iPadtråden

Jepp

Inte tillräckligt bra batteritid med två apps samtidigt...

Inte tillräckligt med minne eller processor heller, det är ju en iPhone med stor skärm, så förmodligen går det om man jailbrakar den (när det finns en fungerande jailbrake) men då räcker förmodligen inte kylningen till heller.

Näe, den här är billigare och klarar mer:

3751241477.jpg

Vilken tur att det står var och en fritt att köpa eller inte köpa en då.

Oja, jag vill absolut inte förbjuda någon att köpa en dålig produkt.

Däremot skulle jag vilja förbjuda fanatisk kult-dyrkan av företag, speciellt såna som säljer undermåliga produkter till överpris!

Däremot skulle jag vilja förbjuda fanatisk kult-dyrkan av företag, speciellt såna som säljer undermåliga produkter till överpris!

Jag tror de flesta här har hajat din ståndpunkt. Varför inte starta en tråd om den?

Jag tror de flesta här har hajat din ståndpunkt. Varför inte starta en tråd om den?

Det behövs inte, Appelfansen startar ju en ny tråd i veckan om hur överlägset bra grejorna är, då kan jag ju skriva min åsikt där!

Inte nog med det, Applefansen invaderar ju PC-trådar och mobiltelefontrådar även om dom har tillägget "Obs inga touch-telefoner"....

Men det är klart, stör det dig att någon inte faller in i hyllningskören kan du ju låta bli att läsa trådarna, för alla är inte okritiskt hyllande till allt som faller från äppelträdet.

Jag kan inte förstå varför så många verkar hata apple, hur orkar ni skriva i trådar om grejer ni inte tycker om ? Jag har en stationär dator hemma kopplad till 50 plasman, en netbook och i iphone, behöver absolut ingen ipad men kommer med största säkerhet köpa en ändå. Jag gillar att ha många prylar helt enkelt, fattar inte snacket om att den måste fylla en funktion, det är en cool grej som jag vill ha helt enkelt.

Jag kan inte förstå varför så många verkar hata apple, hur orkar ni skriva i trådar om grejer ni inte tycker om ?

Då kanske du skulle ha döpt tråden till "Hyllningstråd till iPad" eller nåt liknande. Jag uppfattade tråden som att den skulle handla om produkten, både bra och dåliga grejer alltså.

Personligen tycker jag det verkar vara riktig skit. Prestanda som en miniräknare och dyr som en laptop. Det är väl inget annat än en stor iPhone, förutom att den inte går att ringa med. Största anledningen (förutom överpriset) till att jag inte köpte iPhone var att den var för stor. Nu kommer det en ännu större som ingen dessutom verkar veta vad man ska använda till. Det är väl ingen som på allvar tänker läsa hela böcker på en skärm t ex?

Och det här att den inte kan göra två saker samtidigt, det måste ju vara nånting som jag missförstår här. Det kan inte vara så dåligt som det låter. Kan man alltså inte ha två program igång samtidigt? Surfa och lyssna på musik t ex?

Nu är ju det här vad jag tycker och inget som nån behöver ta personligt, om ni nu inte varit med och designat den. Jag vill inte ha en men om nån annan vill det så är det bara att köpa.

Nu kommer det en ännu större som ingen dessutom verkar veta vad man ska använda till.

Om man köper (för att ladda ner något gratis är förmodligen uteslutet) olika randiga och rutiga bilder till den och kör dom i helskärmsläge så kan man använda den som skärbräda när man ska skiva och tärna saker!

There's an app for that!

Jag kan inte förstå varför så många verkar hata apple, hur orkar ni skriva i trådar om grejer ni inte tycker om ? Jag har en stationär dator hemma kopplad till 50 plasman, en netbook och i iphone, behöver absolut ingen ipad men kommer med största säkerhet köpa en ändå. Jag gillar att ha många prylar helt enkelt, fattar inte snacket om att den måste fylla en funktion, det är en cool grej som jag vill ha helt enkelt.

Jag har aldrig förstått hur man har tid att använda alla grejer med hundratals funktioner. Jag har en iPhone som jag köpte minst ett halvår innan den släpptes här (2g). Fick den billigt genom en polares amerikanska farsa. Tekniknördarna på Siba och liknande blev helt till sig i trosorna när de fick se vad man hade i handen. :D

Jag har inte en enda app, kan inte ett skit om den. Använder telefonen, sms, kalendern och väckarklockan. Tar nåt kort ibland och lyssnar lite musik nån enstaka gång om man knallar omkring själv på stan.

