Internetdejtingens baksidor & stereotyper!

Mitt ex och jag hittade varandra på nätet..och det tyckte jag var bra. Men när det tog slut och jag såg honom ragga vidare på nätet blev jag helt knäckt och nu vill jag inte ta i dejt sidor med tång ens.
Tror man kör sånt ett tag och sen tröttnar man eller blir bränd (eller mindre troligt träffar ngn och blir lycklig..OBS..det senaste är en total utopi..:menjaäntebitter)

Last edited:
Det kan jag hålla med om, det luriga är ju bara att man inte ens vet om den tilldragande har samma läggning.

Du får helt enkelt chansa, ryck upp flanellskjortan så knapparna flyger, blotta din håriga bringa (alternativt din nysvedda bringa) slicka dig runt munnen och säg "vad säger du grabben, vill du ha sjömansbiff bakvägen?"

Statistiken säger att du träffar rätt en på tio ungefär, dvs samma odds som jag verkar ha hos brudarna....

Du får helt enkelt chansa, ryck upp flanellskjortan så knapparna flyger, blotta din håriga bringa (alternativt din nysvedda bringa) slicka dig runt munnen och säg "vad säger du grabben, vill du ha sjömansbiff bakvägen?"

Statistiken säger att du träffar rätt en på tio ungefär, dvs samma odds som jag verkar ha hos brudarna....

you wish! :D
Det var mer menat som en uppmuntran till ni som är straighta och kontaktsökande, att iaf 95% av de ni vill uppvakta förmodligen har samma läggning.

Själv är jag nog lite singelskadad, jag har bott själv hela mitt liv och har vant mig vid det nu. Gett upp det där, varken letar eller träffar just några längre. Det är ju en fördel att bli äldre, man blir mer realistisk :D

Själv är jag nog lite singelskadad, jag har bott själv hela mitt liv och har vant mig vid det nu. Gett upp det där, varken letar eller träffar just några längre. Det är ju en fördel att bli äldre, man blir mer realistisk :D

Singelskadad?

Friskförklarad kallar jag det, visst blir sexlivet lite tråkigare men det uppvägs av att man inte behöver ta hänsyn till någon annans planering utan kan riva en förgasare på köksbordet vid middagstid...

Singelskadad?

Friskförklarad kallar jag det, visst blir sexlivet lite tråkigare men det uppvägs av att man inte behöver ta hänsyn till någon annans planering utan kan riva en förgasare på köksbordet vid middagstid...

Du har knoddar så du får inte yttra dig, singel är när man inte behöver hänsyn till andra utan gör det man känner för.

Singelskadad?

Precis! :D Lite ledsamt att alltid somna själv, men så obetalbart skönt att vakna själv. Titta ut över sthlm genom fönstret, betrakta himlen och fundera på om man ska åka ut med båten, hojen eller hobbybilen och om man ska orka ringa ngn innan man drar.

Söndagskvällar hemma vintertid kan jag dock erkänna är lite sega, så då är jag i hojgaraget, där är alltid ngn.

Du har knoddar så du får inte yttra dig, singel är när man inte behöver hänsyn till andra utan gör det man känner för.

Mina ungar behöver jag inte ta någon hänsyn till, dom finner sig i mina nycker rätt bra, lämmnar jag dom hemma ett par dagar och åker hoj så ser dom det snarare som något positivt.
Vill jag riva förgasaren på köksbordet så ligger mejslarna redan där efter att grabben har byggt baslåda eller dottern har bytt lampor på moppen.

Dom lånar ju min husvagn och åker på semester utan mig, då kan jag åka utan dom!

Dessutom samanfaller sånt vi vill göra skrämmande ofta.

Söndagskvällar hemma vintertid kan jag dock erkänna är lite sega, så då är jag i hojgaraget, där är alltid ngn.

Visst finns det sega stunder, men det gör det även om man har förhållanden, men visst, vintern kan vara skitseg.

