Ingen Kawasaki ER6 Cup i år!

Det var väl inte jätteöverraskande. De som var sugna på ER6Cup var väl inte överdrivet sugna på att köra i Rookie 600...
 
Måste väl vara ärlig nog att erkänna att jag känner mig ganska snopen just nu.
Behöver fundera igenom alternativen ganska noga.
 
Det var väl inte jätteöverraskande. De som var sugna på ER6Cup var väl inte överdrivet sugna på att köra i Rookie 600...

Marcus Karlsson och några till skulle ju köra i år och de verkade bara vara snäppet långsammare än Hubner.

Min gissning är att Kawasaki inte skulle exponeras lika mycket i R600, eftersom pallplatserna skulle bli betydligt färre där än i Speedster, så intresset från deras sida svalnade...
 
Det är bara att konstatera att svensk rr består av TVÅ huvudklasser 600 cc eller 1000 cc där 90 procent av hojarna innehåller en 4 cylindrig motor.

Sedan kallas klasserna ollika namn beroende på förarens skicklighet och erfarenhet.
 
Last edited:
Det är bara att konstatera att svensk rr består av TVÅ huvudklasser 600 cc eller 1000 cc där 90 procent av hojarna innehåller en 4 cylindrig motor.

Sedan kallas dom ollika namn beroende på förarens skicklighet och erfarenhet.

Du glömde klassikracingen:gråta
TH
 
Nyheter
Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Back
Top