iPadtråden

Klart det måste handla om vad produkten kan! Du släpper ju en produkt som ska konkurera med andra produkter på marknaden. Steve är garanterat en lysande affärsman och det går inte annat än att bli imponerad av att han lyckas.. Han ( mer eller mindre ) idiotförklarar ju sina kunder och får beröm för det! ajpad t ex ingen multitask, ingen usb, ingen cam osv.. Möjligheterna skulle va oändliga med plattformen som sådan, men apple tycker inte sina användare behöver kunna göra annat än att kopplad en till i tunes och surfa så då går inte det.. Vem tänker så? Skulle jag gjort produkten hade jag velat göra den så komplett som möjligt så mina kunder kunde välja vilka användningsområden den skulle kunna används till men apple gillar att bestämma åt sina kunder.

Jag har inte upplevt att jag inte kan göra något med vare sig Ajfan eller Macen. Tvärtom. Sen kan jag hålla med om att Apple ofta är lite tidigt ute med att spå framtiden även om de ofta har rätt. Använder du floppy 3,5"? Fy vad skit Apple fick när de släppte datorer utan floppy, samma sak med Airen som saknade DVD-spelare, något som snart är ett minne blott iom snabbare uppkoppling och stora USB-minnen. De gjorde ett försök med att skrota SMS då mailfunktionen på Ajfan är fungerar som samma sak. Det gick däremot åt helsike men vi får se vad som händer.

Ajfan kommer inte multitaska förens processorn tillåter det. Tills det får ni köra HTC och multitaska knackigt med risk att telefonen låser sig.

Jag har inte upplevt att jag inte kan göra något med vare sig Ajfan eller Macen. Tvärtom. Sen kan jag hålla med om att Apple ofta är lite tidigt ute med att spå framtiden även om de ofta har rätt. Använder du floppy 3,5"? Fy vad skit Apple fick när de släppte datorer utan floppy, samma sak med Airen som saknade DVD-spelare, något som snart är ett minne blott iom snabbare uppkoppling och stora USB-minnen. De gjorde ett försök med att skrota SMS då mailfunktionen på Ajfan är fungerar som samma sak. Det gick däremot åt helsike men vi får se vad som händer.

Ajfan kommer inte multitaska förens processorn tillåter det. Tills det får ni köra HTC och multitaska knackigt med risk att telefonen låser sig.

Apple är lite som när man va liten, man fick inte gå över vägen o leka på den stora lekplatsen.
Visst, det funka jättebra att leka på den lilla lekplatsen o man riskera inte att bli påkörd, men när man blev äldre o tillslut fick gå över vägen o leka på den andra lekplatsen så hade man såååå mkt roligare, lite större risk att bli påkörd men åååå va kul de va på andra lekplatsen.

ajfan har jag aldrig testat och min enda åsikt om den är storleken. Jag menade ipaden i min jämförelse. Visst har dem varit tidiga, men kan inte se hur jag i framtiden skulle vija göra mindre saker samtidigt eller inte ha möjligheten att använda cam eller usb tyvärr..

Som svar på det. Jag och en polare kör en tävling mellan min Hero och hans 3GS.

Hans 3GS leder i hängningar / omstarter med 3-2 just nu. Suck it, äpplet.

Sen har denna kommit som tablet. ca 1700 spänn, vad tror ni om det?:

archos4-android-21.jpg

Är jag med i den sekten om det är så att jag måste ha en Mac, att det vi jobbar med inte går att göra/blir väldigt svårt och med ruttet slutresultat på en PC? (Nej förresten inte går att göra på en PC).

...

Men det är Appels första telefon och den förändrade hela mobilbranchen. Sen är det så att Apple släppen ett fåtal bra produkter sällan som ofta ruckar om hela industrin och som håller länge medan övriga släpper nya modeller varje vecka.

...

Har haft min Macbook klart mycket längre än någon av alla PC jag haft och den är i dag fortfarande klart konkurrenskraftig jämfört med de topp-PC-modeller man finner på Elgiganten, Expert, etc. Den har dessutom ALDRIG under tiden jag haft den strejkat, get mig "du har utfört en förbuden åtgärd/det här programmet svarar inte"-meddelanden.

...

Jag ser helt klart fördelen med att kunna köpa en pissbillig PC och jag vet att Macen är dyr men man får verkligen vad man betalar för. Att Macarna skulle vara sämre på något sätt är en gammal floskler som lever kvar från 90-talet då läget var helt annorlunda.

...

Alla dessa företeelsers eventuella tillkortakommanden förtjänar inte på långa vägar den bitterhet "titta på mig"-folket hyser mot dem och det står således klart att det är "titta på mig"-folket som har något som fattas.

För mig passar det bra att så många inte gillar Mac utan anledning då Macen då kommer förbli den virusfria kanondator den är.
Vad gör du på en Mac som inte går att göra på en PC?

Det enda som får det företaget att hela tiden sälja stora volymer är att deras kunder är inne i en masspsykos.

Då kanske det beror på dig som användare? 99% av alla problem som folk får med en PC brukar bero på skit de laddar ner eller installerar. Min bärbara dator är från 2002. Sedan 2007 går den helt utan antivirus, spybot s&d, adaware eller liknande och har inga problem med den. Kontorsdatorn på farsans jobb är lika gammal och har gått sedan den var ny utan vare sig ominstallationer av windows eller minsta lilla virus (dock kan det sägas att Acrobat Reader brukar bråkas lite med den). Förra servern gubben hade på firman gick från 2001 tills ifjol och de enda omstarterna berodde på programuppdateringar eller strömavbrott, anledningen till att servern byttes ut var för att den blivit lite för gammal för senaste uppdateringen av ett program vi kör på den (den körde Win2000 och programmet krävde minst Win2003, hårdvarumässigt hade den funkat fortfarande annars).