Nu funkar den inte heller sen jag laddade hem nån uppdatering av iTunes och synkade. Den var ju ändrad till svensk operatör och text osv. Nån som vet hur man får tillbaka det så den funkar igen så får du gärna tala om det.

Trivs iofs bra med den gamla Sony Ericsson:en som åkte fram igen. Den fungerar ju iaf. :rolleyes:

Och det här att den inte kan göra två saker samtidigt, det måste ju vara nånting som jag missförstår här. Det kan inte vara så dåligt som det låter. Kan man alltså inte ha två program igång samtidigt? Surfa och lyssna på musik t ex?

Du kan absolut och med lätthet surfa och lyssna på musik samtidigt. Det kan du på iPhone/iPod Touch också. Du måste däremot använda den inbyggda musikspelaren för det. Det som saknas är ett API för att fortsätta ljudströmmar när man stänger av en app - och det är väl inte helt otroligt att tro att det kommer i nästa OS-uppdatering. Man kan alltså ganska lätt bläddra i en bok eller surfa samtidigt som man lyssnar på musik.

Vad gäller prestandan så behöver man inte ha det värsta och senaste när operativsystemet tar så lite resurser.
Visst, är man prestandabög så är det klart att man inte vill ha en processor som inte går att jämföra rakt av med nåt annat (i det här fallet Apples A4 eller Sonys Cell) eftersom den inte finns nån annanstans men fallet är ju likadant när det kommer till motorcyklar.
Ingen trodde t.ex. att förra årets R1:a skulle vara nåt att ha, den saknade ju 20 hästar mot de andra.

Trots detta visade den sig vara mycket konkurrenskraftig på bana - som den var designad för - även i originalskick. Som raktframhoj var den handikappad jämfört med t.ex. GSX-R 1000 men den var inte gjord för det. Lika lite som iPad:en är gjort för att köra Windows 7 och därmed inte går att jämföras så prestandamässigt. Jämför responstid för applikationerna och inladdning av t.ex. websidor istället - det kan vi dock inte göra förrän nån har en.

Då kanske du skulle ha döpt tråden till "Hyllningstråd till iPad" eller nåt liknande. Jag uppfattade tråden som att den skulle handla om produkten, både bra och dåliga grejer alltså.

Personligen tycker jag det verkar vara riktig skit. Prestanda som en miniräknare och dyr som en laptop. Det är väl inget annat än en stor iPhone, förutom att den inte går att ringa med. Största anledningen (förutom överpriset) till att jag inte köpte iPhone var att den var för stor. Nu kommer det en ännu större som ingen dessutom verkar veta vad man ska använda till. Det är väl ingen som på allvar tänker läsa hela böcker på en skärm t ex?

Nu är ju det här vad jag tycker och inget som nån behöver ta personligt, om ni nu inte varit med och designat den. Jag vill inte ha en men om nån annan vill det så är det bara att köpa.

Nä den är verkligen så dålig som den låter! Om den sa så komplett att den kunde ersätta en dator skulle ju folk ha användning för den och kanske inte behöva en dator, då skulle ju apple få sälja mindre prylar ju :huvet

"Visst, produkten är dyr, dålig och jag har ingen användning för den men det bortser jag ifrån för det är ett speciellt märke."

Du tycker detta är rimligt?

Det behövs inte, Appelfansen startar ju en ny tråd i veckan om hur överlägset bra grejorna är, då kan jag ju skriva min åsikt där!

Och detta är en av dina enastående åsikter baserat på fakta då eller?

Om man köper (för att ladda ner något gratis är förmodligen uteslutet) olika randiga och rutiga bilder till den och kör dom i helskärmsläge så kan man använda den som skärbräda när man ska skiva och tärna saker!

There's an app for that!

Nej, när du skrev att dina kompisar tycker att du klagar på MS hela tiden så förstod jag att du är inget annat än en grinnig norrländsk flameboy!

Mahahaha, kika iPhone-tråden o noterar dendär gamla vanliga önskelistan av äppelhjärnorna vill ha i nästa telefon, o tänka sig att de råkar va just sånt som redan finns i andra telefoner, kanon!
Är inte skiten så jävla bra så de inte behövs nåt mer?

Är jag med i den sekten om det är så att jag måste ha en Mac, att det vi jobbar med inte går att göra/blir väldigt svårt och med ruttet slutresultat på en PC? (Nej förresten inte går att göra på en PC).

Jag är dessutom lätt skeptisk till behovet av produkten som tråden handlar om.

