Insamling och ev kortege för överlämning av blommor till Warburtons familj

Kalles kompis Aleksander mailade mig och berättade att det kommer vara en minnesstund för Kalle på Onsdag klockan 19. Jag väntar på mer detaljer men vore det kanske en idé att åka dit tillsammans med blommorna?
Återkommer senare med detaljer isf.
Shirin

Nursey skrev:
2451448 Kalles kompis Aleksander mailade mig och berättade att det kommer vara en minnesstund för Kalle på Onsdag klockan 19. Jag väntar på mer detaljer men vore det kanske en idé att åka dit tillsammans med blommorna?
Återkommer senare med detaljer isf.
Shirin

Det låter som en bra idé. Bara att skriva igen när du fått klarare besked då.

Jag glömde åka till banken idag :(

Shirin, hojta till när du ska betala blommorna, det kanske går att lägga en 100:- direkt när vi hämtar dem?

Nu har jag pratat med Kalles mycket trevliga vän Aleksander.

En minnesstund kommer att äga rum på Skinnarviksberget i Stockholm (på Söder) i morgon ONSDAG klockan 19.00. Vi har fått in en substansiell summa pengar och det kommer räcka till fina blommor till både föräldrarna och flickvännen.

Jag vet att det finns folk som inte lyckats sätta in pengar..om ni vill kan ni PMa mig så lägger jag dom så kan vi ta det sen när vi träffas.

Frågan är nu..Jag åker dit och skulle tycka det var jättefint om fler vilja komma med. Skulle folk ha tid och ork att köra dit tillsammans och överlämna blommorna o närvara?

Jag slutar klockan två och funderar på om jag inte skall köpa blommorna i Stockholm för dom kommer inte se fina ut efter 7 mil på E4..hur långsmt jag än kör. Om jag inte tar bilen?

Synpunkter är välkommna :)

Nursey skrev:
2452922
Jag slutar klockan två och funderar på om jag inte skall köpa blommorna i Stockholm för dom kommer inte se fina ut efter 7 mil på E4..hur långsmt jag än kör. Om jag inte tar bilen?

Synpunkter är välkommna :)

Blomsterhandlare brukar ju ofta leverera blommor. Kanske man kan få blommorna levererade dit det passar bäst? Det borde inte kosta många kronor.

Jag kommer med imorgon.

Nursey skrev:
2452922 En minnesstund kommer att äga rum på Skinnarviksberget i Stockholm (på Söder) i morgon ONSDAG klockan 19.00.

Här brukar jag handla blommor:
Kaprifol
Hornsgatan 109
117 28 STOCKHOLM
08/669 30 02, 669 30 00

De verkar ha öppet jämt. Det ligger mellan Zinken och Hornstull.

Jag bor alldeles vid Skinnarviksberget.

Alltså..Nursey har fått en snilleblixt!! (Minns detta tillfälle..det sker inte ofta:tungan )

Avfärd från Donken Sveavägen 18.30...då åker jag till Stockholm tidigare och införskaffar blomster DÄR och så åker vi från Donken (för jag hittar inte, som bekannt, så bra :rodnar..så om någon vänlig själ skulle vilja mötas på Donken o guida en liten guldfisk till Skinnarviksberget så vore det kanon :))

För dom som inte hinner dit så kan vi mötas på Skinnarviksberget..en definitiv plats kommer att bestämmas av Karls vänner o familj idag och de kommer att ange detta i tråden. Återkommer senare!

Last edited by a moderator:
Jag är ledig i morgon så behövs det någon hjälp så kan jag troligen ställa upp!
Säg bara vad som skall göras.

Jag har tyvärr inte hunnit till banken. Finns det någon möjlighet att ge dig 100:- på plats i morgon? Detta är i såfall från mig och suzukimicke.

Nu har jag gjort så att jag har beställt två stoora buketter men det blir pengar kvar (för snubben tyckte att det skulle bli fult med så stora buketter som det verkligen finns pengar för) att antingen donerar vi resten till tex Traffikskadades riksförbund eller så får dom blomstercheckar på resten.

Det är era pengar så om någon har synpunkter så skriv gärna..det handlar om ca 700 till 1000 kr som blir över då jag köpt två stooora buketter.

Kan ju inte gärna komma med en krans då det inte är begraving ännu..så det blev buketter. Hittade ett ställe på Sveavägen så jag åker dit vid 17 o hämtar blommorna..om någon vill sitta o glo på blommor o äta middag med mig så är ni välkomna innan 18.30 ;)

Nursey skrev:
2454636 Nu har jag gjort så att jag har beställt två stoora buketter men det blir pengar kvar (för snubben tyckte att det skulle bli fult med så stora buketter som det verkligen finns pengar för) att antingen donerar vi resten till tex Traffikskadades riksförbund eller så får dom blomstercheckar på resten.

Det är era pengar så om någon har synpunkter så skriv gärna..det handlar om ca 700 till 1000 kr som blir över då jag köpt två stooora buketter.

Kan ju inte gärna komma med en krans då det inte är begraving ännu..så det blev buketter. Hittade ett ställe på Sveavägen så jag åker dit vid 17 o hämtar blommorna..om någon vill sitta o glo på blommor o äta middag med mig så är ni välkomna innan 18.30 ;)
hej smc har en fond för trafikskadade hojåkare där kan man som skadad söka ekonomisk hjälp för rehab... det kanske skulle passa att sätta in det som blir över där? mvh/ jonny

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT