Ironmikes nattliga äventyr fortsätter.... *berättelse*

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
Det är illa...

Själv växte jag upp på 80-talet så jag vet nästan inget om 70-talet, droger syntes inte till, för att hitta droger var man nog tvungen att anstränga sig ordentligt och lära sig att umgås med en minoritet av "fel" människor

Fy fan!!!
Det verkar ju som om hon helt klart blivit drogad. Dom kompisar jag har som blivit drogade har också blivit helt sänkta. Paniken KAN bero på att hon blivit utsatt för nåt av den/dom som drogade henne, men eftersom hon antagligen inte var direkt vid medvetande då så kan hon inte berätta det utan bara minns det undermedvetet.
Håller alla tummar för att min teori INTE stämmer.

IronMike skrev:
2560427 Nyss hemkommen från st örans sjukhus :(

Detta är en högst sorglig historia där jag mer än gärna är öppen för alla tips som finns att få. Vad jag kan göra etc. Det hela började kl 19..

Väntade på besök av 2 kompisar, en gammal klasspolare och en tjej. Vi skulle käka, kolla crocodile dundee 2 på teve, och ev ta en bira eller så.

Polaren kommer kl 20.. Hon skulle kommit kl 19. Tiden går. Ugnen står på, och vi väntar, jag vänta redan från kl 19. Försökte ringa massor fram till kl 21...sen ger vi upp.

Kl någon gång 20 min över 21 eller så, så öppnar jag dörren för ena hunden vill ut å snoka på tomten.. Då hör jag rop, typ rop på hjälp "micke",...varpå någon kommer ragglandes. Det är hon.

Hon kan inte stå upp. Hon är så borta, blicken är helt tom, sorgsen. Hon är påverkad av ngt....

Följande timmar är en ren soppa, med försök att hoppa ut från 5 meters höjd i hopp om att fly etc. Ena stunden får hon ryck och vill dra, ena stunden däckad på golvet. Jag försökte ta reda på vad hon fått i sig, hon skulle åka kommunalt när jag pratade med henne senast. Kanske skulle tagit 20 min, nu kom hon uppåt 3 timmar senare, helt väck. Påstod att hon gått av vid fel station. Men hon kunde inte stå upp.. Måste fått skjuts av ngn. Nåja :va

Någon här som är bra på droger?

Jag var livrädd hela tiden. Från att jag lyckades rädda henne från att hoppa från 3e våningen, till ett väldigt främmande beteende osv :S

Efter timmar av trassel, så åker vi till st görans sjukhus... Jag vet inte hur det gick sen. Påvägen dit så försökte hon hoppa av på motorvägen :( polaren körde å jag satt i baksätet å höll i..

Förstår inte vilken drog som kan ha orsakat detta?

Stundtals lugn, stundtals okontaktbar, och okontrollerbar. Jag sitter här helt förstörd, jag har aldrig träffat någon jag känner, så påverkad, och så väck. Det var riktigt läskigt :(

Det var nog alkohol inblandat, men sen.. Vilka droger finns det som gör att man kan tappa kontrollen på ett sådan sätt. Att man stundtals tappar kontrollen för ens liv, att omedvetet utsätta nära & kära för något sånt?

Vi åkte ju bara dit, endast för att hjälpa henne. Hon förstod ju såklart inte detta.. Stundtals fick man hålla i henne, då hon fick sina utbrott.

Visst hade jag kunnat försöka låta henne vila hos mig. Men hon ville iväg hela tiden. Jag visste inte vad jag skulle göra. Man vill ju alltid någons bästa. Har aldrig varit med om något liknande.

Försöker läsa lite info ang beteende + droger på nätet. Vad tror ni? Vad kan ha orsakat hennes okontrollerbara beteende?

Känner mig helt frustrerad, vad ska man göra.

LSD ger symtom som förändrade sinnesintryck, särskilt syn och hörsel, illusioner och hallucinationer, overklighetsupplevelser, ångest eller rädsla att förlora förståendet, vidgade pupiller ev. skakningar.
Försämrat omdöme under påverkan av drogen kan ge upphov till oförutsägbart beteende och olyckshändelser, intensivt obehagliga eller skrämmande förföljelseideér, dödsfall i olyckshändelse eller självmord.
med dödsfall i olyckshändelse menas tex att personen blir påkörd av en bil eftersom han/hon har sprungit rakt ut framför den då han/hon kände sig förföljd tex.

Lugnande medel och sömnmedel ger sluddrigt tal, ostadig gång, ohämmat beteende, minnesförlust, dåsighet, tung sömn.

Svårt att säga exakt vad din vän blev utsatt för men jag tror på något av de två ovan, sen finns det mycket "nytt" ute som man inte riktigt vet alla symtom/biverkningar på.

Kymi skrev:
2561639 Hur mår tjejen nu då?Otäckt sånt här...
Det verkar vara ganska lugnt nu.. Eller iaf bättre.

Är nog alkohol, typ champagne + vin + öl + sprit, i kombination med ingen mat eller vatten tidigare. Samt gamla problem = ångest, tungt psykiskt. Droppen fick bägaren att rinna över.

Hon var kvar ett dygn, på st göran.

Tycks vara bättre idag. Men det finns sår som aldrig tycks läka. Fick höra idag, "problem i hela mitt liv" .. dvs, uppväxt osv.

Jag ska göra allt för att stötta henne, och vara tillgänglig, som ingen annan tycks ha varit tidigare.

:pannkyss

IronMike skrev:
2562642
Tycks vara bättre idag. Men det finns sår som aldrig tycks läka. Fick höra idag, "problem i hela mitt liv" .. dvs, uppväxt osv.

Jag ska göra allt för att stötta henne, och vara tillgänglig, som ingen annan tycks ha varit tidigare.

Se ffa till att puman söker proffessionell vård!

Küngen skrev:
2560553 Låter som rohypnol blandat med alkohol, eller GHB.

Instämmer. Jag har själv sett ett fall av det och det var ingen vacker syn.
Människan försvann från medvetandet och var fullkomligt vansinnig och våldsam mot människor som inte ens tittade på honom, attackerade folk till höger och vänster helt oprovocerat. Den blicken glömmer jag aldrig. Det fanns ingen människa i dom ögonen, bara rent hat.
Hon kan ju ha tagit Rohypnol i lugnande/antidepressivt syfte och tagit en fördrink så att säga innan hon gick till Iron, utan att känna till effekten av de två blandade.
Tycker det verkar mer troligt än att hon skulle ha "knarkat på riktigt"

Last edited:
FreddaGädda skrev:
Hon kan ju ha tagit Rohypnol i lugnande syfte och tagit en fördrink så att säga innan hon gick till Iron, utan att känna till effekten av de två blandade.
Tycker det verkar mer troligt än att hon skulle ha "knarkat på riktigt"
Finns väl ingen som tar Rohypnol nuförtiden utan att "knarka"? Det är väl väldigt olagligt på alla sätt nu eller har jag fel?

Hursomhelst så tror jag faktiskt att det bara var alkohol som ni skrev tidigare.

honkiie skrev:
2563316 Finns väl ingen som tar Rohypnol nuförtiden utan att "knarka"? Det är väl väldigt olagligt på alla sätt nu eller har jag fel?

Hursomhelst så tror jag faktiskt att det bara var alkohol som ni skrev tidigare.

Nä rohypnol finns fortfarande som läkemedek men man är väldigt restriktiv att skriva ut det just för att det missbrukas så flitigt. Jag tror dock jänkarna har förbjudit det då missbruket blev större än det verkliga bruket.
Ursprungligt användningsområde är mot sömnbesvär och preoperativt fast där finns idag läkemedel med liknande effekt som inte är lika "roliga" att missbruka vilka i viss mån har tagit över.

Boris JR skrev:
2563394 Nä rohypnol finns fortfarande som läkemedek men man är väldigt restriktiv att skriva ut det just för att det missbrukas så flitigt. Jag tror dock jänkarna har förbjudit det då missbruket blev större än det verkliga bruket.
Ursprungligt användningsområde är mot sömnbesvär och preoperativt fast där finns idag läkemedel med liknande effekt som inte är lika "roliga" att missbruka vilka i viss mån har tagit över.
Ok, trodde dom slutat helt med det, ungefär som när dom slutade ge heroin åt olydiga småbarn :)

ush e verkligen anti droger! hoppas att det blir bra med henne och att personen som trygt i henne skiten åker dit!

