Ingen skylt

brännupp

snabbe-mange
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
zx7r, svart som natten
har köp en r1 03 , tysk reg ,vad händer om man kör utan skylt, och mot förmodan blir tagen, givetvis är den inte reg bes i sverige, vad händer, ska jag regga den först och sen lägga skylt hemma, kör helst utan,inga moralpredikan tack, någon som har erfarenhet?

Finns väl ingen anledning att inte regga den, eller?
Det som händer är att du får en Jävla massa böter och förmodligen beslagtar de hojen för utredning en kortare tid. Regga den givetvis och vill du sedan köra utan skylt så gör det.
Men varför ska du inte ha skylten på ?

Tja mange

först o främst e den ju inte svenskreggad, vilket den måste vara för att kunna trafikförsäkra.

och har du ingen giltig trafikförsäkring så åker du på oregistrerat fordon (obes) samt oskattat & oförsäkrat

detta i sig är inte så farligt dyrt, då du får "rabatter" på fler förselser.

men det farliga är om du inte har en giltig försäkring som täcker sak & personskador på 2:a person, dvs om du kör på någon så kan du bli återbetalningsskyldig på stora belopp av "hans/hennes" försäkringsbolag.

så mitt tips är, regga in den.. kostar runt 2500:-

sedan teckna minst trafik (med tanke på vad som hände din retta, skulle jag iaf ta halv så stöld ingår)

sedan kan du ju lämna skylten hemma, detta kostar ju "bara" 1500:- om polisen stannar dig

// Henke

och du kan inte försäkra din tyskreggade hoj. för om du smäller med hojen och skadar någon annan. inte något utan en person så vill du verkligen ha en försäkring. ett par hundra tusen kan man betala av på ett par år o få tillbaka sitt liv om man sliter lite. men med miljonskadestånd i ryggen så kan du glömma allt vad hus o bil lån heter i framtiden

Edit: WW han vist före mig.

Du driver? Du pratar om att köra utan skyllt och vill inte ha nån moralpredikan..
Du stannar väl inte för snuten? och i så fall behöver du itne tänka på det...

I övrigt så är det väl som att åka oreggat du åker väl dit på olovlig skulle jag gissa på...?

Om du kör på någon & orsakar personskada, eller värre....så sitter du i skuld resten av livet.

Lite sunt förnuft kanske vore på sin plats?

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back