Att en Mac skulle vara bättre än en PC på något vis är väl definitivt en gammal floskel från 90-talet om något? Det finns fortfarande många lättlurade stackare som tror att en Mac är nästan ett krav för att köra så enkla program som Photoshop, Illustrator eller InDesign.

"Titta-på-mig-folket", är det Mac-användarna du menar då? För det är ju de som hela tiden känner ett så stort behov av att visa upp sina grejer. "Titta! Min iPhone har en app med ett stearinljus!!!" Jahapp. Så spännande...

Sorry, men i och med att så många börja ha iPhone så kommer de snart att vara nedlusade av virus. Dessutom kommer väl det att göra att steget till att även företagets datorer blir virustyngda.

Grejen är att tråden, från att handla om iPad, gått till mer eller mindre ensidigt sitta och överträffa varann i hur man sågar produkten på mest vitsiga vis. Nu har ni fört fram att den är en stor iPhone utan telefon, att den inte multitaskar och att ni aldrig kommer köpa en.

Sen förstår jag inte varför du lägger så mycket energi på att reta upp dig på "den sektliknande kulten" eller vad du kallade det. Jag tror det bara bidrar till bitterhet för din egen del.
Och ändå känner du och övriga anhängare av märket en så tvångsmässig känsla att försvara allt som produceras av Mac/Apple?

Och ändå känner du och övriga anhängare av märket en så tvångsmässig känsla att försvara allt som produceras av Mac/Apple?

Jag känner inte att jag försvarat Apple eller någon annan tillverkare heller för den delen. Jag försöker heller inte övertyga någon om att just Apple gör världens bästa prylar, för då hade jag förstått att jag fått mothugg. Jag är dock väldigt nöjd med min Mac.

Men det finns ett uppenbart, enormt behov av att tala om för alla (särskilt vi som använder prylarna) hur dåliga prylar det är, de är inte bara dyra, de är SÄMST också. Och ändå köper människor dom? Ja, då måste det förstås vara en masspsykos. Eller en sekt. Jag gillar inte att bli kallad för hjärntvättad sektmedlem för att jag äger en pryl av ett visst märke.

Sorry, men i och med att så många börja ha iPhone så kommer de snart att vara nedlusade av virus. Dessutom kommer väl det att göra att steget till att även företagets datorer blir virustyngda.

Hur funkar virus i en icke-multitaskande miljö? :va

Last edited:
Hur funkar virus i en icke-multitaskande miljö? :va

Det fullkomligt kryllar av spyware i Appstore t ex. Vissa företag har satt i system att låta appen skicka massa användarinformation, ibland t om ditt telefonnumer, till sina servrar utan användarens vetskap.

Det fullkomligt kryllar av spyware i Appstore t ex. Vissa företag har satt i system att låta appen skicka massa användarinformation, ibland t om ditt telefonnumer, till sina servrar utan användarens vetskap.

Har du något exempel, jag hittar inget när jag googlar utom för jaiilbreakade telefoner?

Jisses, jag satt hela eventet och bara störde mig på hur dom försökte få allt att låta så magiskt och revolutionerade...

Seriöst, det är en förstorad iPod Touch.

Tabben dom gjort är att utgå ifrån iPod Touch/iPhone (OS) - dom skulle utgått ifrån Mac OS X. Men det lär väl dyka upp om något år när tekniken för att tillfredsställa deras krav finns och fungerar smärtfritt.

(och jag som ändåså alltid gillat Apple och själv använder MacBook Pro och iPhone... men detta event och produkt var en besvikelse på många nivåer)

Tråden är för lång för att jag ska orka läsa allt. Kan någon berätta för mig vad den är bra till? Jag ser nämligen inte ett enda användningsområde. :(

[YOUTUBE-ID]lQnT0zp8Ya4[/YOUTUBE-ID]
Är det sant som hitler säger att den inte kan spela flash?

Last edited:
Tråden är för lång för att jag ska orka läsa allt. Kan någon berätta för mig vad den är bra till? Jag ser nämligen inte ett enda användningsområde. :(
Om du hamnar i situationen att du vill ställa ifrån dig kaffekoppen men befinner dig långt från närmsta bord eller annan horisontell plan yta kan du enkelt ställa ifrån dig koppen på din iPad. Funktionellt och praktiskt. :tummenupp

Är det sant som hitler säger att den inte kan spela flash?

Yes box :(
Allt innehåll verkar dessutom vara låst till iTunes/Appstore - man kan inte lägga in valfritt program utan du måste ladda hem/köpa genom appstore.

(som sagt, dom tänkte fel från början, ingen vill ha en stor iPod Touch, folk vill ha en bärbar iMac med multitouch)

De skulle satt på en såndäringa läs-skärm med krimt bra batteritid. Då hade den funkat som tidning iaf...

Ett bevis på äppelhjärnornas nivå är väl att de gladerligen betalar över 20 spänn för nå jävla tapatalk app....whaaat?!?!...

Jaa... fan vad vi är korkade som är villiga att betala för program vi använder istället för att tanka från Piratebay... :glömdet

Problemet var väl mest att programmet va helt värdelöst o dessutom gratis för alla andra förutom äppelhjärnorna... :tummenupp

Aha, du menar den appen som vi android användare kunde ta hem gratis? :D

äppelhjärnorna är lyriska över tapatalk o öppnar stora plånboken, vi androidanvändare tar hem, kikar lite o konstaterar att det är väl ett okey gratisprogram men inte mer än så :D

De e väl lite så de funkar me alla äppelsaker, de kostar flis så då måste man intala sig att det är så jävla bra.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman