Klart det måste handla om vad produkten kan! Du släpper ju en produkt som ska konkurera med andra produkter på marknaden. Steve är garanterat en lysande affärsman och det går inte annat än att bli imponerad av att han lyckas.. Han ( mer eller mindre ) idiotförklarar ju sina kunder och får beröm för det! ajpad t ex ingen multitask, ingen usb, ingen cam osv.. Möjligheterna skulle va oändliga med plattformen som sådan, men apple tycker inte sina användare behöver kunna göra annat än att kopplad en till i tunes och surfa så då går inte det.. Vem tänker så? Skulle jag gjort produkten hade jag velat göra den så komplett som möjligt så mina kunder kunde välja vilka användningsområden den skulle kunna används till men apple gillar att bestämma åt sina kunder.
Jag har inte upplevt att jag inte kan göra något med vare sig Ajfan eller Macen. Tvärtom. Sen kan jag hålla med om att Apple ofta är lite tidigt ute med att spå framtiden även om de ofta har rätt. Använder du floppy 3,5"? Fy vad skit Apple fick när de släppte datorer utan floppy, samma sak med Airen som saknade DVD-spelare, något som snart är ett minne blott iom snabbare uppkoppling och stora USB-minnen. De gjorde ett försök med att skrota SMS då mailfunktionen på Ajfan är fungerar som samma sak. Det gick däremot åt helsike men vi får se vad som händer.
Ajfan kommer inte multitaska förens processorn tillåter det. Tills det får ni köra HTC och multitaska knackigt med risk att telefonen låser sig.