iPadtråden

[YOUTUBE-ID]eIPjJElVx0U[/YOUTUBE-ID]

Sådär skulle det sett ut.... nu vart det ju fan inte ens i närheten, besviken :(

7974bfcb5c574c98d2cceae.jpg

Det får aldrig ett slut. :rolleyes:

Haha fifan!:D

En Mac är som en BMW. Den är byggd som skaparen vill ha den själv. Den gör inte allt men det den gör gör den överlägset.

En PC är som en bil från VW-gruppen Skoda/Seat/Vw/audi. Du kan köpa en försvarbar billig en eller en dyr med en list i borstad alu (typ Vaio) men i grund och botten är det samma skit.
En Mac är nu för tiden en Skoda med en BMW-kaross. Man betalar oförsvarbart mycket mycket för ytan trots att det är en bil med jäkligt ljumna specifikationer.

Jag skulle hellre lägga mina pengar på en sånhär än en iPad. Klarar ungefär samma saker som billigaste modellen av iPad, men är smidigare att bära med sig och kommer väl att kosta kanske hälften så mycket. :tungan

En Mac är nu för tiden en Skoda med en BMW-kaross. Man betalar oförsvarbart mycket mycket för ytan trots att det är en bil med jäkligt ljumna specifikationer.

Trots dessa "ljumma specifikationer" var det för mig ett tvång att gå över till Mac då arbetet vi höll på med inte skulle klarats av på PC. Men så är det väl om man jobbar med film, musik, bild/video i allmänhet. Men det är ju klart att då förlorar man utbudet av rpg-games. 90% av alla gigabajt i en PC går ju åt till att hålla den vid liv med alla Nårtån och Vista som ständigt jobbar med att lösa problem den anser att man gett den.

Min dator håller hög standard även i dag när man kolar runt bland Sony vaio och HP och vad de heter och då är den ändå nästan 5 år gammal. Och arbetsmacen vi kör på har ingen motsvarande skapelse i PC-världen. (då var den ju inte gratis heller :gnissla men ändå).

Men jag måste medge att det är ganska grymt att man kan köpa en helt ok PC-laptop för några sketna tusenlappar i dag som gör jobbet.

Men jag måste medge att det är ganska grymt att man kan köpa en helt ok PC-laptop för några sketna tusenlappar i dag som gör jobbet.

Och sen installerar man Linux på den så har man ett resurssnålt OS som är lika virusbefriat som Mac

Och sen installerar man Linux på den så har man ett resurssnålt OS som är lika virusbefriat som Mac

Kan någon Linux då? Man hör talas om det, hesa viskningar mellan skygga män i rockar som står och trycker vid gathörn men man har aldrig sett det.

Mmm, alla borde väl fattat att Apple är samma sak som Armani eller Audi.

En tröja från dressman eller en bil från VW gör jobbet lika bra, men är inte lika häftig.
Och de som äger en vägrar erkänna att så är fallet.

Har du aldrig gillat känslan av att ha något exklusivt? Och vad det gäller kläder så håller en tröja från dressman 20 tvättar och en från T.ex ralph loren betydligt längre...
Smaksak helt enkelt!

Kan någon Linux då? Man hör talas om det, hesa viskningar mellan skygga män i rockar som står och trycker vid gathörn men man har aldrig sett det.

:felämne
Linux dras med att hypen kom för tidigt. När det skrevs som mest om det var det ballt, förutsatt att man var intresserad av datorn i sig. Var man inte intresserad av obskyra skalkommandon och att lägga en halv dag på att konfa upp fönsterhanteraren var det inget att ha. Dvs den absoluta majoriteten datoranvändare.

Idag är det betydligt bättre, med distar som Ubuntu och Knoppix. Men fortfarande återstår det att övertyga folk att köra något annat än MSN Messenger och Internet explorer. Och det, min gode apa, är lättare sagt än gjort.
:backontop

Har du aldrig gillat känslan av att ha något exklusivt? Och vad det gäller kläder så håller en tröja från dressman 20 tvättar och en från T.ex ralph loren betydligt längre...
Smaksak helt enkelt!