Last edited:
Jörgen....
Erkänn ändå att singellivet är skittrist!
Jag ska inte skriva en bok (här..) men jag nätdejtade och hamnade i Ume, dock bodde vi i samma stad då (Hst) OCH visste vem vi var sedan tidigare så det är en sanning med modifikation. Men just nu är jag på väg att flytta tillbaka söderut och alla ni som läst min lilla historia förstår varför, men bara för det så pangar det på med vad som känns som jättemassor med bortglömda kontakter som är sugna på att träffas och leva bus på nuvarande hemmaplan...

Jag säger inte att någonting leder någonvart men om en vecka lämnar jag Ume och börjar träffa cheyer så till den milda grad att jag står som en fågelholk? Min sista helg?
Jaja visserligen bara 2 men det är mycket för mig! :D
Iaf med tanke på vilken jävla öken det har varit innan!:huvet

Den ena cheyen är ....... på SH! Och den andra cheyen har jag ingen aning om hur hon ser ut, (Du sa att du e snygg men du e ful...) utan vet det först på fredag kl.15 (om hon dyker upp?)

Hursomhelst så är det mest en kul grej för min del oavsett! Vänner kan man iaf aldrig få för många av, gäller ju bara att lillpelle inte använder dig som kasperdocka! ;)

Den ena cheyen är ....... på SH! Och den andra cheyen har jag ingen aning om hur hon ser ut, (Du sa att du e snygg men du e ful...) utan vet det först på fredag kl.15 (om hon dyker upp?)

Smidigt att erkänna här på sporthoj att du träffar 2 samtidigt då :D Med tanke på att den ena är ........ på sporthoj... Du vet att tjejer är väldigt svartsjuka av sig va? Nåja, har du tur kanske du kan övertala dem att följa med hem på en trekant, då har de gjort någon nytta iaf :tummenupp

Smidigt att erkänna här på sporthoj att du träffar 2 samtidigt då :D Med tanke på att den ena är ........ på sporthoj... Du vet att tjejer är väldigt svartsjuka av sig va? Nåja, har du tur kanske du kan övertala dem att följa med hem på en trekant, då har de gjort någon nytta iaf :tummenupp
100% strategi att använda det! Good job manneman, nu vet ju tjejen från SH att hon inte är ensam i konkurrensen om honom.

Känner hon dessutom svartsjuka över att han träffar andra så betyder det bara att hon har känslor som hon vill försvara.

Så länge inget börjar bli seriöst så tycker jag du ska träffa så många som möjligt. Logistiskt och praktiskt blir det dock jobbigt om du börjar komma över 5 st.

Jörgen....
Erkänn ändå att singellivet är skittrist!
Jag ska inte skriva en bok (här..)
Det kan det nog vara om man inte lärt sig att fånga sina dagar själv, om man är en sån kille eller tjej där förhållandet sedan unga år blivit standardlösningen på fritidsproblemet.

Såna killar ringer mig direkt när de är gräsänklingar men aldrig annars, de kan helt enkelt inte ha kul en helg själva. När de flyttade hemifrån levde de max 2-3 år själva innan de skaffade ett förhållande och lovade sig själva att aldrig mer själv. Om de mot förmodan skulle separera så brukar de ha en ny tjej inom ett halvår, ett halvår senare har de också gift sig. Det inre trycket att hitta ngn ny är så starkt hos dessa människor, sprunget ur ångesten de känner inför att sova leva själv, att de är mycket förnöjsamma i sitt urval.

Mitt stora problem nu är om jag ska ställa på hobbybilen och traila hojen till Västervik för 201-metersracet i helgen och vilken/vilka kompisar jag vill ha med, eller om jag ska sticka ut ned båten själv eller med ngn/några kompisar, eller bara åka hoj hemmavid. Jag funderar även på att åka ut och meka med maskinistkompisarna på torpedbåten T46 jag är maskinist på sedan 1989.

