effekt är ju inte speciellt viktigt för snabba varv. 250 är ju redan nu nere på vissa av MotoGP-tiderna från 2002 och en 500 var lika snabb som en MotoGPhoj i rena varvtider.
Jag sticker ut hakan och säger att det kommer gå fortare 2007 än 2006...
Det är teststopp, förutom för fabrikernas testförare om jag kommer ihåg rätt.sandstream skrev:Nu när de officiella testarna är avslutade, får teamen testa på egen hand eller är det teststopp fram till första racet?
Hur är det sen under resten av säsongen, får teamen testa när de vill?
Så det är alltså okej att ha folk som testar hojarna året runt men de får inte vara någon av de ordinarie förarna som ska tävla under året?Gustav O skrev:Det är teststopp, förutom för fabrikernas testförare om jag kommer ihåg rätt.
De får testa, men inte under sommaruppehållet. Ganska ofta stannar de ju kvar efter ett GP och kör lite tester. Fabrikstestarna kör ju kontinuerligt också.
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |