Iran blir parkeringsplats?

• Thread starter Thread starter manneman
  • Start date Start date
Stort problem. Det finns bevisligen ett stort motstånd av vettiga människor som protesterar vilt trots att de bokstavligen riskerar livet både för sig själva och sin släkt. Man måste använda dessa när det gäller att slakta regimen och dess idiotiska anhängare.

Precis!:tummenupp
Skulle man däremot, på bästa Stuff-manér, försöka ge sig på Iran militärt så skulle det bara göra att Iranierna enar sig mot inkräktarna och vips har man fått de vettiga att åter ställa sig på dårarnas sida.

Se så dunka varandras ryggar istället för att föra en normal disskution och knyt näven i fickan i verkliga livet:tungan

Det är absolut inget personligt Bully, bara att av egen erfarenhet så vet jag att det inte går att vinna en diskussion med en iranier om Iran eller iranrelaterade saker.

Inga lösa rykten längre...

[YOUTUBE-ID]WRo19lKnOC8[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]yFLt8ohwh-U[/YOUTUBE-ID]

vad bråkar israel och iran om?

när jag kollar på kartan så ligger iraq/syrien/jordanien emellan dom två

USA har dock 2 stater på var sin sida om Iran :rolleyes::D

Så om ja fattat de rätt så ligger det störe problem för Väst än bara atom-bomber...

Kina, Ryssland, Japan och Indien står på Irans sida, för det är där dom får sin olja (Ryssland, Japan & Kina) och gas (Indien & Pakistan) ifrån. Dom förlorar mycket pengar på att ngn krigar med Iran!!

Och därför kan inte USA (dom alierade) lägga sig i...

Tänkt vad lite olja kan ställa till med för problem:död

http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?Artikel=934075

En nukleär laddning på "egen" mark är tämligen kontraproduktivt...

Teller-Ulam konstruktioner på några megaton kan nog orsaka tillräcklig effekt för att göra parkeringsplats, av rätt mycket..

Israels doktrin bygger på överlevnad. Under Yom Kippur 1973 när de syriska pansardivisionerna var på vippen att bryta igenom de israeliska linjerna på Golanhöjderna gav Golda Meir order om att förbereda för insats med taktiska kärnvapen, varpå ett antal F4 Phantom klargjordes med sådana. Lyckligtvis behövdes de aldrig.

Att Israel skulle inleda någon strategisk kärnvapenoffensiv mot Iran är nog bara en dåres febriga drömmar dock......

Att Israel skulle inleda någon strategisk kärnvapenoffensiv mot Iran är nog bara en dåres febriga drömmar dock......

Så är det, det var enkom den teoretiska möjligheten som belystes. Att Israel skulle ta till de måtten har extremt liten sannolikhet.

Som sagt, man behöver inte uttrycka en egen åsikt, alltid.

Man vill väl vänja folk vid tanken på ett krig mot Iran, som man gjorde i fallet Irak. Det är ju lite ironiskt att Israel bevisar att Iran har så pass aggressiva länder omkring sig att de behöver kärnvapen.

Man vill väl vänja folk vid tanken på ett krig mot Iran, som man gjorde i fallet Irak.....

Ser man hela tiden till att hålla befolkningen rädd/orolig så är de mer benägna att fortsätta stödja kostsamma och ibland tveksamma insatser eller lagförslag och inskränkningar i rättigheter som motiveras med att de drivs för deras egen säkerhet.

Iran har ett kärnvapen program och enligt vissa bedömmare så har de redan kärnvapen, men inte provsprängt dem bara.. Titta på lilla Pakistan, de är kärnvapenmakt och har en helvetes mycket svårare situation än Iran. Om Israelerna väljer att avända kärnvapen är nog sannolikheten rätt hög att Tel Aviv också kommer att stå i lågor. Och dessutom så skule nog dessa vapen transporteras via flyg eller ubåt.. En missilkryssare är lite FÖR uppenbart.

Jag gissar att de åker dit för att "visa flaggan" i ansiktet på iranierna bara och som provokation mot iranierna så kan det kanske funka.. Men Iranierna är nog smarta nog att inte gå på det, hoppas jag iaf.

Jag gissar att de åker dit för att "visa flaggan" i ansiktet på iranierna bara och som provokation mot iranierna så kan det kanske funka.. Men Iranierna är nog smarta nog att inte gå på det, hoppas jag iaf.
Jaha, du håller på Ahmadinejad? :näsblod

Tror inte man vill göra regionen mer instabil än vad den redan är. USA saknar dessutom resurser att genomföra en sådan operation. Man är redan involverad i en rad konflikter runt om i världen. Dessutom får man nog inte med sig Ryssland, Kina och en rad andra stater om man vill få legitimitet att ge sig in i Iran. Personligen tror jag det vore politiskt självmord att starta ytterligare en konflikt utan slut. Om däremot iranierna själva skulle inleda ett inbördeskrig tycker jag att världssamfundet ska gå in och hjälpa till på de svagas sida. Revolten som visades i TV för inte allt för länge sedan tyder på att det finns andra krafter i rörelse i landet, men de har nog tyvärr inte så mycket att sätta emot så länge regimen har kontroll över armen.

Vore synd att förvandla Iran till ett Irak. Det har kostat åtskilliga civila livet. Infrastrukturen kommer att ta lång tid att återuppbygga och politiskt sett är landet delat för lång tid framöver. Ett inbördeskrig i Irak är nog rätt överhängande förr eller senare. Det är väl ingen som på allvar tror att USA kommer att kunna dra tillbaka sina trupper därifrån under överskådlig tid?

Fox news - Jänkarnas svar på Aftonbladets webb-TV. :tummenupp

Det kan jag väl iofs hålla med om men samtidigt så så finns det ju ett frö av konkret sanning i diskussionen.

Och dessutom så skule nog dessa vapen transporteras via flyg eller ubåt.. En missilkryssare är lite FÖR uppenbart.

Ett ensamt Enola Gay var det inte många Japaner som tog någon notis om heller om man ska hårddra det?

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back