Men grejen med Mac är inte att de ska vara exklusiva. De ska bara fungera. Knölar man lite med bootcamp så kan man gör ALLT man kan med en PC men tanken är (och är) att det som finns bara fungerar. Aldrig en massa konstiga meddelanden eller skit och den står inte och tänker hela tiden när den inte borde. Enda problemet jag ser är att eftersom den inte strulat på de nästan 5 åren jag haft den så har jag blivit sämre på datorer. Kunskap måste underhållas och det gör den inte på Mac. Försöker hjälpa morsan ibland med sin PC. "vaffö blire så här?" "vaffö jören så här nu?", då kliar jag mig bara i skallen och säger att jag inte har en aning. Iof ganska skönt också.

:felämne
Linux dras med att hypen kom för tidigt. När det skrevs som mest om det var det ballt, förutsatt att man var intresserad av datorn i sig. Var man inte intresserad av obskyra skalkommandon och att lägga en halv dag på att konfa upp fönsterhanteraren var det inget att ha. Dvs den absoluta majoriteten datoranvändare.

Idag är det betydligt bättre, med distar som Ubuntu och Knoppix. Men fortfarande återstår det att övertyga folk att köra något annat än MSN Messenger och Internet explorer. Och det, min gode apa, är lättare sagt än gjort.

Där ser man. Det gör jag redan. Försöker hålla mig så Microsoftfri som det bara går. Men ibland blir man påmind om ostabiliteten när man t.ex. ska in på hotmail. Rätt var det är så så försvinner bokstäverna framför markören om man flyttat den in i texten för att redigera :mad: Har hotmail av gammal (o)vana och det är bara dumt att byta epostadress så här långt in på resan mot döden.

Last edited:
Smaksak helt enkelt!

Mja, jag har så många intressen att jag har hellre lite billigare men många fler saker.

Jag köper ofta beggat, och är det nytt är det oftast demo-ex.
Hade jag haft massor med pengar hade det inte spelat någon roll. Men eftersom jag har en ansträngd ekonomi måste jag anpassa mig efter plånboken. Alltså har jag hellre lite fler saker som jag måste fixa ibland. Istället för en som funkar smärtfritt.

Edit: Men att köpa något bara för en logga har jag väldigt svårt att tänka mig göra.

Mja, jag har så många intressen att jag har hellre lite billigare men många fler saker.

Hade jag haft massor med pengar hade det inte spelat någon roll. Men eftersom jag har en ansträngd ekonomi måste jag anpassa mig efter plånboken. Alltså har jag hellre lite fler saker som jag måste fixa ibland. Istället för en som funkar smärtfritt.
Sunt resonemang.

Edit: Men att köpa något bara för en logga har jag väldigt svårt att tänka mig göra.
Vissa handelsstuderande köper nog Mac för loggan. Jag mfl är beroende av den då PC inte gör jobbet.

Varför är knoppix så underskattat? :mad:

Vissa handelsstuderande köper nog Mac för loggan. Jag mfl är beroende av den då PC inte gör jobbet.

Lever du kvar i 80-talet eller?

Det finns faktiskt inget en mac klarar som inte en PC klarar längre. Att det sen finns bättre/enklare/smartare applikationer på den ena eller andra är en annan sak.

Som sagt. Smaksak.
Tycker du tänker helt rätt, den som har flest saker när den dör vinner..

Kan nån tala om vad man kan göra på skiten åtminstone, ge mig nån fint youtubeklipp osv...

Kan nån tala om vad man kan göra på skiten åtminstone, ge mig nån fint youtubeklipp osv...

Man kan bläddra i låtsasböcker, spela spel och lyssna på musik i den, dock kan man inte lyssna på musik och bläddra i låtsasböcker samtidigt med den!

Det är därför man måste ha både en Ajfan och en Ajpadd, då kan man lyssna på musik i den ena medans man gör något annat med den andra.

Man kan bläddra i låtsasböcker, spela spel och lyssna på musik i den, dock kan man inte lyssna på musik och bläddra i låtsasböcker samtidigt med den!

Det är därför man måste ha både en Ajfan och en Ajpadd, då kan man lyssna på musik i den ena medans man gör något annat med den andra.

Är det såpass jävla illa alltså?

Kan nån såndär jävla äppelhjärna bekräfta detta?
Det får ju mitt anti äppelhjärnor-tjat jag tidigare haft att verka väldigt blekt, de måste ju tryckas ner ännu mera om det är så..

En liten notis för övrigt, äppelhjärna anses tydligen av firefox som ett helt okey ord då det ej markeras av felstavningsprogrammet, "firefox" o "microsoft" markeras dock :D

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph