Inköp av första MC-utrustning

Köper du mc jeans och schyssta mc skor så kan du väl gå på jobbet. Gjorde jag första sommaren när jag tog Harleyn till jobbet. Ingen påpekade något. Så jag antar ingen märkte. Dom går ju att få i samma fjantiga stil som skinny jeans(som är världens fulaste plagg. Särskilt när dom sitter på en lönnfet medelålders man.)

Jag gjorde resan som nybörjare förra året. Höll utkick efter rean och utförsäljningar på nätet och kom över väldigt bra MC-grejer till bra priser på diverse olika handlare. Sedan finns det ju mycket begagnat också om man vill.

Vad gäller jeans kör jag med Sweep. Snygga, justerbara knäskydd och helt ok att använda till vardags. Inte överdrivet varma heller.

Jackor har jag köpt ett par stycken på rea (HD-jackor), riktigt nöjd med dem. Likaså hjälm.

Jag gjorde resan som nybörjare förra året. Höll utkick efter rean och utförsäljningar på nätet och kom över väldigt bra MC-grejer till bra priser på diverse olika handlare. Sedan finns det ju mycket begagnat också om man vill.

Vad gäller jeans kör jag med Sweep. Snygga, justerbara knäskydd och helt ok att använda till vardags. Inte överdrivet varma heller.

Jackor har jag köpt ett par stycken på rea (HD-jackor), riktigt nöjd med dem. Likaså hjälm.
HDs utrustning verkar vara otroligt bra kvalitet. Har jacka och handskar. Solida och varma.

HDs utrustning verkar vara otroligt bra kvalitet. Har jacka och handskar. Solida och varma.
Det stämmer. Har jackor, hjälmar, skor & kängor, ett par allvädersbyxor och handskar. Har använt dem rätt frekvent i olika väder och är supernöjd. Kvaliten är bra, de är riktigt snygga och faktiskt (kors i taket) är de inte särskilt dyra heller. Har gjort helt galna kap på vissa av grejerna som varit på rea.

Behöver du en jacka i storlek XXL(XXXL?) så har jag. Gått ner i vikt så den är som ett tält nu.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard