Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En Mac är nu för tiden en Skoda med en BMW-kaross. Man betalar oförsvarbart mycket mycket för ytan trots att det är en bil med jäkligt ljumna specifikationer.En Mac är som en BMW. Den är byggd som skaparen vill ha den själv. Den gör inte allt men det den gör gör den överlägset.
En PC är som en bil från VW-gruppen Skoda/Seat/Vw/audi. Du kan köpa en försvarbar billig en eller en dyr med en list i borstad alu (typ Vaio) men i grund och botten är det samma skit.
En Mac är nu för tiden en Skoda med en BMW-kaross. Man betalar oförsvarbart mycket mycket för ytan trots att det är en bil med jäkligt ljumna specifikationer.
Men jag måste medge att det är ganska grymt att man kan köpa en helt ok PC-laptop för några sketna tusenlappar i dag som gör jobbet.
Och sen installerar man Linux på den så har man ett resurssnålt OS som är lika virusbefriat som Mac
Mmm, alla borde väl fattat att Apple är samma sak som Armani eller Audi.
En tröja från dressman eller en bil från VW gör jobbet lika bra, men är inte lika häftig.
Och de som äger en vägrar erkänna att så är fallet.
Kan någon Linux då? Man hör talas om det, hesa viskningar mellan skygga män i rockar som står och trycker vid gathörn men man har aldrig sett det.
Har du aldrig gillat känslan av att ha något exklusivt? Och vad det gäller kläder så håller en tröja från dressman 20 tvättar och en från T.ex ralph loren betydligt längre...
Smaksak helt enkelt!
Linux dras med att hypen kom för tidigt. När det skrevs som mest om det var det ballt, förutsatt att man var intresserad av datorn i sig. Var man inte intresserad av obskyra skalkommandon och att lägga en halv dag på att konfa upp fönsterhanteraren var det inget att ha. Dvs den absoluta majoriteten datoranvändare.
Idag är det betydligt bättre, med distar som Ubuntu och Knoppix. Men fortfarande återstår det att övertyga folk att köra något annat än MSN Messenger och Internet explorer. Och det, min gode apa, är lättare sagt än gjort.
![]()
Har du aldrig gillat känslan av att ha något exklusivt? Och vad det gäller kläder så håller en tröja från dressman 20 tvättar och en från T.ex ralph loren betydligt längre...
Smaksak helt enkelt!
Sunt resonemang.Mja, jag har så många intressen att jag har hellre lite billigare men många fler saker.
Jag köper ofta beggat, och är det nytt är det oftast demo-ex.
Hade jag haft massor med pengar hade det inte spelat någon roll. Men eftersom jag har en ansträngd ekonomi måste jag anpassa mig efter plånboken. Alltså har jag hellre lite fler saker som jag måste fixa ibland. Istället för en som funkar smärtfritt.
Vissa handelsstuderande köper nog Mac för loggan. Jag mfl är beroende av den då PC inte gör jobbet.Edit: Men att köpa något bara för en logga har jag väldigt svårt att tänka mig göra.
Idag är det betydligt bättre, med distar som Ubuntu och Knoppix. Men fortfarande återstår det att övertyga folk att köra något annat än MSN Messenger och Internet explorer. Och det, min gode apa, är lättare sagt än gjort.
![]()
Vissa handelsstuderande köper nog Mac för loggan. Jag mfl är beroende av den då PC inte gör jobbet.
Mja, jag har så många intressen att jag har hellre lite billigare men många fler saker.
Jag köper ofta beggat, och är det nytt är det oftast demo-ex.
Hade jag haft massor med pengar hade det inte spelat någon roll. Men eftersom jag har en ansträngd ekonomi måste jag anpassa mig efter plånboken. Alltså har jag hellre lite fler saker som jag måste fixa ibland. Istället för en som funkar smärtfritt.
Edit: Men att köpa något bara för en logga har jag väldigt svårt att tänka mig göra.
Kan nån tala om vad man kan göra på skiten åtminstone, ge mig nån fint youtubeklipp osv...
Man kan bläddra i låtsasböcker, spela spel och lyssna på musik i den, dock kan man inte lyssna på musik och bläddra i låtsasböcker samtidigt med den!
Det är därför man måste ha både en Ajfan och en Ajpadd, då kan man lyssna på musik i den ena medans man gör något annat med den andra.
Är det såpass jävla illa alltså?
Jepp
Inte tillräckligt bra batteritid med två apps samtidigt...
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |