Använder överdelen väl ja... men tycker fortfarande att han burkar för mycket. Jämför med Rossi och co... de burkar bra mycket mindre.
Jag blev drillad som fan av min instruktör på gårdagens SHK (steg 3) - ned med överkroppen, huvet skall vara vid spegeln, ytterarmen skall ned mot tanken, tvinga ned överkroppen verkligen.
Bilden på Nash visar felet alla gör - man skickar ut röven, men sitter kvar med överkroppen...syftet med att hänga av är att jobba med vikten, att få ned tyngdpunkten och inåt, för att få det att svänga med mindre nedlägg helt enkelt.
Det blir att man hänger av snett, och flyttar inte över värst mycket vikt alls.
Vi fick börja jobba med överkroppen enbart igår, ihop med knäna runt tanken, och bara trycka med överkroppen extremt och överdriva - kändes knepigt i början, men gjorde det lättare att få till det när man använde hela kroppen.
Nu tycker man att man hängde av friskt, men bilder visar att man inte gör det, måste flytta röven mer - men det blir mer bana...lite känning med knäna igår, men däcken säger att jag är ända ut och kör, alltså är det dags att hänga meeeeer.
Rossi och pojkarna har inte riktigt samma material och åker på (för att inte tala om talangen...) - de har väl mer problem att få plats med ben mellan asfalt/hoj...och ändå har de bett (viss skillnad på racedäck i motogp och våra gatdäck

).
Ett varningens ord för att hänga av ordentligt på gata, för det första, behöver man det så åker man åt helvete för fort...för det andra så har man rätt kass sikt, och möjlighet till snabba undanmanövrar (prova att göra en undanmanöver när ni hänger av, man grejar lite motstyrning, men några raska grejer är det fan inte tal om).
/J