men jisses, folk står i kö i fler år i malmö för att få bostad! säg upp hans kontrakt, skicka till fogden/inkasso. lägg ut en ny annons under tider på blocket, du har en ny hyresgäst innan hans tid är ute och du får dina pengar. sen kan du vänta på pengar från fogden/inkasso i lugn o ro.
hur stor e lägenheten? var ligger den? va nån som fråga mig för nån dag sen om de visste en lya i malmö, måste bara komma på vem fan d va.![]()
Så bara att säga upp, varför låta honom bo kvar gratis...
Och som Money säger finns många i Malmö som vill ha någonstans att bo.
Jo, men hövdingen i föreningen är ett riktigt stupido. Ska alltid strula när jag vill hyra ut i andra hand. Hyrt ut den nu i ett års tid till sommaren, men de verkar inte va så pigga på att ge mig nytt tillstånd att hyra ut det igen. Fast än att jag har "beaktansvärda skäl" som det heter.
Men vad gör man?

Lägenheten är en 2:a på 48kvm, ligger 4 minuters gång från entré och värnhem i ett bra område. Så sist jag la ut den så fick jag 70 mail på 2 dagar, helt sinnessjukt. Så trodde man att man hade lyckats hitta en bra hyresgäst.
Kille i 40 års åldern, byggentreprenör.. men neeej då, det sket sig

Skumma är att när jag söker på hans personnummer på kontraktet och namnet så får jag bara en träff och det är 500m här i ifrån i Eslöv. Vilket gör mig aningen mer suspekt. För han snackade om att komma och lämna hyran kontant till mig, men kände inte alls till Eslöv.
Hur kan man då vara skriven i ett villaområde 500m här ifrån och sen inte veta var jag bor?
Spänningen tätnar, haha..
Det var därför jag poängterade att det skulle gå lugnt till, att sedan alla polarna var med på gruppkörning den dagen och att polarna är biffiga är inget hot i sig...
Dom kanske bara ville titta lite på lyan då dom kanske ville hyra den sen...
"föresten de här är mina 5 polare alla har över 30 i BMI och ingen är under 2 meter, anledningen de följde med är att jag ska använda dem till att måla taket i lägenheten efter du flyttat. De ville bara kolla in läget lite, och göra en yrkesmässig bedömning, haha."
Nä, men jag sparar nog det till en sista utväg

Last edited: