Inkörning K8!!

fartgalen82

2Fast2Live2Young2Die
Gick med
11 Feb 2007
Ort
Linköping
Hoj
FZ1-N 2008
Tänkte bara höra om det spelar någon roll om man ha orginal eller slipon på under dom 100 första milen. Och hur ska inkörning ske, varva lite? lagom? eller mycke ibland kanske? Gäller en GSXR 1000
 
Det är iaf dumt att köra ett omappat slipon, i synnerhet när motorn är ny.
Tycker jag.
/J
 
det står nog i instruktionsboken du fick med cykeln.
 
Kanske läge att iallafall köra till 100 mils servicen med orginal med andra ord. Trist när man precis beställt nytt slipon från staterna:huvet
 
Inkörning K8´a

Det är bara att gasa satan!
Jag körde in min K7´a på bana.. den gick som ett skållat troll sen!

Om man läser manualen så vill dom att man inte ska varva över visst varv de första 60milen och inte över ett annat de nästa 60... skit i det.. ge gärnet från början då kommer den rocka fett..

Hört dom som följt manualen och fått en liten tam katt till hoj efteråt..
 
Finns en hemsida där det står hur man kör in, glömt bort adressen men i korta ord går det till såhär.

Kör hårt, undvik tomgångskörning och konstanta varvtal typ touringkörning.
Byt olja efter bara 10 mil.

Anledningen till att man ska köra på lite är tydligen den att kolvringarna slits in bra då, däremot skulle man tydligen undvika maxvarva i början.
 
Läs instruktionsboken som nån sa, där finns allt du behöver göra/veta om inkörningen. Följ de noga för de är gjorda för att din hoj ska fungera så bra som möjligt efteråt och inte ta nån skada av inkörningen.
Alla har sina egna teorier om hur man ska göra detta, men det finns nog ingen här som har lika mycket erfarenheter av suzukimotorer än Suzuki själva.

Mvh
 
K8 = Kate? :va

Jag skulle nog följa de instruktionerna som finns för då kan de inte gnälla om garantier & grejjer.
 
Gasa på från början, men ligg inte o nöt på varvstoppet....
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top