Inställning av bakfjädring

• Thread starter Thread starter G-L
  • Start date Start date
Passar även på att lägga ut ytterligare en varning angående sadelgungandet - vad du än gör, välj inte din fjäder och ställ inte in dina klick utifrån detta...!

Nää, sadelgunget var mest för att få en känsla för om hela hojen fjädrar eller inte, och i mitt fall så var den märkbart "stenhård" fram jämfört med bak.

Hursom, tog bort förspänning fram mest som ett test (rörde inte baken) och det blev en otrolig skillnad åt det positiva hållet. Monterade buntband på gafflarna och körde lite kurviga vägar. Gillar egentligen inte att köra gata, så visst, inspirerad körning, men långt ifrån något bantempo eller gränstänjande.

Förmodligen så kommer jag vilja skruva på lite förspänning både fram och bak när det är dags att köra bana igen, dina mått 35-36mm fram och 28-30mm bak låter som att de kommer att vara en bra start som sagt, jag har ungefär det förhållandet fram vs. bak nu och manövrerbarheten är bra, men jag har några mm mer häng i dagsläget, så som sagt. Lite mer förspänning så blir det nog kanon.

Tack för alla tips!

fjädring.jpg

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”