Internetdejtingens baksidor & stereotyper!

Jag har som sagt sjukt liten skärm numera, se laptop-tråden, och dessutom har jag kass syn men är det chaps Jörgen har på sin nya avatar.

Det är ju så här det funkar, man ska inte gå på tjejer somm säger att dom är snygg. Man ska ta dom som säger att dom ser ut som bergatrollet efter en översvämning.
Jupp. Tjejers bild av "normal" kroppsbyggnad är ungefär lika godtyckliga som killars bild av vad som räknas som "vältränad".

Vem är det då?

Haha jo det fattar jag att ni är nyfikna!
Men jag yppar inget utan hennes medgivande ;)
Integritet..Basta! :D

Jag kan iaf säga att vi har bara tjötat massor på MSN men vi är nog Bergatrollet båda två... :)

Nu måste jag bara säga... för att det är så jävla sjukt!
Precis som jag sa innan så ska jag på en blind date imorrn och leva bus med polarna i Ume och ....på SH på lördag...sista natten med gänget!
ABER... för det finns ett stort ABER...
Jag vart i Hbg förra helgen och levde om och då sprang jag på.... Star Wars:- There is another...
Fan jag har fett ågren över blindträffen imorrn som jag hittade på en sida eller så hittade hon mig...skitsamma...

Oavsett så rör det på sig som aldrig förr och jag är den som fattar minst som vanligt.:D

Last edited:
Brudar är skit. Vore det inte hål i dom fanns det inget att ha dom till.

Asså jag håller fan inte med, internetdejting är skiten :ligga

Fan jag har fett ågren över blindträffen imorrn som jag hittade på en sida eller så hittade hon mig...skitsamma...

Well, det är inte förbjudet att ställa in en dejt. Ring och säg att det inte blir nåt eftersom du hittat en annan, bättre.

Det ligger väl lite i det du skriver men det är ju egentligen inte värre än någon annanstans. Däremot sållar man ju bort dom som man själv inte anser är attraktiva ganska omgående när man träffas "in real life". Det har man ju inte samma möjlighet att göra om det är internetdejting.
Visst kan man väl säga en del utifrån bilderna men i slutändan så är det ju inte bildskönhet som avgör om man tycker att någon är attraktiv. Utstrålning och andra grejor har ju också betydelse. Och sen kommer man till personligheten som ju är ohyggligt viktig om det ska kunna bli något vettigt av det. Den är ju väldigt svår att lista ut via skrivna meddelanden på nätet.

Men man får helt enkelt räkna med att det inte kommer att säga klick på första dejten med första tjejen. Å andra sidan så blir det sällan värre än att man tagit en fika eller gjort något med någon som kanske inte var kvinnan i ens liv men trots allt ganska trevlig. Och jag kan tänka mig värre saker att råka ut för.

Och ibland träffar man faktiskt på någon som man verkligen gillar. Tyvärr är det väl inte varje gång man blir gillad tillbaka då. Men som jag ser det så är väl inte oddsen sämre än någon annanstans om man bara lär sig att sålla lite.

En koll på bilder och en bedömning av skriftspråket kommer man ganska långt med ifrågan om att förhindra att man råkar ut för en katastrofdejt.

Tack för tipsen i tråden! :tummenupp :D

Är inte ordet nätdejting lite missvisande? Det är ju inte så att man dejtar på nätet. I alla fall inte speciellt framgångsrikt... :va Att lära känna varandra genom bara skrivna ord och att svara på standardfrågor om vem man är och vad man är intresserad av, är skitsvårt. Speciellt när man skall beskriva sig själv. Man skyms alltid bakom sin egen bild av sig själv, vilken ju inte behöver vara samma bild som andra ser. Nä, det borde heta "nätkontakt" istället; man får kontakt med någon som verkar intressant, sedan får man snarast träffas in real life och se vem den personen är.

Fördelen med "nätkontakt" jämfört med i verkligheten är kanske att det är bekvämare att leta och sålla mellan personerna, eftersom många är samlade på ett ställe. Nackdelen är förstås att man får en mycket mer tvådimensionell bild av personen, så att man sållar fel... :huvet

/schang, singel...

Några erfarenheter:
Tjejer som bara visar ansiktet på bilden -> tjocka
Tjejer som har nick som är som riktiga namn, typ Anna Bengtsson -> tjocka
Tjejer som har typ "mys" eller "plutt" i nicket -> tjocka
Tjejer som ser för bra ut för att vara sant -> japp, det var inte sant

Men en sak jag funderar på är ... betraktas man som onormal om man lever själv? Alltså, är det normala att ha en partner, är man själv så kommer frågor som "vad är det för fel på honom/henne"? "Varför träffar han/hon inte någon?"

För mig är singellivet självvalt och något jag trivs med, men hur många gånger har jag inte fått frågan "Har du träffat någon?" med ett lite medlidande uttryck och förhoppning om att så är fallet.

kille 30år =förmodligen 25 men vill verka äldre för MILFS, eller närmare 40 och är ute efter en teen

ordnad ekonomi = har jobb och den 25:e är det noll på kontot

Bil+Mc = Ford Scorpio och en trött Honda från tidigt nittital. Finansierade gnm lån.

Socialt kompetent i såväl tal som skrift = Stammar och blir illröd i fejjan vid IRL-kontakt

Har egen villa = Bor i morsan o farsans halvruttna plankkåk, 3 mil från närmsta samhälle.

inte "vältränad" ej heller tjock eller ointresserad av mitt yttre. kanske en 8/10, med detta sagt så "får" jag oftast vad jag vill ha! = Ser mig själv som ett riktigt kap men lik förbannat har jag "inte hittat nån jag vill ha" på fyra år

kille 30år =förmodligen 25 men vill verka äldre för MILFS, eller närmare 40 och är ute efter en teen

Bil+Mc = Ford Scorpio och en trött Honda från tidigt nittital. Finansierade gnm lån.

Socialt kompetent i såväl tal som skrift = Stammar och blir illröd i fejjan vid IRL-kontakt

Har egen villa = Bor i morsan o farsans halvruttna plankkåk, 3 mil från närmsta samhälle.

inte "vältränad" ej heller tjock eller ointresserad av mitt yttre. kanske en 8/10, med detta sagt så "får" jag oftast vad jag vill ha! = Ser mig själv som ett riktigt kap men lik förbannat har jag "inte hittat nån jag vill ha" på fyra år

Förutom märkena på bil/mc prickade du in mig rätt bra där, är det okej om jag snor annonsen till mötesplatsen?

Last edited:

:skrattaåt :klappar

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...