Irriterande trender

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det borde döpas om till parkeringsblinkers, det är ju vad alla använder det till.
Helt rätt och mest men inte alltid. :7peta Men vanligast naturligtvis då man oftast bara ser vänsterblinkersen.
Då kan det bli väldans jobbigt när man tror att det är en idiotparkerare när det är någon som använder vänsterblinkers för att köra ut. :fakta
Naturligtvis utan att bilisten kollar speglar eller på annat sätt ser om det finns annan trafik. För det räcker juh med att bara slå på blinkers samtidigt som man kör ut. :huvet
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
I går såg jag en bil på vägkanten utan varningsblinkers, när jag kom fram till den visade det sig att dom i alla fall hade ställt ut varningstriangeln.

Rakt nedanför bilen,

Och den hade blåst omkull för att den inte var ordentligt utvikt
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
I går såg jag en bil på vägkanten utan varningsblinkers, när jag kom fram till den visade det sig att dom i alla fall hade ställt ut varningstriangeln.

Rakt nedanför bilen,

Och den hade blåst omkull för att den inte var ordentligt utvikt
Modärn bilist! :7peta
Tragikvärket tror juh inte på information så hur skulle denne, alldeles själv, kunna ta reda på vad som gäller? :crash
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Ja,sunt förnuft har ju gått och blivit olagligt så att.
Sunt förnuft är väl att köra i rondeller som sunt förnuft kräver! :7peta

Och sunt förnuft är väl att köra på det sätt som jag tycker är sunt förnuft? ;)

Så att behöva ändra beteende bara för att regler, som Tragikvärket inte informerar om, ändras är väl inte sunt förnuft? :va
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
I går såg jag en bil på vägkanten utan varningsblinkers, när jag kom fram till den visade det sig att dom i alla fall hade ställt ut varningstriangeln.

Rakt nedanför bilen,

Och den hade blåst omkull för att den inte var ordentligt utvikt
På lite äldre Mercedes satt varningstriangeln i bakluckan, så några nöjde sig med att låta luckan stå öppen när ett problem skulle lösas.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
På lite äldre Mercedes satt varningstriangeln i bakluckan, så några nöjde sig med att låta luckan stå öppen när ett problem skulle lösas.

Jo, det var ju faktist jättesmart, man hade en stor blaffig reflex när man stod och lastade ur bilen vid sidan av vägen, sen att folk är idioter det kunde inte Mercedes räkna ut.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Du är nåt på spåret...

027db72d09f1a5bf7c3afd0cbb0ec180.jpg


En sak ungdomar mår bra av är konsekvenser.

Historia från verkligheten: Tre 16-åriga buskillar lever rövare och kladdar med mat i matsalen. Undertecknad hämtar dem i klassrum en timme efteråt och tar dem till matsalen. Städerskor får ledigt en timme, grabbarna skall nämligen skura hela matsalen. ”-Hela matsalen?” Hela matsalen.

45 minuter senare tittar jag till dem, bra fart på skurmoppen. De frågar om de skall skura diskrummet också. Ja för fan.

Efter avslutat och kontrollerat värv får de lämna med rak rygg. Jag gör några diplom där det står ungefär att ”XX har på eget initiativ bidragit till ökad trivsel och förbättrad innermiljö och utnämns härmed till Hederselev”
Officiellt diplomutdelande i klassrum.

Gissa vilka tre som var mest på de yngre eleverna framledes när det gällde ordning och snygghet?


Jag inbillar mig att även unga vuxna på arbetsplatser behöver lite vägledning och en chef bör absolut ta tillfället i akt att statuera ett exempel när det gäller sådana saker. Hur skall de annars förstå varför de griniga gamla kollegorna irriterar sig på dem?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Ett bygglag jag var del av fick en rejäl utskällning av verkaren när vi 20 sekunder över 07 inte var ute ur byggboden än. Ett par av oss fick akut feber och sjukade ut sig där och då.

20 sekunder tycker inte ens jag är ok att skälla ut ett arbetslag om 6 pers på. Det tyckte inte heller chefen efter att lagbasen ringt honom. Verkaren tvingades ut med en tårta åt oss vid 9-fikat.

Men hursomhelst så är att hålla tiden nästan en död förmåga idag, verkar det som.

20 sek efter t är ”sent”, om det sedan är 20 sek eller 10 min före t är det inte sent.

Vad är att missförstå?

Jag brukar säga att det är OK att komma sent, bara man är jäkligt andfådd. Det betyder att man åtminstone försökt minimera skadan.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Hade en snarlik tanke i vintras när jag och polaren var i St. Anton i Österrike och åkte skidor/snowboard.

Man kallas ju vissa länder för "icke skidåkande nationer", ofta med hänvisning till gängkriminalitet, förnedringsrån, respektlöshet mot äldre, mot polisen osv. osv.

Dessa individer (och nationer) skulle behöva bli skidsemestrande, för i backen måste man förstå och lära sig respekt, ödmjukhet och att visa hänsyn.

Om du tycker att liftköande svenskar är sinnebilden för ”respekt, ödmjukhet och hänsyn” så undrar jag om du någonsin åkt skidor i Åre?

Däremot kan du kika på vilken ungdomsfotbollsplan som helst när träningen är igång, icke skidåkande nationers barn som uppvisar dessa egenskaper i riklig mängd.

Kan förstås ha mer med vuxnas ledarskap att göra än någonting annat. Eller hur?
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Denna jävla trend, där svennebananfarsor ser ut som tatuerade fullblodsbikergangster. Fast det närmaste en mc dom kommit är en moped och eller deras jävla elsparkcykel. Vad fan är grejen?.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
027db72d09f1a5bf7c3afd0cbb0ec180.jpg


En sak ungdomar mår bra av är konsekvenser.

Historia från verkligheten: Tre 16-åriga buskillar lever rövare och kladdar med mat i matsalen. Undertecknad hämtar dem i klassrum en timme efteråt och tar dem till matsalen. Städerskor får ledigt en timme, grabbarna skall nämligen skura hela matsalen. ”-Hela matsalen?” Hela matsalen.

45 minuter senare tittar jag till dem, bra fart på skurmoppen. De frågar om de skall skura diskrummet också. Ja för fan.

Efter avslutat och kontrollerat värv får de lämna med rak rygg. Jag gör några diplom där det står ungefär att ”XX har på eget initiativ bidragit till ökad trivsel och förbättrad innermiljö och utnämns härmed till Hederselev”
Officiellt diplomutdelande i klassrum.

Gissa vilka tre som var mest på de yngre eleverna framledes när det gällde ordning och snygghet?


Jag inbillar mig att även unga vuxna på arbetsplatser behöver lite vägledning och en chef bör absolut ta tillfället i akt att statuera ett exempel när det gäller sådana saker. Hur skall de annars förstå varför de griniga gamla kollegorna irriterar sig på dem?
Som vän av konsekvenspedagogik blir jag naturligtvis nöjd med att fröna fick en karaktärsdanande uppgift. Kanske minskar det risken för ett framtida förakt för den som utför basala uppgifter, avgörande för allas trivsel. Allt gott så långt!
Problemet för mig kommer när man upphöjer och ger dem en särställning för att de uppfyllt en konsekvens, orsakad av eget skitbeteende. En bekräftelse och egoboost som sällan eller aldrig förlänas de redan skötsamma. Börjar de sen agera självutnämnd milis och får stöd av personal som ska utgöra skolans auktoriteter, då skapar man förtryckare.
Nu vet jag inte om dessa var mobbare men om så är har de bara fått flera verktyg.
Ett enkelt "bra jobbat" hade varit nog imho. Hur man hittar och bekräftar de med svag ställning, tysta eller utagerande, är en större utmaning.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Denna jävla trend, där svennebananfarsor ser ut som tatuerade fullblodsbikergangster. Fast det närmaste en mc dom kommit är en moped och eller deras jävla elsparkcykel. Vad fan är grejen?.

Du glömde att ta upp den obligatoriska lilla fjantiga tofs/hårknut som dom väldigt gärna har också
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Däremot kan du kika på vilken ungdomsfotbollsplan som helst när träningen är igång, icke skidåkande nationers barn som uppvisar dessa egenskaper i riklig mängd.
Herregud, du har verkligen inga spärrar.






 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
20 sek efter t är ”sent”, om det sedan är 20 sek eller 10 min före t är det inte sent.

Vad är att missförstå?

Jag brukar säga att det är OK att komma sent, bara man är jäkligt andfådd. Det betyder att man åtminstone försökt minimera skadan.
I sak håller jag med dig. Men med tanke på att nämnda situation uppstod när man fortfarande hade armbandsur som man själv fick ställa (90-talet) och fröken ur var den man hade att kontakta för rätt tid anser jag att 20 sekunder är inom felmarginal.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
I sak håller jag med dig. Men med tanke på att nämnda situation uppstod när man fortfarande hade armbandsur som man själv fick ställa (90-talet) och fröken ur var den man hade att kontakta för rätt tid anser jag att 20 sekunder är inom felmarginal.
Det är väl sådant ledarskap som också fostrar anställda som går hem exakt då "dagen är slut".
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top