Irriterande trender

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Gäller ditt påstående en enfilig rondell? Förstår inte isåfall hur vänsterblinkande kan ge "mera" utrymme i rondellen?

Kan du förklara för en ickevänsteblinkare hur det hjälper till?
Jajamen! Om du och jag närmar oss rondellen nästan samtidigt i motsatt riktning, jag lite före dig. Då kan du se var jag tänker ta vägen och släppa av och glida fram tills jag har passerat istället för att tokbromsa när du insåg att jag skulle vänster och inte rakt fram.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Jag vet inte om det varit uppe men motorcyklar som har chassi som slutar innan bakhjulet för att sedan stoppa på ett kvastskaft för att ha lite stänkskärm och regplåt plus en annan jävla pinne med en liten stänkskräm modell "långtbakhugger"
Det värsta är ju att designen slutar där, men sen är det ju nån jävla fjulliplupp i plast som sticker ut som en lortig penis där bak.
Enig :)
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Det värsta är ju att designen slutar där, men sen är det ju nån jävla fjulliplupp i plast som sticker ut som en lortig penis där bak.
Nej men, ja jo jag håller med, precis.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Husbilar.
De flesta husbilar har inga problem att hålla motorvägsfart + lite.
Men lika fan sitter de o kör i 10-15 under skyltad fart på 70, 80, 90, 100-vägar där man inte kommer om lätt.
Antagligenhar de köpt så dyr husbil så de måste spara på diesel eller så har de helt enkelt inte bråttom.
Värst är när jag kommer i min husbil med släp efter och måste köra om då jag inte vill snålköra och har en bandag att komma fram till och fanskape vinkar glatt som om vi var kompisar.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Husbilar.
De flesta husbilar har inga problem att hålla motorvägsfart + lite.
Men lika fan sitter de o kör i 10-15 under skyltad fart på 70, 80, 90, 100-vägar där man inte kommer om lätt.
Antagligenhar de köpt så dyr husbil så de måste spara på diesel eller så har de helt enkelt inte bråttom.
Värst är när jag kommer i min husbil med släp efter och måste köra om då jag inte vill snålköra och har en bandag att komma fram till och fanskape vinkar glatt som om vi var kompisar.

Jag håller med dig om detta. Personbil och husvagn håller ofta bättre trafiktempo än husbilar. Även elbilar vill ofta ligga 10-15km under hastighetsskyltarna
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag håller med dig om detta. Personbil och husvagn håller ofta bättre trafiktempo än husbilar. Även elbilar vill ofta ligga 10-15km under hastighetsskyltarna
Har märkt att folk med husbil inte vill köra fort för att det är dyrt med bränsle. Av nån anledning.
Sedan kan jag väl iofs förstå att man inte vill köra fort med husbil med hänsyn till säkerhet, de fälle rju ihop som ett korthus vid krascher. :hihi
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ju större och fyrkantigare fordon, ju större bränslebesparing om man sänker hastigheten.

Husbilar som byggs på skåpbilar som är tänkta att frakta flera ton har ofta en väldigt låg utväxling dessutom, så motorljudet blir olidligt.

Jag har bekanta som har en antik husbil byggd på en Mercedes, dom fick tag på bakaxeln ur bussmodellen av skåpbilen och det höjde den hastighet det gick att uthärda till normalt trafiktempo, även om dom får växla ner för minsta uppförsbacke nu istället
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Ju större och fyrkantigare fordon, ju större bränslebesparing om man sänker hastigheten.

Husbilar som byggs på skåpbilar som är tänkta att frakta flera ton har ofta en väldigt låg utväxling dessutom, så motorljudet blir olidligt.