Stora frågor... Men det är sånt man drabbas av när man är "singelskadad", dvs lärt sig lösa sina fritidsproblem själv eller mha kompisar :D

Jag kan däremot hålla med om att singellivet KAN var skittrist, det är det stundtals för mig med. Men du skrev inte kan. Om man har stort behov av närhet så ska man nog inte vara singel.

Jag har nästan bestämt mig nu jag tror det blir båten, jag har ju ändå stötstångsracet att köra innan jag ställer av, och det är ju närmare än Västervik.

Du hamnade i Ume. Är det kul där? Jag skulle nog aldrig lämna Sthlm, skärgården och min träbåt för ngn annan.

Last edited:
Såna killar ringer mig direkt när de är gräsänklingar men aldrig annars, de kan helt enkelt inte ha kul en helg själva. När de flyttade hemifrån levde de max 2-3 år själva innan de skaffade ett förhållande och lovade sig själva att aldrig mer själv. Om de mot förmodan skulle separera så brukar de ha en ny tjej inom ett halvår, ett halvår senare har de också gift sig. Det inre trycket att hitta ngn ny är så starkt hos dessa människor, sprunget ur ångesten de känner inför att sova leva själv, att de är mycket förnöjsamma i sitt urval.

Insiktsfullt Jörgen. Jag har funderat en del på det där - varför vissa hela tiden måste ha någon, och varför dessa personer har så "bråttom" i fråga om förlovningar och äktenskap. Har några såna i min umgängeskrets. Ett år efter att de träffats så är de gifta. Undrar om det är vidare hälsosamt i långa loppet?

Insiktsfullt Jörgen. Jag har funderat en del på det där - varför vissa hela tiden måste ha någon, och varför dessa personer har så "bråttom" i fråga om förlovningar och äktenskap. Har några såna i min umgängeskrets. Ett år efter att de träffats så är de gifta. Undrar om det är vidare hälsosamt i långa loppet?

För att dom är rädda för att bli ensamma, och har under hela sitt liv byggt upp en tanke om att det inte går att leva ensam vilket leder till desperation. Punkt.

Måste säga två saker

Varför gillar/älskar tjejer alltid hästar? Alltså träffar jag en brud som tjatar om hästar en gång till så blir det fan köpa en kpist o meja ner varandra häst jag ser!

Man ska inte ragga på nätet, man raggar på gamla ex kompisar eller gamla tjejkompisar :ligga

Hehe nu är det faktiskt så att ....... på Sh vet om att jag ska på en blind date imorrn och på lördag ska jag och ...... + ett helt gäng folk till dra en repa med polarens vattenskoter så man är väldigt uppbokad...
Särskilt med tanke på att jag är mitt i en 120 mila flytt åxå.:rolleyes:

Men vad gör man inte:D

Man blir förbannad!
Mina toffliga kompisar är sådär också, vafan det är skönt att vara ensam, får man lite ragg då o då så räcker det :D
Dessutom så fort de blir dumpade ja då kan man tydligen umgås igen? Nä det går bort...

Det är ju så här det funkar, man ska inte gå på tjejer somm säger att dom är snygg. Man ska ta dom som säger att dom ser ut som bergatrollet efter en översvämning.

Bifogat

• skillnad.JPG
    skillnad.JPG
    40.7 KB · Visningar: 90
Det är inte en häst dom har, ofta är det 4 hästar och 7 hundar.

Detta gjorde jag och några kompisar en studie på en kväll och det stämmde jääävligt bra.

Hehe nu är det faktiskt så att ....... på Sh vet om att jag ska på en blind date imorrn och på lördag ska jag och ...... + ett helt gäng folk till dra en repa med polarens vattenskoter så man är väldigt uppbokad...
Särskilt med tanke på att jag är mitt i en 120 mila flytt åxå.:rolleyes:

Men vad gör man inte:D

Vem är det då?

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...