Ingen trängselskatt för MC

"SMC har framfört helt andra argument mot trängselskatt för motorcyklar, framför allt att tvåhjulingar är en del av lösningen på trängseln, inte en del av problemet."

Jaha, vv är väl för stolta för att erkänna att det var en helt befängd idé från början...:huvet

Edit: Grattis till er i Tokholm :tummenupp

Jaha, vv är väl för stolta för att erkänna att det var en helt befängd idé från början...:huvet

Beslutet om trängselskatt har väl inget att göra med regskylt fram? Den frågan drivs väl fortfarande?
Rätta mig om jag har fel, men förslaget om regskylt fram är väl bl.a. för att även vi ska fastna på kameraskåpen som står längst med vägarna?

Helt facking jävla otroligt. Ibland håller ögonen verkligen på att trilla ur loberna.

Låt oss backa två steg tillbaka: Vi har i Stockholm en fordonsskatt på trängsel. Dess uppgift sägs vara att minska trafikträngseln i Stockholm. OK. Varför har då s.k. miljöbilar undantagits från den skatten? Är de kanske mindre eller trängs de bara mindre?

Men nu kommer vi till det riktigt roliga (om man har hunnit bli cyniker) motorcyklar föreslås undandas - efter nogsamt utredande - eftersom det är för svårt och omständigt att skattebelägga dem! Att motorcyklar är en del av lösningen på problemet - trängseln - det försvinner bort på något sätt. Att motorcyklar dessutom är mera miljövänliga än alla andra miljöfordon, som redan är undantagna trängselskatten, det går inte heller hem.

Jag saknar ord...

Tolkar jag det helt galet eller menar VV att Mc kör som dom vill (läs som galningar) och för att skydda gåendes integritet, liv och hälsa ska vi slippa betala??
VV förutsätter alltså att alla Mc kommer att köra emellan bilar, på trottoarer, ut i grönsakslandet osv osv...
Skönt att se att VV inte har högre tankar om oss än så..
På ren svenska, vilken j*vla inställning!

Börjar allvarligt fundera på om man ska fly landet innan det sjunker..
Antalet skrämmande uttalanden från VV NTF o.s.v. gör mig livrädd, har vi inte bättre saker att slösa skattemedel på?

Last edited:
Beslutet om trängselskatt har väl inget att göra med regskylt fram? Den frågan drivs väl fortfarande?
Rätta mig om jag har fel, men förslaget om regskylt fram är väl bl.a. för att även vi ska fastna på kameraskåpen som står längst med vägarna?

Ööööööh....vad snackar du om :va

Vem har sagt något om reg.skylt fram och kameraskåp (i den här tråden) :confused:

Låt oss backa två steg tillbaka: Vi har i Stockholm en fordonsskatt på trängsel. Dess uppgift sägs vara att minska trafikträngseln i Stockholm. OK. Varför har då s.k. miljöbilar undantagits från den skatten? Är de kanske mindre eller trängs de bara mindre?

Ja, visst är det härligt!

Är det inte så att Taxibilar inte heller behöver betala trängselskatt :confused:

Last edited:
Jippie =) Bra det iafalla, man tar ju liksom inte upp nån plats ändå i trafiken när man kryssar mellan bromsklossarna !

Tolkar jag det helt galet eller menar VV att Mc kör som dom vill (läs som galningar) och för att skydda gåendes integritet, liv och hälsa ska vi slippa betala??
VV förutsätter alltså att alla Mc kommer att köra emellan bilar, på trottoarer, ut i grönsakslandet osv osv...
Skönt att se att VV inte har högre tankar om oss än så..
På ren svenska, vilken j*vla inställning!

Börjar allvarligt fundera på om man ska fly landet innan det sjunker..
Antalet skrämmande uttalanden från VV NTF o.s.v. gör mig livrädd, har vi inte bättre saker att slösa skattemedel på?

Får jag följa med på denna landsflykt, börjar bli jävulskt less:mad:

Ibland undrar man om det verkligen kan bli vansinnigare, sen blir det det... :hihi

Men, är väl bättre att mc slipper trängsel skatt för fel anledningar, än att dom inte slipper den alls. :tummenupp

Gratulerar!

Får jag följa med på denna landsflykt, börjar bli jävulskt less:mad:

Heeeeeeeeeelt lugnt...
Lär nog bli ett helt gäng om dom inte lugnar ner sig snart...

Undrar hur vägarna på Gran Canaria är... Frugan äger restaurang där och
boende kan ju inte vara omöjligt... Låååång säsong också.. :D

Last edited:
Heeeeeeeeeelt lugnt...
Lär nog bli ett helt gäng om dom inte lugnar ner sig snart...

Undrar hur vägarna på Gran Canaria är... Frugan äger restaurang där och
boende kan ju inte vara omöjligt... Låååång säsong också.. :D

Tenerifa hade fina hoj vägar iaf upp på berget. Jävligt trist att bo på en ö bara, hoj vägarna tar slut jäkligt fort. :huvet

*/ ?>
Nyheter
Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...