Jag har bekanta som har en antik husbil byggd på en Mercedes, dom fick tag på bakaxeln ur bussmodellen av skåpbilen och det höjde den hastighet det gick att uthärda till normalt trafiktempo, även om dom får växla ner för minsta uppförsbacke nu istället
Men att inte kunna hålla 70 eller 80 på sådan väg är ju bara dumt.
Jag förstår om de kanske inte vill ligga o pressa i 110/120 men där finns ju möjlighet att komma om oftast.
Ingen av de husbilar jag kört har haft olidlig ljudnivå i normala hastigheter.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Men att inte kunna hålla 70 eller 80 på sådan väg är ju bara dumt.
Jag förstår om de kanske inte vill ligga o pressa i 110/120 men där finns ju möjlighet att komma om oftast.
Ingen av de husbilar jag kört har haft olidlig ljudnivå i normala hastigheter.

Ja, jag tänkte ju närmast på 110 väg, nej 70/80/90 ska dom ju kunna hålla.

Sedan är ju gränsen för vad man tycker är olidlig ljudnivå väldigt olika, jag har hög tolerans, men dom som kör bättre bilar än mig till vardags har oftast väldigt låg tolerans tycker jag.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Såna där muppar som håller 60 hela tiden. Trots det är 80 70 50 40. Jäkligt irriterande
Eller de som ska köra olika hastighet hela tiden. :mad: De som bromsar vid korsningsområde för att det minsann blir 70 i 200m på 90-vägen.

Trots god sikt och inte en människa där.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Eller de som håller hastighetsbegränsningen över huvud taget egentligen, ingen gjorde det förr! :mad:

Eller de som kör asnära och inte kör om. :mad:

Eller de som kör om men vägrar accelerera så de ligger gränsle mittlinjen ad infinitum! :mad:

Eller de som blinkar vänster och grupperar höger.... :mad:

Eller de som inte kan blixtlåsa in i rondeller eller filbyten. :mad:

Egentligen människor över huvud taget, de skulle kunna ta och stanna hemma allihop! :mad:
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Att inte hålla tider på jobbet. Börjar man 0750 och har rast 1100-1145 valsar man inte in 08 för att vara ombytt och klar 0815 för att sen gå på lunch 11 och röka 1145-1200. Enda gången tiden hålls är vid hemgång.

Detta tycks vara ansett att hålla tider bland yngre på arbetsplatser.

Att låta bli att svara i telefonen med attityden att "det studsar till växeln så får någon annan ta det" är obegripligt.

Vafan! Då har jag alltså gjort fel när jag varit milt ovälkomnande i mitt bemötande av dem om morgonen?

Rätt tid, rätt plats, rätt utrustning. Det fick jag inbankat i skallen som fjunig lärling.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Att inte hålla tider på jobbet. Börjar man 0750 och har rast 1100-1145 valsar man inte in 08 för att vara ombytt och klar 0815 för att sen gå på lunch 11 och röka 1145-1200. Enda gången tiden hålls är vid hemgång.

Detta tycks vara ansett att hålla tider bland yngre på arbetsplatser.

Att låta bli att svara i telefonen med attityden att "det studsar till växeln så får någon annan ta det" är obegripligt.

Vafan! Då har jag alltså gjort fel när jag varit milt ovälkomnande i mitt bemötande av dem om morgonen?

Rätt tid, rätt plats, rätt utrustning. Det fick jag inbankat i skallen som fjunig lärling.
Det är för att ungarna inte gjort lumpen på riktigt.
Då man fick fan om man var sen, hade fel prylar eller bar sig dumt åt.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Eller de som håller hastighetsbegränsningen över huvud taget egentligen, ingen gjorde det förr! :mad:

Eller de som kör asnära och inte kör om. :mad:

Eller de som kör om men vägrar accelerera så de ligger gränsle mittlinjen ad infinitum! :mad:

Eller de som blinkar vänster och grupperar höger.... :mad:

Eller de som inte kan blixtlåsa in i rondeller eller filbyten. :mad:

Egentligen människor över huvud taget, de skulle kunna ta och stanna hemma allihop! :mad:
Tur att jag inte passar in i något så jag fortsätter väll att köra bil i ca 20 km+ överallt utom vid 30.
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top