Har en tjejkompis som blev utsatt utav just droger, hon är inte idag sig lik, inte pga utav drogerna men pga det dom gjorde med henne när hon var borta. som tur var minns hon inget utav det idag. ett skräckexempel bara!

IronMike skrev:
2562642 Det verkar vara ganska lugnt nu.. Eller iaf bättre.

Är nog alkohol, typ champagne + vin + öl + sprit, i kombination med ingen mat eller vatten tidigare. Samt gamla problem = ångest, tungt psykiskt. Droppen fick bägaren att rinna över.

Hon var kvar ett dygn, på st göran.

:pannkyss
Skönt att höra att hon är kontaktbar å på bättringsvägen.Sorgligt att hon har haft problem sen lång tid tillbaka...Hoppas du kan vara d stödet hon verkar behöva.Håller tummarna på att allt ordnar sig till d bättre.

Kan du ge fler symptom på hennes tillstånd?
Stora pupiller?
Små pupiller?

Av det lilla du skrev verkar det vara sprit + någon bensodiazepin alternativt sprit ensamt. Bensodiazepiner (kallas ofta bara benzo) är kraftigt lugnande preparat. Effekterna vid högre doser påminner om alkoholens, men de är inte helt jämförbara. Bensodiazepiner ger ofta minnesförlust (betydligt mer än alkohol), om hon inte minns vad som hänt eller bara har små minnesfragment är detta en stark indikation på "benzo-fylla" alternativt starkare sömnmedel såsom Stilnoct (Zolpidem), Imovane (Zopiklon) eller Sonata (Zaleplon).

Opiater, t.ex. heroin ger vanligtvis inte minnesförlust. Hos opiatpåverkade personer brukar vanligtvis pupillen bli avsevärt mindre.

GHB är en relativt enkel kemikalie med effekter som också påminner om alkoholens. Dess enda framträdande symptom uppstår först vid lätta överdoser och består av att personen faller i komaliknande sömn som närmast kan liknas vid total narkos, alltså han/hon kan ej väckas oavsett fysisk påverkan. Kombinationer av GHB och alkohol tenderar att förstärka varandra med överdoseringssymptom från båda två.

Kymi skrev:
2564137 Skönt att höra att hon är kontaktbar å på bättringsvägen.Sorgligt att hon har haft problem sen lång tid tillbaka...Hoppas du kan vara d stödet hon verkar behöva.Håller tummarna på att allt ordnar sig till d bättre.
Jodå det ordnar sig alltid.. Det är väl massor som skall bearbetas till det bättre, men hon har viljan, och verkar tuff. Vet att hon kommer vakna upp en dag och må bra :) sen har hon ju lärt känna lite bra folk som står på hennes sida nu :)

Wunder skrev:
2564338 Kan du ge fler symptom på hennes tillstånd?
Hon har sagt att hon inte fått i sig droger.. Utan att det var någon form av panikångest. Kanske i komb med att inte ha käkat, eller druckit vatten, samt druckit champagne å massor annat.

Last edited:
IronMike skrev:
2564350 Jodå det ordnar sig alltid.. Det är väl massor som skall bearbetas till det bättre, men hon har viljan, och verkar tuff. Vet att hon kommer vakna upp en dag och må bra :) sen har hon ju lärt känna lite bra folk som står på hennes sida nu :)

Hon har sagt att hon inte fått i sig droger.. Utan att det var någon form av panikångest. Kanske i komb med att inte ha käkat, eller druckit vatten, samt druckit champagne å massor annat.

In för att........ men lita aldrig på nån som befinner sig i ett "missbruk" Jag försökte hjälpa en kille för ett tag sen som jag trodde hade problem, han hävdade dock att allting var bra :) och att han varken behövde min eller någon annans hjälp! Han lurade välldigt många människor! Han lever inte idag! :huvet :mad: :gråta

Hoppas det ordnar sig! :tummenupp

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back