Innovativa säkerhetslösningar

Den här väcker ju ett stort vill-ha begär:
mc garage.jpg

Har lite lediga poster i alarmet så kanske får bli lite fler sirener. Det var beskrivningen som sålde in just den här: "This is an awesome sounding tarzan yodel horn"
Home-and-Office-Wired-Siren-Horn-with-Bracket-for-Security-Protection_320x320.jpg

Den här var ju också cool:

http://www.tmart.com/90-Meters-8beam-Infrared-Security-Photoelectric-Detector_p105119.html
90-Meters-8beam-Infrared-Security-Photoelectric-Detector_320x320.jpg

Angående det med en extra bom är det rätt smart, sist jag hade ett inbrott måste de ha använt ngt hydralverktyg, låskolv, dörr och karm var helt demolerat, antagligen på en smäll. Så det går kvickt.

El i handtaget, känns som det krävs att man har två ingångar till där ens hoj står. Och hur blir det vid regn etc?
Isåfall hade man ju velat göra så att det är först när handtaget vrids neråt som kretsen sluts.

Last edited:
Wire.jpg

Skissa lite på en variant. Några förslag på ett lämpligt, lagligt medium man kan använda som gör viljan att befinna sig på platsen minimal?

Ett stroboskop som börjar dra igång frenetiskt står också på "att-bygga-listan".

En 120dB+ siren som går igång om fel person går in vid fel tillfälle kan jag tycka ska avskräcka rätt bra. Då väcker man ju hela grannskapet på samma gång så det finns gott om vittnen för att identifiera / ta fast eventuella tjuvar.

En switch i dörren och en koppling till en mistlur från en passagerar/fraktbåtbåt. Bör gå att få tag på om man bor lite kustnära.

Kan garantera att ingen fortsätter med sitt inbrott då den drar igång:D Men frågan är om det inte är lika farligt som en riggad bössa. Och skulle den dra igång så väcks minst fem kvarter i närheten:3freak:rofl

Eller kolla på ensam hemma filmerna så får ni många och konstiga tips på hur man håller tjuvar borta ;)

Tyvärr inga bilder, önskar jag kunde bidra med bild på denna innovativa lösning, men nej.. En snubbe på min gård måste ju ha bästa skyddet!!

I sitt hyrda enskilda "radhusgarage" har han flyttat strömbrytaren för att tända belysningen till ovanför huvudhöjd. :hihi Så gör dom inbrott blir det svårt att tända så att tjyven ser.

En switch i dörren och en koppling till en mistlur från en passagerar/fraktbåtbåt. Bör gå att få tag på om man bor lite kustnära.

Kan garantera att ingen fortsätter med sitt inbrott då den drar igång:D Men frågan är om det inte är lika farligt som en riggad bössa. Och skulle den dra igång så väcks minst fem kvarter i närheten:3freak:rofl

Kolla www.inferno.se jag garanterar att ingen kan vara kvar i närheten av det. Tro mig jag vet.:hihi

trupp122.jpg

:tummenupp

gjut in allt i betong, inte riktig like häftigt, och lite tidkrävande att skapa åtkomst, men stöldsäkert är det nog.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!