SkorvKalle
2 hjul för mycket
I fredags gav jag, min pappa och hans kompisar av oss för en resa över helgen till danmark för lite härlig mc-körning o nån öl (man behöver inte va 18 för o köpa sprit i danmark dessutom e ju gränsen för rattfylleri högre
)
Vi körde ifrån Malmö på kvällen, drog över bron, körde motorväg för att hinna me båten till Ebeltoft, satt på båten o käka lite o drack lite, när vi kommer fram så är stugorna vi skulle bo i 1km därifrån, så där satt vi på kvällen, drack lite o snacka. På kvällen gjorde vi upp en rutt var vi skulle köra o de blev 30 mil. Vaknar tidigt nästa dag o börjar köra, vi valde några landsvägar som såg fina ut på kartan men i verkligheten va de bara flera mils långa raksträckor
o snabbt kom jag på att min hoj inte är gjord för mig som är 1.96 lång, fick ont överallt... på vägen stanna vi nån gång för att tanka, nån gång för att sträcka på benen bara. Efter ca 15 mils körning (dag 2) börjar vi bli hungriga o står o snackar lite vid rödljusen, ja vi letar upp ett ställe att käka på i staden (kan inte minnas va staden heter nu) fassan kör först (på en cbr1000), jag efter och ett gäng japps-glidare bakom... ligger bakom en bil som ser lite mysko ut, han vinglar från vänster till höger, fassan bestämmer sej för att köra om men väntar o ser så de blir en säker omkörning. Till slut lägger bilen sej rätt så långt till höger o fassan kör om sakta men säkert, precis när han ligger jämsides me bilen gör bilen den snabbaste 90-graderssvängen jag sett i hela mitt liv, fassan tvärnitar o svänger med men det är inte lönt, han kastar bågen o räddar sej själv, jag tvärnitar oxå, ställer hojen, då har redan 2 tjejer hunnit fram till fassan, ja kollar till han o ja o 2 killar springer fram till bilisten, håller på o krossa rutan o e nära på o dra ut han genom rutan men han hinner öppna dörren, vi e 3 pers som skriker på han o ja va så jävla arg att han fick sej ett slag i pannan, killen e 18 år å har haft körkort i 3 månader, står chockad o fattar inte vad som händer, vi går fram till fassan o ser hur han mår, de verkar inte vara nån fara men vi ringer ambulans o polis, killen som körde bilen står o snackar me sina kompisar, ja bara kollar på han o då växer hornen, går fram o smäller han i magen så han fattar hur jävla idiotisk han är, snabbt kommer några av "våra" o stoppar mej, tur va väl de annars hade ja väl osså blivit polisanmäld.
Vi drar iväg till akuten, fassan ligger ligger o kollas, men kommer snabbt ut o de e ingen fara alls med honom, allt hände omkring i 50km/h o tur var väl de. Vi kör tillbaka o kollar till hojen, den e sne både fram o bak o ena sidokåpan + toppkåpan e skrapad.
Vi fick packa ner de viktigaste, ja fick dra några kilo extra på min hoj, samt 2 andra som fick trycka ner lite i deras bagage. Fassan får åka glidare resten av resan, efter 15 mils åka är vi framme i stugan vi hade bokat tidigare på eftermiddan, fassan haltar... men de e smällar man får ta...
Nästa dag (idag) körde vi motorväg raka spåret mot sverige o har nyss kommit hem, fassan ska ringa försäkringsbolaget imorron o kolla hur de blir me hojen.
Nu har jag ont som fan i hela kroppen, det är INTE kul o köra motorväg 30+ mil me en klen 125:a som är för liten
Det har varit en jäkligt lärorik resa iaf.. man fick sej en ordentlig varning, så i framtiden tänker ja aldrig ens tänka tanken att inte åka me hela stället på mej, som ja har gjort innan några gånger när man "bara" ska nånstans någon kilometer bort..
PS. Nu har fassan börjat komma på glidar-tankar istället för att köra sporthoj, hur ska ja övertala honom att INTE köpa någon.. han har själv sagt innan att ALDRIG ska han ha en glidare. Det hade säkerligen hänt samma sak ifall han hade haft en glidare med tanke på hastighet osv... det var ju inte fassans fel.
Ta de lugnt bikers o glöm inte att de flesta bilister är...... IDIOTER!!

Vi körde ifrån Malmö på kvällen, drog över bron, körde motorväg för att hinna me båten till Ebeltoft, satt på båten o käka lite o drack lite, när vi kommer fram så är stugorna vi skulle bo i 1km därifrån, så där satt vi på kvällen, drack lite o snacka. På kvällen gjorde vi upp en rutt var vi skulle köra o de blev 30 mil. Vaknar tidigt nästa dag o börjar köra, vi valde några landsvägar som såg fina ut på kartan men i verkligheten va de bara flera mils långa raksträckor

Vi drar iväg till akuten, fassan ligger ligger o kollas, men kommer snabbt ut o de e ingen fara alls med honom, allt hände omkring i 50km/h o tur var väl de. Vi kör tillbaka o kollar till hojen, den e sne både fram o bak o ena sidokåpan + toppkåpan e skrapad.
Vi fick packa ner de viktigaste, ja fick dra några kilo extra på min hoj, samt 2 andra som fick trycka ner lite i deras bagage. Fassan får åka glidare resten av resan, efter 15 mils åka är vi framme i stugan vi hade bokat tidigare på eftermiddan, fassan haltar... men de e smällar man får ta...
Nästa dag (idag) körde vi motorväg raka spåret mot sverige o har nyss kommit hem, fassan ska ringa försäkringsbolaget imorron o kolla hur de blir me hojen.
Nu har jag ont som fan i hela kroppen, det är INTE kul o köra motorväg 30+ mil me en klen 125:a som är för liten

Det har varit en jäkligt lärorik resa iaf.. man fick sej en ordentlig varning, så i framtiden tänker ja aldrig ens tänka tanken att inte åka me hela stället på mej, som ja har gjort innan några gånger när man "bara" ska nånstans någon kilometer bort..
PS. Nu har fassan börjat komma på glidar-tankar istället för att köra sporthoj, hur ska ja övertala honom att INTE köpa någon.. han har själv sagt innan att ALDRIG ska han ha en glidare. Det hade säkerligen hänt samma sak ifall han hade haft en glidare med tanke på hastighet osv... det var ju inte fassans fel.
Ta de lugnt bikers o glöm inte att de flesta bilister är...... IDIOTER!!