Jag förstår att folk kan gnälla på att ajfan har otillräcklig kamera, att man inte kan multitaska, något alla verkar göra, och att den är bara synkar med en dator.
Men det är Appels första telefon och den förändrade hela mobilbranchen. Sen är det så att Apple släppen ett fåtal bra produkter sällan som ofta ruckar om hela industrin och som håller länge medan övriga släpper nya modeller varje vecka. Jag gillar sättet Apple driver företaget på. Jag gillar inte slit- å slängskit utan saker som "förtjänar" de pengar man lägger på dem. Har haft min Macbook klart mycket längre än någon av alla PC jag haft och den är i dag fortfarande klart konkurrenskraftig jämfört med de topp-PC-modeller man finner på Elgiganten, Expert, etc. Den har dessutom ALDRIG under tiden jag haft den strejkat, get mig "du har utfört en förbuden åtgärd/det här programmet svarar inte"-meddelanden.

Gå in och kolla på hur många mobilmodeller Nokia, SE, Samsung, mfl har ute just nu. Många av dessa är i princip samma telefoner med marginella skillnader. Det är det olönsamt resonemang.

Vad beträffande det negativa med att man måste köpa en app, ett program för att telefonen ska kunna göra andra saker så anser jag att det är ett kanonsätt att lösa det på.
Det var hela tanken att telefonen skulle innehålla basfunktionerna så att jag som kund endast betalar för det just jag vill ha och inte en masa annat skit företaget räknat ut att de flesta vill ha. Och kom igen, det handlar om väldigt små pengar.
Apple tjänar på det, jag som kund får det jag vill ha till väldigt lite pengar och för att det är så smidigt och billigt så köper många i stället för att låsa upp och ladda gratis vilket gör att app-utvecklarna tjänar bra på det. Har jag missat vad som är dåligt med det?

Jag ser helt klart fördelen med att kunna köpa en pissbillig PC och jag vet att Macen är dyr men man får verkligen vad man betalar för. Att Macarna skulle vara sämre på något sätt är en gammal floskler som lever kvar från 90-talet då läget var helt annorlunda.

97% av de som hatar Apple har aldrig ägt en och vet inte vad de snackar om. Det är en klassiker att hata och spy galla över något som är bra, många gillar för att visa att man själv är en fantastiskt bra människa som förstår mycket mer än andra. Som jag sagt tidigare, samma människor tycker illa om Rossi som är grym på att köra hoj, ödmjuk och trevlig, R1 som har långa serviceintervaller och är en kanonhoj, BMW som är en kvalitetsbil som är grym bra att äga, mm.
Alla dessa företeelsers eventuella tillkortakommanden förtjänar inte på långa vägar den bitterhet "titta på mig"-folket hyser mot dem och det står således klart att det är "titta på mig"-folket som har något som fattas.

För mig passar det bra att så många inte gillar Mac utan anledning då Macen då kommer förbli den virusfria kanondator den är.

Last edited:
97% av de som hatar Apple har aldrig ägt en och vet inte vad de snackar om. Det är en klassiker att hata och spy galla över något som är bra, många gillar för att visa att man själv är en fantastiskt bra människa som förstår mycket mer än andra. Som jag sagt tidigare, samma människor tycker illa om Rossi som är grym på att köra hoj, ödmjuk och trevlig, R1 som har långa serviceintervaller och är en kanonhoj, BMW som är en kvalitetsbil som är grym bra att äga, mm.
Alla dessa företeelsers eventuella tillkortakommanden förtjänar inte på långa vägar den bitterhet "titta på mig"-folket hyser mot dem och det står således klart att det är "titta på mig"-folket som har något som fattas.

För mig passar det bra att så många inte gillar Mac utan anledning då Macen då kommer förbli den virusfria kanondator den är.

Framförallt det man kan störa sig på med apple är inte datorerna, som säkert är jätte bra om man gillar dem. Utan det är hypen som jämt ska röra deras grejjer. ipgone till exempel som va "revolutionerande" trots att det i mina ögon är lite en större modell av neonode N1m som kom för många år sen. Sen nu en platta som ingen vet vad man ska ha den till är "magisk" och allt vad superlativen heter.. Apple kan släppa samma skit som nån annan tillverkare fast sämre och då är den "revolutionerande" Inget emot apple eller mac som företag eller varumärke. Men hypen har jag lite svårt för..

Framförallt det man kan störa sig på med apple är inte datorerna, som säkert är jätte bra om man gillar dem. Utan det är hypen som jämt ska röra deras grejjer. ipgone till exempel som va "revolutionerande" trots att det i mina ögon är lite en större modell av neonode N1m som kom för många år sen. Sen nu en platta som ingen vet vad man ska ha den till är "magisk" och allt vad superlativen heter.. Apple kan släppa samma skit som nån annan tillverkare fast sämre och då är den "revolutionerande" Inget emot apple eller mac som företag eller varumärke. Men hypen har jag lite svårt för..

Skillanden är att ajfan i sig inte är hela grejen med ajfan...:va Själva luren är bara ett fönster och själva appstore och kompabiliteten med datorn den synkar med är vad det handlar om. Apple driver företaget på ett helt annat sätt än övriga vilket är ovant för de flesta. Jag gillar grymma företagare och Steve J är fanimej bland de absolut bästa.

Sen hänger folk upp sig på antalet funktioner i stället för hur produkten klarar av de funktioner som finns.
Det är som att jämföra en Freestyle från -90 från Sony som var i metall, hade cleant ljud och var dyr samt en från Sharp som hade syperpowerbassboost och en liten display för 350:-. Sharpen var en skitprodukt som var tvungen att blåsa på med alla tillbehör för att ha en chans mot Sonyn. Sen glappade hörlursuttaget och den käkade band. Men syperpowerbassboost hade den jallafall.

Inte nog med det, Applefansen invaderar ju PC-trådar och mobiltelefontrådar även om dom har tillägget "Obs inga touch-telefoner"....

Men det är klart, stör det dig att någon inte faller in i hyllningskören kan du ju låta bli att läsa trådarna, för alla är inte okritiskt hyllande till allt som faller från äppelträdet.

Grejen är att tråden, från att handla om iPad, gått till mer eller mindre ensidigt sitta och överträffa varann i hur man sågar produkten på mest vitsiga vis. Nu har ni fört fram att den är en stor iPhone utan telefon, att den inte multitaskar och att ni aldrig kommer köpa en.

Sen förstår jag inte varför du lägger så mycket energi på att reta upp dig på "den sektliknande kulten" eller vad du kallade det. Jag tror det bara bidrar till bitterhet för din egen del.

Skillanden är att ajfan i sig inte är hela grejen med ajfan...:va Själva luren är bara ett fönster och själva appstore och kompabiliteten med datorn den synkar med är vad det handlar om. Apple driver företaget på ett helt annat sätt än övriga vilket är ovant för de flesta. Jag gillar grymma företagare och Steve J är fanimej bland de absolut bästa.

Sen hänger folk upp sig på antalet funktioner i stället för hur produkten klarar av de funktioner som finns.
Det är som att jämföra en Freestyle från -90 från Sony som var i metall, hade cleant ljud och var dyr samt en från Sharp som hade syperpowerbassboost och en liten display för 350:-. Sharpen var en skitprodukt som var tvungen att blåsa på med alla tillbehör för att ha en chans mot Sonyn. Sen glappade hörlursuttaget och den käkade band. Men syperpowerbassboost hade den jallafall.

Klart det måste handla om vad produkten kan! Du släpper ju en produkt som ska konkurera med andra produkter på marknaden. Steve är garanterat en lysande affärsman och det går inte annat än att bli imponerad av att han lyckas.. Han ( mer eller mindre ) idiotförklarar ju sina kunder och får beröm för det! ajpad t ex ingen multitask, ingen usb, ingen cam osv.. Möjligheterna skulle va oändliga med plattformen som sådan, men apple tycker inte sina användare behöver kunna göra annat än att kopplad en till i tunes och surfa så då går inte det.. Vem tänker så? Skulle jag gjort produkten hade jag velat göra den så komplett som möjligt så mina kunder kunde välja vilka användningsområden den skulle kunna används till men apple gillar att bestämma åt sina kunder.

*edit*

Lite som att jämföra två dvd spelare. Den ena spelar film bra, kan spela in på dvd och hdd har tuner inbyggt kan titta på en kanal och spela in en annan, är kopplad till w-lan för att kunna se det du har på datorn eller tvärt om. Den andra spelar film jätte bra kan spela in på hdd jätte bra, men du kan inte spela in ett prog och titta på ett annat, du kan inte titta på en film samtidigt som du spelar in från datorn och ska du titta på dina inspelade filmer måste du koppla den till din dator först som måste ha itunes.. Visst det den faktiskt gör, gör den jätte bra men fortfarande en bristfällig produkt..

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...