Intresse för test/träning på Knutstorp?

javisst ..vore inte fel me en lördag lr söndag :)

Finns tyvärr inga bra helger kvar att boka 2008...

Väljer en måndag då det är den bästa vardagen. Dom som har lite längre att åka kan ta sig ner under helgen och behöver inte stressa inför första passet som blir redan kl. 9 på måndags morgonen.

Finns tyvärr inga bra helger kvar att boka 2008...

Väljer en måndag då det är den bästa vardagen. Dom som har lite längre att åka kan ta sig ner under helgen och behöver inte stressa inför första passet som blir redan kl. 9 på måndags morgonen.

Jag är helt klart intresserad, bara man får ledigt så:tummenupp

Det verkar ju finnas intresse, kul!

Jag saknar dock kommentarer eller svar på mina frågor:

Mina frågor är:

1. Är man villig att betala mer för mer plats på banan? Dvs färre förare per pass.
Min tanke var 25 förare per pass (totalt 75 förare)

Om inte tillräckligt intresse finns bland RR-förare så kan den ena gruppen bli för gatåkare (snabb grupp utan försäkringar).

2. Hur många här på SH skulle kunna tänka sig att anmäla sig och betala redan nu i januari?

Banhyran kommer att delbetalas i förskott så det spelar ju ingen roll för oss nu i vinter men man vill ju gärna knyta upp folk som annars lätt backar ur under våren (man känner ju sig själv :hihi )

Som sagt, prislappen ser ut att hamna på 1500kr. Betänk att det då är både läkare och sjuksköterska, funktionärer. 20 minuterspass och 25 förare per grupp.
Så vitt jag vet är det vanligare att man är fler förare per grupp och ofta fyra grupper per timme. Dvs. mindre körning, trängre på banan och svårare att hinna med justeringar under passen. Visst, kanske dom dagarna är 200-500kr billigare MEN därav min fråga igen, är det värt det? Eller är man för sniken och spar dom där hundralapparna?

Handlar det bara om några 100-lappar extra som i det här fallet så tycker iaf jag att det är OK. 25 per grupp låter ju trevligt.
Även vissa andra arrangörer tar ju förskottsbetalning så det är väll inget problem. Det får man ju helt enkelt förstå.
Mina åsikter iaf. Delas säkert inte med alla andra här inne kanske.

svar på din fråga. Betalar gärna mer för mer plats och körtid

Handlar det bara om några 100-lappar extra som i det här fallet så tycker iaf jag att det är OK. 25 per grupp låter ju trevligt.
Även vissa andra arrangörer tar ju förskottsbetalning så det är väll inget problem. Det får man ju helt enkelt förstå.
Mina åsikter iaf. Delas säkert inte med alla andra här inne kanske.

Instämmer :tummenupp Jag e också på :)

Spikat datum, 16:e juni

Test och träningsdag med KSP Racing 2008-06-16

Måndagen den 16:e juni ges det en perfekt möjlighet till test och träning på Ring Knutstorp i Skåne.

Vi kommer att köra mellan 9.00-16.00 och indelat i 3 grupper om ca 25 förare per grupp. Varje grupp får då köra 20 minuter per timme. Detta blir då totalt bantid på 2 timmar och 20 minuter per grupp och förare.

Den här dagen är inriktad först och främst mot Roadracing-förare och gruppindelningen kommer att vara följande:

Grupp 1
Licensgrupp A-förare och snabbare erfarna B-förare (Varvtider 0.58-1.05)

Grupp 2
Licensgrupp B-förare (Varvtider 1.05 och uppåt)

Grupp 3
Gatgrupp (det senare fodrar sporthoj och tidigare erfarenhet av körning på bana)

Vi kommer att ha ambulans och läkare på plats under hela dagen

Vi kommer att ha funktionärer som bemannar flaggposteringar

Pris 1500kr

Anmälan görs till info@kspracing.com och vartefter betalningsinformation skickas ut.

Anmälan är först bekräftad efter det betalningen är oss tillhandahållen.

Begränsat antal platser (ca 75 totalt), först till kvarn

:)

Last edited:
Bump... dåligt intresse tyvärr.

Kom igen nu, nog behöver vi allt träna mer!?

/Kristoffer

Godkänd av både Svemo och DMU

Värdefull info:

Nu har vi även en tävlingsledare/domare från DMU (Danmarks motsvarighet till SVEMO)

Detta innebär att körningen är godkänd av både DMU och SVEMO och alla försäkringar för licenserierade förare gäller!

/Kristoffer

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...