Ingen Kawasaki ER6 Cup i år!

Det var väl inte jätteöverraskande. De som var sugna på ER6Cup var väl inte överdrivet sugna på att köra i Rookie 600...
 
Måste väl vara ärlig nog att erkänna att jag känner mig ganska snopen just nu.
Behöver fundera igenom alternativen ganska noga.
 
Det var väl inte jätteöverraskande. De som var sugna på ER6Cup var väl inte överdrivet sugna på att köra i Rookie 600...

Marcus Karlsson och några till skulle ju köra i år och de verkade bara vara snäppet långsammare än Hubner.

Min gissning är att Kawasaki inte skulle exponeras lika mycket i R600, eftersom pallplatserna skulle bli betydligt färre där än i Speedster, så intresset från deras sida svalnade...
 
Det är bara att konstatera att svensk rr består av TVÅ huvudklasser 600 cc eller 1000 cc där 90 procent av hojarna innehåller en 4 cylindrig motor.

Sedan kallas klasserna ollika namn beroende på förarens skicklighet och erfarenhet.
 
Last edited:
Det är bara att konstatera att svensk rr består av TVÅ huvudklasser 600 cc eller 1000 cc där 90 procent av hojarna innehåller en 4 cylindrig motor.

Sedan kallas dom ollika namn beroende på förarens skicklighet och erfarenhet.

Du glömde klassikracingen:gråta
TH
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top