Intresse för test/träning på Knutstorp?

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Hallå!

Vi har planer på att hyra Ring Knutstorp en måndag i Juni.

Detta är en dag först och främst riktad mot Roadracing-förare. Detta innebär, "Bullerdag" dvs. fritt ljud och litet antal förare/platser. 3 grupper om 20 minuter/timme.

Mina frågor är:

1. Är man villig att betala mer för mer plats på banan? Dvs färre förare per pass.

Min tanke var 25 förare per pass (totalt 75 förare)

Om inte tillräckligt intresse finns bland RR-förare så kan den ena gruppen bli för gatåkare (snabb grupp utan försäkringar).

2. Hur många här på SH skulle kunna tänka sig att anmäla sig och betala redan nu i januari?

/Kristoffer

Helt klart intressant, vad kommer priset för de olika alternativen att bli ungefär?

Helt klart intressant, vad kommer priset för de olika alternativen att bli ungefär?

Ja, det beror som sagt på hur många man ska vara.
Ska man bara va 25 per grupp och 75 totalt så blir prislappen någonstans runt 1500kr

Jag har vill veta vad ni tycker om det förslaget innan jag tittar på fler lösningar...

Danskarna är säkert intresserade.

Va kostar det att hyra banan en dag som bullerdag ?

Återigen, det beror på hur många förare/hojar man ska vara.
Samt, hur mycket personal man vill ha. Dvs. ambulans, läkare, sjuksköterska, flaggvakter, funktionärer osv.
Även saker som antal toaletter mm spelar in...

Last edited:
Ja, det beror som sagt på hur många man ska vara.
Ska man bara va 25 per grupp och 75 totalt så blir prislappen någonstans runt 1500kr

Jag har vill veta vad ni tycker om det förslaget innan jag tittar på fler lösningar...

Återigen, det beror på hur många förare/hojar man ska vara.
Samt, hur mycket personal man vill ha. Dvs. ambulans, läkare, sjuksköterska, flaggvakter, funktionärer osv.
Även saker som antal toaletter mm spelar in...

Ambulans med personal är krav, dock känns läkare rätt överdrivet då det i princip aldrig finns på plats på klubbars egna träningar. Flaggvakter behövs väl inte på varje postering, räcker väl att man har översikt över hela banan?

Finns det inte möjlighet att hya banan två dagar. Brukar vara bra med mycket körning när det är en bit att åka.

MVH Oskar

Klart intressant, behöver bara veta datum! :)

1.*Superlight*
2. Ducati Girl
3.
4.
5.

Last edited:
Som jag har förstått det är en av de två som sitter i ambulansen en doktor.

Säkert donnan jag träffade efter badet i lecasjön efter bergskurvan i somras på B-racehelgen. Att ha doktorer som jobbar ideelt på klubbens kvällsträningar låter dock för bra för att vara sant. Det är bara å gratulera isf.

Säkert donnan jag träffade efter badet i lecasjön efter bergskurvan i somras på B-racehelgen. Att ha doktorer som jobbar ideelt på klubbens kvällsträningar låter dock för bra för att vara sant. Det är bara å gratulera isf.
De får betalt.

Fantastiskt?
Nä det är ett krav.
Ja det stämmer bra http://www.svemo.se/file_out.php?id=1711

Saxat från SVEMO

6 TÄVLINGAR OCH TRÄNINGARS GENOMFÖRANDE
6.1 Säkerhet
6.1.1 Sjukvård
* 6.1.1.1 Personal
Minst en läkare och en sjuksköterska med erfarenhet av akutsjukvård krävs. Om
avståndet till sjukhus överstiger 20 km krävs två läkare och en sjuksköterska med
erfarenhet av akutsjukvård. Sjukvårdspersonalen skall placeras på bestämda platser
utefter banan under såväl träning som tävling.
Gäller även kvällsträningar, fredagsträningar, klubbrace dvs. all form av körning där
förare med av Svemo utfärdad licens deltager.
Bemanning runt banan ska följa den bemanningsplan som är bilaga till
banbesiktningsprotokoll utfärdat av Svemo besiktningsman
41
* 6.1.1.2 Minst 1 ambulans med bemanning skall alltid finnas tillgänglig för omedelbar användning
under såväl träning som tävling.
Även under klubbarrangerade friträningar, kvällsträningar och tester.
Ambulansen skall ha den nödvändiga utrustning som anses nödvändig för MC körning.
* 6.1.1.3 Förbindelse
Kommunikation skall finnas upprättad mellan läkare, sjukvårds- och ambulanspersonal
samt tävlingsledning.
Enligt RPSFS 2000:23 FAP 512-1 utgiven juni 2000.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT