Ironmikes nattliga äventyr fortsätter.... *berättelse*

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

IronMike

Guest
Nyss hemkommen från st örans sjukhus :(

Detta är en högst sorglig historia där jag mer än gärna är öppen för alla tips som finns att få. Vad jag kan göra etc. Det hela började kl 19..

Väntade på besök av 2 kompisar, en gammal klasspolare och en tjej. Vi skulle käka, kolla crocodile dundee 2 på teve, och ev ta en bira eller så.

Polaren kommer kl 20.. Hon skulle kommit kl 19. Tiden går. Ugnen står på, och vi väntar, jag vänta redan från kl 19. Försökte ringa massor fram till kl 21...sen ger vi upp.

Kl någon gång 20 min över 21 eller så, så öppnar jag dörren för ena hunden vill ut å snoka på tomten.. Då hör jag rop, typ rop på hjälp "micke",...varpå någon kommer ragglandes. Det är hon.

Hon kan inte stå upp. Hon är så borta, blicken är helt tom, sorgsen. Hon är påverkad av ngt....

Följande timmar är en ren soppa, med försök att hoppa ut från 5 meters höjd i hopp om att fly etc. Ena stunden får hon ryck och vill dra, ena stunden däckad på golvet. Jag försökte ta reda på vad hon fått i sig, hon skulle åka kommunalt när jag pratade med henne senast. Kanske skulle tagit 20 min, nu kom hon uppåt 3 timmar senare, helt väck. Påstod att hon gått av vid fel station. Men hon kunde inte stå upp.. Måste fått skjuts av ngn. Nåja :va

Någon här som är bra på droger?

Jag var livrädd hela tiden. Från att jag lyckades rädda henne från att hoppa från 3e våningen, till ett väldigt främmande beteende osv :S

Efter timmar av trassel, så åker vi till st görans sjukhus... Jag vet inte hur det gick sen. Påvägen dit så försökte hon hoppa av på motorvägen :( polaren körde å jag satt i baksätet å höll i..

Förstår inte vilken drog som kan ha orsakat detta?

Stundtals lugn, stundtals okontaktbar, och okontrollerbar. Jag sitter här helt förstörd, jag har aldrig träffat någon jag känner, så påverkad, och så väck. Det var riktigt läskigt :(

Det var nog alkohol inblandat, men sen.. Vilka droger finns det som gör att man kan tappa kontrollen på ett sådan sätt. Att man stundtals tappar kontrollen för ens liv, att omedvetet utsätta nära & kära för något sånt?

Vi åkte ju bara dit, endast för att hjälpa henne. Hon förstod ju såklart inte detta.. Stundtals fick man hålla i henne, då hon fick sina utbrott.

Visst hade jag kunnat försöka låta henne vila hos mig. Men hon ville iväg hela tiden. Jag visste inte vad jag skulle göra. Man vill ju alltid någons bästa. Har aldrig varit med om något liknande.

Försöker läsa lite info ang beteende + droger på nätet. Vad tror ni? Vad kan ha orsakat hennes okontrollerbara beteende?

Känner mig helt frustrerad, vad ska man göra.

Någon form av panikångest, kan ha orsakats av hasch "bara" eller annan psykedelikia.

Uhh sånt där är obehagligt, vad sa dom på sjukan då?

Kan inget större om droger tyvärr.

Hoppas din vän kryar på sig!

Markus skrev:
2560430 Någon form av panikångest, kan ha orsakats av hasch "bara" eller annan psykedelikia.
Kan ha varit hasch möjligtvis .. vill inte dra hela storyn eller nämna namn. Men ett namn nämdes i ett sammanhang som ev tyder på någn form av rökning. Men det är inte säkert. Finns ju rök-heroin eller chack etc, men jag har noll koll...

Polaren som har lite erfarenhet av påverkade personer, tyckte att det verkade som ngn form av kemisk drog, men han visste inte vad.

Det är så jävla läskigt...och det är så hemskt hela grejen, man vill ju inget annat än att hjälpa den här personen att komma på andra tankar.

Spec med tanke på hur vården ser ut idag. Det finns egentligen ingen vidare hjälp att få :(

Har hon varit deppad tidigare? Tycker det låter som att hon tagit nån psykedelisk drog eller nånting sånt när hon redan hade ångest och inte visste riktigt vad som skulle hända. Låter som hon sneat ordentligt på nånting, kanske bara alkohol men vuxna människor brukar ha varit fulla nog många gånger så att de vet hur man hanterar alkohol. Sånt där beteende var ju vanligt bland tjejer när man var yngre.

Låter väldigt konstigt.
Behöver faktiskt inte vara droger inblandade.
Vet att detta har hänt med bara ahlkohol också, eller liknande iaf.
Som sagt en riktig fylla blandat med nått som har hänt tidigare i livet.
Panikågest, är nog bara en av 10 anledningar.
Stakars tjej, tur för henne att hon har er som killkompisar.
/mvh jonas

Låter som en snetripp av syra tycker jag.

Kan ju varit rökheroin också om det var som du sa att hon rökt något. Hasch brukar inte tendera till att bli så "våldsam" snetripp. Mer vanligt med flashbacks etc i så fall och det kan ju komma så sent som 3 månader efter i så fall.

Kan ha varit gobbe blandat med alkohol också... Kan slå riktigt fel om någon får i sig för mycket gobbe när de är lite fulla.

Fast sjukhuset borde ju kunna svara på det till 100% när de gjort sina tester.

Lider med dig, aldrig roligt när en kompis råkar ut för något sådant. Skönt för henne att ni fanns där.

Macaper skrev:
2560448 Låter som en snetripp av syra tycker jag.

Kan ju varit rökheroin också om det var som du sa att hon rökt något. Hasch brukar inte tendera till att bli så "våldsam" snetripp. Mer vanligt med flashbacks etc i så fall och det kan ju komma så sent som 3 månader efter i så fall.
Känns som att man borde veta om hon kanske rökt heroin. Det är ju inte så att man går direkt från en bärs till rökheroin utan man vet ju om hon är en knarkare av rang ifall man är hennes kompis. Låter inte som att hon är det. Kanske cannabis med pcp i? Iofs så är det jävligt ovanligt men det finns i sverige nu iaf.

Macaper skrev:
2560448
Kan ha varit gobbe blandat med alkohol också... Kan slå riktigt fel om någon får i sig för mycket gobbe när de är lite fulla.
Vad är gobbe?

honkiie skrev:
Kanske cannabis med pcp i? Iofs så är det jävligt ovanligt men det finns i sverige nu iaf.
Vad är pcp ? ..fan jag har noll koll.

Hemskt i vilket fall..

GsxrAbuser skrev:
2560446 Låter väldigt konstigt.
Behöver faktiskt inte vara droger inblandade.
Vet att detta har hänt med bara ahlkohol också, eller liknande iaf.
Som sagt en riktig fylla blandat med nått som har hänt tidigare i livet.
Panikågest, är nog bara en av 10 anledningar.
Stakars tjej, tur för henne att hon har er som killkompisar.
/mvh jonas
Polaren sa det med.. Att det kan räcka med alkohol. Hon har haft lite problem med familjen, så ångest kan nog ha bidragit till henens beteende. Men jag såg henne i ögonen ett fåtal gånger. Blicken var helt tom. Jag har aldrig varit med om liknande, den va så tom och sorgsen :(

Men sen, att man är påväg ut genom fönstret, eller hoppa ur bilen på motorvägen, tyder väl på att man kanske fått i sig ngt mer?

Last edited:
IronMike skrev:
2560456 Vad är pcp ? ..fan jag har noll koll.

Hemskt i vilket fall..
Pcp är hallucinogent och väldigt kraftigt. Tror det är jämställt med heroin i staterna. Väldigt vanligt att folk snetänder och kan bli helt galna. Helt sjuka psykoser. Tror hunter s thompson har sagt att av alla droger han provat (vilket jag skulle tro är alla som går att köpa för pengar) så är pcp det enda han aldrig någonsin skulle ta igen.

Macaper skrev:
Skönt för henne att ni fanns där.
Värsta är ju att jag har svårt att tro att hon inser att vi bara ville henne väl. Hon var ju stundtals galen för att vi åkte med henne dit... Hennes uppfattning verkade vara mer som att vi bara ville vara jävliga mot henne :(

IronMike skrev:
2560437 Kan ha varit hasch möjligtvis .. vill inte dra hela storyn eller nämna namn. Men ett namn nämdes i ett sammanhang som ev tyder på någn form av rökning. Men det är inte säkert. Finns ju rök-heroin eller chack etc, men jag har noll koll...

Polaren som har lite erfarenhet av påverkade personer, tyckte att det verkade som ngn form av kemisk drog, men han visste inte vad.

Det är så jävla läskigt...och det är så hemskt hela grejen, man vill ju inget annat än att hjälpa den här personen att komma på andra tankar.

Spec med tanke på hur vården ser ut idag. Det finns egentligen ingen vidare hjälp att få :(

Jag tror hon rökt för mycket hasch och sedan velat ut ur ruset.
Det går nog över, de som haschar säger ju att man ska röka mer om man snear men de är ju inte så smarta från början å andra sidan.

honkiie skrev:
2560451 Känns som att man borde veta om hon kanske rökt heroin. Det är ju inte så att man går direkt från en bärs till rökheroin utan man vet ju om hon är en knarkare av rang ifall man är hennes kompis. Låter inte som att hon är det. Kanske cannabis med pcp i? Iofs så är det jävligt ovanligt men det finns i sverige nu iaf.

Självklart inte, men kan ju ha fått det utan att veta vad det är. Tar ju bara ett bloss, precis som med crack, sedan är det liksom försent.

gobbe är slang för GHB

PCP (phencyclidine) är en riktigt elak sak. Utvecklades på 50 talet och är även känd som bland annat Angel dust. Symptom blir ungefär som du beskrev ovan, disillutionerad, irrationell, upprörd etc. Den är inte heller helt ovanlig att blanda i just hasch eller till och med gräs (marijuana). Engelska namn för det är Killer Joints, Crystal Supergrass, Rocket Grass mm.

Last edited:
honkiie skrev:
2560460 Pcp är hallucinogent och väldigt kraftigt. Tror det är jämställt med heroin i staterna. Väldigt vanligt att folk snetänder och kan bli helt galna. Helt sjuka psykoser. Tror hunter s thompson har sagt att av alla droger han provat (vilket jag skulle tro är alla som går att köpa för pengar) så är pcp det enda han aldrig någonsin skulle ta igen.
Fifan låter läskigt...

Själv skulle jag behöva ngt lugnande nu. Jag är uppe över rödmarkeringen nu. Helt skakis :huvet det var det vidrigaste jag varit med om..

IronMike skrev:
2560464 Själv skulle jag behöva ngt lugnande nu. Jag är uppe över rödmarkeringen nu. Helt skakis :huvet det var det vidrigaste jag varit med om..

Propavan och sprit - there is nothing better. :tummenupp

Markus skrev:
2560462 Jag tror hon rökt för mycket hasch och sedan velat ut ur ruset.
Tycks nog vara troligaste orsaken hittills... Fan. Att sånt skit ska få finnas överhuvudtaget. Det är så jävla sorgligt.

Kan tala om att jag har varit så där "borta" själv.
Fast dock inte försökit tagit mitt liv.
Han kan ha varit helt "lost" , vill inte säga det här igentligen men, hon kanske vill ha lite uppmärksamhet och är inte van och få det så kan det bli så där.
Vet om flera som har gjort så, endel börjar böla, endel börjar slåss med nån, och endel vill ta sitt liv, fast alla dom vill ha är tröst.
/mvh jonas

IronMike skrev:
2560466 Tycks nog vara troligaste orsaken hittills... Fan. Att sånt skit ska få finnas överhuvudtaget. Det är så jävla sorgligt.

Ja, det är verkligen trist faktiskt. Inget botemedel finns väl heller, att det där kallas en "lätt" drog är provocerande.

*/ ?>
Back