Oja, jag vill absolut inte förbjuda någon att köpa en dålig produkt.
Däremot skulle jag vilja förbjuda fanatisk kult-dyrkan av företag, speciellt såna som säljer undermåliga produkter till överpris!
Är jag med i den sekten om det är så att jag måste ha en Mac, att det vi jobbar med inte går att göra/blir väldigt svårt och med ruttet slutresultat på en PC? (Nej förresten inte går att göra på en PC).
Jag är dessutom lätt skeptisk till behovet av produkten som tråden handlar om.
Jag förstår att folk kan gnälla på att ajfan har otillräcklig kamera, att man inte kan multitaska, något alla verkar göra, och att den är bara synkar med en dator.
Men det är Appels första telefon och den förändrade hela mobilbranchen. Sen är det så att Apple släppen ett fåtal bra produkter sällan som ofta ruckar om hela industrin och som håller länge medan övriga släpper nya modeller varje vecka. Jag gillar sättet Apple driver företaget på. Jag gillar inte slit- å slängskit utan saker som "förtjänar" de pengar man lägger på dem. Har haft min Macbook klart mycket längre än någon av alla PC jag haft och den är i dag fortfarande klart konkurrenskraftig jämfört med de topp-PC-modeller man finner på Elgiganten, Expert, etc. Den har dessutom ALDRIG under tiden jag haft den strejkat, get mig "du har utfört en förbuden åtgärd/det här programmet svarar inte"-meddelanden.
Gå in och kolla på hur många mobilmodeller Nokia, SE, Samsung, mfl har ute just nu. Många av dessa är i princip samma telefoner med marginella skillnader. Det är det olönsamt resonemang.
Vad beträffande det negativa med att man måste köpa en app, ett program för att telefonen ska kunna göra andra saker så anser jag att det är ett kanonsätt att lösa det på.
Det var hela tanken att telefonen skulle innehålla basfunktionerna så att jag som kund endast betalar för det just jag vill ha och inte en masa annat skit företaget räknat ut att de flesta vill ha. Och kom igen, det handlar om väldigt små pengar.
Apple tjänar på det, jag som kund får det jag vill ha till väldigt lite pengar och för att det är så smidigt och billigt så köper många i stället för att låsa upp och ladda gratis vilket gör att app-utvecklarna tjänar bra på det. Har jag missat vad som är dåligt med det?
Jag ser helt klart fördelen med att kunna köpa en pissbillig PC och jag vet att Macen är dyr men man får verkligen vad man betalar för. Att Macarna skulle vara sämre på något sätt är en gammal floskler som lever kvar från 90-talet då läget var helt annorlunda.
Jag kan inte förstå varför så många verkar hata apple, hur orkar ni skriva i trådar om grejer ni inte tycker om ? Jag har en stationär dator hemma kopplad till 50 plasman, en netbook och i iphone, behöver absolut ingen ipad men kommer med största säkerhet köpa en ändå. Jag gillar att ha många prylar helt enkelt, fattar inte snacket om att den måste fylla en funktion, det är en cool grej som jag vill ha helt enkelt.
97% av de som hatar Apple har aldrig ägt en och vet inte vad de snackar om. Det är en klassiker att hata och spy galla över något som är bra, många gillar för att visa att man själv är en fantastiskt bra människa som förstår mycket mer än andra. Som jag sagt tidigare, samma människor tycker illa om Rossi som är grym på att köra hoj, ödmjuk och trevlig, R1 som har långa serviceintervaller och är en kanonhoj, BMW som är en kvalitetsbil som är grym bra att äga, mm.
Alla dessa företeelsers eventuella tillkortakommanden förtjänar inte på långa vägar den bitterhet "titta på mig"-folket hyser mot dem och det står således klart att det är "titta på mig"-folket som har något som fattas.
För mig passar det bra att så många inte gillar Mac utan anledning då Macen då kommer förbli den virusfria kanondator den är.