Ir bastu. Nån som har en, eller har testat?

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Sitter och skissar på ett minispa till källaren. Vill veta vad ni som provat ir bastu tycker, tänker mest på njutningsfaktor jämfört med en vanlig bastu.

Är det nån som har köpt och kan rekommendera en bra modell så är det också intressant :tummenupp
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Du ska få ett bra tips av mig.
Ge fan i spa...det låter bra, men tro mig, det kommer inte nyttjas.
Fattar du hur många jävla källarspan det står tomma i Sverige? bastuar som blir förråd, bubbelbad som ingen jävel orkar lägga sig i...

Ta vara på detta tips, & köp ngt kul för pengarna istället!
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Tack för tipset. Men jag vill nog investera i ett hemspa ändå, och jag tror faktiskt att jag kommer använda det :)

Ingen som testat infraröd bastu?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Du ska få ett bra tips av mig.
Ge fan i spa...det låter bra, men tro mig, det kommer inte nyttjas.
Fattar du hur många jävla källarspan det står tomma i Sverige? bastuar som blir förråd, bubbelbad som ingen jävel orkar lägga sig i...

Ta vara på detta tips, & köp ngt kul för pengarna istället!

Jag backar upp dig på det...

Jag har sett den här trenden komma och gå flera gånger med lite variation, ett tag skulle man ha en "multigym-maskin" också...

Alla har svurit på att grejorna ska användas, alla har låtit grejorna samla damm...

Inklusive min familj.
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jup GuW, där är vi iaf överrens! ;)
Vi byggde bastu för snart 4 år sen, tror vi nyttjat den ca 20 ggr....nu ligger alla vinterjackorna där. :gnissla dyyyrt förråd!
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Du ska få ett bra tips av mig.
Ge fan i spa...det låter bra, men tro mig, det kommer inte nyttjas.
Fattar du hur många jävla källarspan det står tomma i Sverige? bastuar som blir förråd, bubbelbad som ingen jävel orkar lägga sig i...

Ta vara på detta tips, & köp ngt kul för pengarna istället!

Understödes. Bastu är bara kul är där finns brudar i den. Och öl då. I vardagslivet orkar man alldrig bry sig. :/
 

0scar

Guest
Understödes. Bastu är bara kul är där finns brudar i den. Och öl då. I vardagslivet orkar man alldrig bry sig. :/

.....Eller ar finne alt. valdigt frosen av sig! Jag ar bagge, och nar jag hade tillgang till bastu (hemma, eller nar jag bodda nara paronen eller mitt gym hade bastu!) anvande jag det flear ganger i veckan. Aven under sommaren:D

Nar det byggs hus har ar bastu givet:tummenupp

Sa lyssna inte pa svennarna har, det vet inget om bastukulturen:tungan:tungan:tungan
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Du ska få ett bra tips av mig.
Ge fan i spa...det låter bra, men tro mig, det kommer inte nyttjas.
Fattar du hur många jävla källarspan det står tomma i Sverige? bastuar som blir förråd, bubbelbad som ingen jävel orkar lägga sig i...

Ta vara på detta tips, & köp ngt kul för pengarna istället!

Instämmer. Det är bara tacky. Vem fan kom på att kalla det "Spa" förresten? En bubbelkopp och en bastu, har man ett spa då? Ungefär som att säga att man har ett gym för att man har en hantel.

Nej, spara pengarna. Ta med tjejen på ett RIKTIGT spa emellanåt istället.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Håller inte med er. Bastun är något som jag använder flitigt! minst en gång i veckan. Aldrig testat ir bastu men har svårt att tro att det skulle va nått att ha.
 

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Exc300+Superduke
Grejen är ju att de flesta som har en massa pengar över till span och skit saknar tid ..

Och folk som köper motionscyklar och multigym saknar disciplin.. ;)

Understödes. Bastu är bara kul är där finns brudar i den. Och öl då. I vardagslivet orkar man alldrig bry sig. :/

Då får man väl bjuda in brudar?

Hur många gånger har man inte släpat med brudar hem för en efterfest i bastun..

Dessutom är det en stenskön pryl att ha om man inte kan sova. 30 min i bastun och man sover som en prins
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Instämmer. Det är bara tacky. Vem fan kom på att kalla det "Spa" förresten? En bubbelkopp och en bastu, har man ett spa då? Ungefär som att säga att man har ett gym för att man har en hantel.

Nej, spara pengarna. Ta med tjejen på ett RIKTIGT spa emellanåt istället.

Slår man ut stålarna man har tänkt lägga på att bygga "hemmaspa" så har kärringen råd att bo på spahotell varenda helg,

Då kan man dricka öl med grabbarna i hemmabaren man har plats och råd att bygga istället....
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
:va En norrlänning utan bastu?

Jag har haft bastu under hela min uppväxt men aldrig nyttjat den speciellt flitigt.

Badtunna däremot, det gillar vi i norrland:
922020106590892e8.jpg
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Har aldrig testat IR-bastu men däremot är jag själv en som njuter av att basta och förstår dig om du vill bygga en, bastar några ggr i veckan året om.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top