Inga fegränder kvar, inget knäskrap - burkar jag för lite?

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date
Vad tror ni jag gör för fel...

IMG_6468.jpg

Nummer 1 är ju att jag måste luta ner hojen mer så långt är jag med :P

Sen då?

Jag hade nog flyttat mig bak nån cm eller två, ut med kropp och huvud in mot kurvan och försök häng ut mer så ska de nog gå :banana

Jag hade nog flyttat mig bak nån cm eller två, ut med kropp och huvud in mot kurvan och försök häng ut mer så ska de nog gå :banana

Ska man inte sitta så nära tanken som möjligt?

Känns som att min kropp är ute rätt så bra men jag kan ju ha fel :S
Tycker det börjar kännas lite i benen och i låren när jag kört sådär en kort sträcka då man lyfter sig själv från sitsen och kastar sig själv från sida till sida! känns som huklyft :S

Använder överdelen väl ja... men tycker fortfarande att han burkar för mycket. Jämför med Rossi och co... de burkar bra mycket mindre.

Ja men lugn nu du ska väl inte inte bli nästa Rossi på vägarna, Antar väl att dom lutar hojen mer så att halva kåpan skrapar i

Ja men lugn nu du ska väl inte inte bli nästa Rossi på vägarna, Antar väl att dom lutar hojen mer så att halva kåpan skrapar i

Blir aldrig en Rossi, men ska man lära sig något så borde man lära sig från dem bästa... inte sant? Inte viktigt att få ner knät i backen, vill bara ha rätt teknik :)

Ska man inte sitta så nära tanken som möjligt?

Känns som att min kropp är ute rätt så bra men jag kan ju ha fel :S
Tycker det börjar kännas lite i benen och i låren när jag kört sådär en kort sträcka då man lyfter sig själv från sitsen och kastar sig själv från sida till sida! känns som huklyft :S

En knytnäve brukar de säga att man ska ha mellan tank och underlivet :)

Använder överdelen väl ja... men tycker fortfarande att han burkar för mycket. Jämför med Rossi och co... de burkar bra mycket mindre.

Rossi och co kör på helt annan asfalt med däck vi inte kan få tag på och de har sån nedläggningsvinkel att de helt enkelt inte får plats "under" hojen. :näsblod

Flytta dig så du sitter med ena skinkan på sadeln och ner med knät så kommer det ta i om du åker fort nog. :tummenupp

Jag blev drillad som fan av min instruktör på gårdagens SHK (steg 3) - ned med överkroppen, huvet skall vara vid spegeln, ytterarmen skall ned mot tanken, tvinga ned överkroppen verkligen.

Bilden på Nash visar felet alla gör - man skickar ut röven, men sitter kvar med överkroppen...syftet med att hänga av är att jobba med vikten, att få ned tyngdpunkten och inåt, för att få det att svänga med mindre nedlägg helt enkelt.
Det blir att man hänger av snett, och flyttar inte över värst mycket vikt alls.

Vi fick börja jobba med överkroppen enbart igår, ihop med knäna runt tanken, och bara trycka med överkroppen extremt och överdriva - kändes knepigt i början, men gjorde det lättare att få till det när man använde hela kroppen.

Nu tycker man att man hängde av friskt, men bilder visar att man inte gör det, måste flytta röven mer - men det blir mer bana...lite känning med knäna igår, men däcken säger att jag är ända ut och kör, alltså är det dags att hänga meeeeer. :hihi

Rossi och pojkarna har inte riktigt samma material och åker på (för att inte tala om talangen...) - de har väl mer problem att få plats med ben mellan asfalt/hoj...och ändå har de bett (viss skillnad på racedäck i motogp och våra gatdäck ;) ).

Ett varningens ord för att hänga av ordentligt på gata, för det första, behöver man det så åker man åt helvete för fort...för det andra så har man rätt kass sikt, och möjlighet till snabba undanmanövrar (prova att göra en undanmanöver när ni hänger av, man grejar lite motstyrning, men några raska grejer är det fan inte tal om).

/J

Hahahaaa Suicide att komma in för fort i kurvan då får man panikkänsla... Fick en häromdan med min andra hoj, avfart till Stäket på E18 från Kungsängen, för er som inte känner till den så går den ruuuunt som en kringla :P :) Jagade ikapp en ER-5a och väl förbi honom så inser jag att jag måste svänga av, dyker in i avfarten och inser att skiten nyper till mot slutet... touchar LÄTT på bromsen och lägger ner hojen ÄNNU mer, RECEPT på en krash men det gick vägen tur nog, hade Jeans o Tshirt :S

Själv tycker jag inte man bör knäskrapa på vanlig väg, kommer sluta med att man fastnar med knät i en grop en vacker dag och inte tror jag man blir något snabbare om det nu är bultenrekord man vill sätta. men vill man skrapa knä och slita in puckarna för maximal skrytfaktor vid korvmojen, så är det ju bara sitta med ena skinkan utanför sadeln, ut med knät och sväng.

testade detta och skrapade knä även på en grusig citygrossparkering. (fick lite släpp på framhjulet i slutet men sånt är livet)

Lycka till med skrapandet :-P
//Jocke-j

Bifogat

• knäskrap1.JPG
    knäskrap1.JPG
    71.2 KB · Visningar: 493
Är du bara ute efter att skrapa knät så finns det säkert massa tricks... burka så mycket att du inte sitter på sitsen med röven längre... och luta lite till. Men är du ute efter att bli snabbare så ska du nog hålla dig till tipsen som finns här i tråden.

Har du lärt dig så mycket redan? Det var mindre än en timme sedan du skapade tråden...

Kan knäskrapa med min KTM 625 haha så det blev stora fegränder kvar, det handlar bara om att hänga ut från hojen.

Har du lärt dig så mycket redan? Det var mindre än en timme sedan du skapade tråden...

Rolig du är :)

Har kollat på en massa videos, och läst en hel del redan förra året och testat. Har aldrig sett hur jag ser ut när jag kör i kurvor, därför undrar jag om jag burkar för lite då jag inte har några fegränder kvar, och inte fått knät i backen än.

Har kunnat allt detta i huvudet innan...

Själv tycker jag inte man bör knäskrapa på vanlig väg, kommer sluta med att man fastnar med knät i en grop en vacker dag och inte tror jag man blir något snabbare om det nu är bultenrekord man vill sätta. men vill man skrapa knä och slita in puckarna för maximal skrytfaktor vid korvmojen, så är det ju bara sitta med ena skinkan utanför sadeln, ut med knät och sväng.

testade detta och skrapade knä även på en grusig citygrossparkering. (fick lite släpp på framhjulet i slutet men sånt är livet)

Lycka till med skrapandet :-P
//Jocke-j

Det där är fan orättvist! Ser så jävla simpelt ut!!! DAMN YOU! :Bugar

Kalla mig va du vill :tummenupp Men din bild e jävulsk bra :D

Hahahhaaa! Är det DU som är myggan! Vi i Hockeylaget kallar dig det! Woopsi :P Ser så jävla intressant ut när du kör, ser ut som att du försöker få knäskrap med båda knäna när du svänger åt ett hål! :)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph