Biltmore
Blood Group: Red
Ahh, vilka minnen, jag hade förmånen att stå bakom ett taxande Viggen när jag gjorde lumpen på F16 i Uppsala, ögonbrynen är fortfarande krulliga!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker att draken var vackrare än Viggen som ser mer brutal ut, men inte har lika fina linjer (i mitt tycke alltså).
J35 är det vackraste militära planet någonsin.Håller med där, J35 är ett riktigt vackert flygplan![]()
Var flygmek på F10 92-93 så man hann med att skruva på dom innan dom togs ur aktiv tjänst.
amen!!j35 är det vackraste militära planet någonsin.
Varför lägger du då in en bild på JA37?amen!!
amen!!
Skadeglädjen är den enda sanna glädjen.Haha, äntligen får jag vara nittiotalist och skriva: FAIL!
Edit: Pucktvåa = FAIL!
Två gånger i rad!![]()
Skadeglädjen är den enda sanna glädjen.
Nästan all militärmaterial har en brutal skönhet i det praktiska, men av flygplanen är det väl Vampiren (i luften) och 35'an som är vackrast.
Men J35 är även min favorit, kalla kriget i ett nötskal, dessutom det första systemflygplanet från en tid då Sverige förmodligen var vassast i världen på defensivt jaktflyg, STRIL 60, J35F, och AIM-4 Falcon
Coolt, är det där stället öppet för allmänheten så måste jag dit. Det är ju en given liten hojutflykt!![]()
Om jag inte missminner mig så hade SAAB en kapacitet att kunna spotta ur sig ett Tunnan om dagen om det hade behövts.Tunnan var ganska imponerande på sin tid också!
1948.....
Att Draken dessutom var i luften redan 1955 gör det inte mindre imponerande. Mer än ett halvt sekel sedan...
Minns fortfarande F10:s årliga julhälsning till nordvästskåningarna med glädje.![]()
Japp, helt klart min favorit!Tunnan var ganska imponerande på sin tid också!
1948.....
Jag fick vara med i motorprovningsanläggningen på F15 i Söderhamn under en provkörning. Teknikern i kontrollrummet sa att den hade ca 80 000hk stillastående på havsnivå, 180 000hk på höjd i marschfart100 000 hästar kan nog sätta rätt bra fart på skrotet till slut...
Men det låter väl lite som en skröna att den accar tills soppan är slut om inte tanken är liten förstås.
Jag tycker att draken var vackrare än Viggen som ser mer brutal ut, men inte har lika fina linjer (i mitt tycke alltså).
Nix, det är Draken som inte har någon teoretisk toppfart, den accelererar tills soppan tar slut. Men ingen vill nog testa eftersom man kommer att krossas som en fluga när motorn dör och slutar trycka planet framåt i dom hastigheterna.Tror jag håller med.
Han i lgh ovanför flyger Gripen, men även han gillar Viggen bättre.
Stämmer det att de axxar tills soppan tar slut?
Jag fick vara med i motorprovningsanläggningen på F15 i Söderhamn under en provkörning. Teknikern i kontrollrummet sa att den hade ca 80 000hk stillastående på havsnivå, 180 000hk på höjd i marschfartFör övrigt Europas modernaste motorprovningsanläggning som blev klar lagom tills dom la ner hela flottiljen
![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |