Inbjudan till supermotardkurs

vad kostar det om man inte har med sin hoj? (har en xr 600 med cross däck...)

Kan jag eller är det lämpligt att köra med min super traktor XR600 med motardsulor? Är sugen på att testa köra motard :)

En Xr600 ska inte vara några som helst problem att använda. Det är bara att köra!

vad kostar det om man inte har med sin hoj? (har en xr 600 med cross däck...)

Vet inte om jag förstod dig rätt men vill du följa med och titta på men inte köra? I så fall så är det bara att betala resa och boende.

Last edited:
hm... tror jag missförstod det hela lite. Trodde man kunde hyra en sm-hoj på plats. Då jag har cross däck på min känns det lite surt att köpa nya däck då jag inte vet om det passar mig att köra sm.

mvh

hm... tror jag missförstod det hela lite. Trodde man kunde hyra en sm-hoj på plats. Då jag har cross däck på min känns det lite surt att köpa nya däck då jag inte vet om det passar mig att köra sm.

mvh

Tyvärr har vi ingen möjlighet att hyra ut cykel. Men du kan ju köpa däck som passar på crossfälgarna så blir det ju inte så dyrt att prova. Visst, det blir inte lika bra som att köra på "riktiga" hjul och bromsar men då får ju en ganska bra idé om vad det handlar om.

Så där, då var även jag anmäld. Ska bli grymt kul! Hoppas bara att vädret är med oss, annars får man sig en rejäl lektion i vått underlag.

Ser verkligen fram emot detta.
//Jonas

Viktigt!!! När vi skulle finalisera beställningen på boende och resa så visade det sig att vi måste komplettera med uppgifter om bil, person och boende. Ni alla som ska delta har fått ett mail där det framgår vilken info vi måste ha. Jätteviktigt att ni svarar på det omgående.

kanske har hoj om en vecka så kanske kan följa med ändå

Läste igenom reglerna nyss utan att hitta nått ljudkrav. Kan ligga på gränsen nämnligen.. Och när kommer mailet med all info? =)

Jag håller på att jaga rätt på begagnade slicks som jag kan sälja till ett lågt pris (300 - 500 kr styck) så ni deltagare kan få ut så mycket som möjligt av kursen. Det är klart roligare att köra på "riktiga" däck.
Finns det något intresse för att köpa sådana däck? Vi får se vad jag kan få tag på men först till kvarn gäller...

fanns det platser kvar????

fanns det platser kvar????

Ja det ska finnas några platser kvar. Vi kan dock inte ordna resa och boende men testa att kontakta Övernäsgården i Mariehamn där vi övriga ska bo och se om de har några platser kvar.

jag efteranmälde mig ikväll och som jag förstod det så hade någon/några hoppat av. kommer bli skit kul ! vi ses på åland ( om allt går planerat, motorn ska rivas imorrn och byta balansaxel)

Jag håller på att jaga rätt på begagnade slicks som jag kan sälja till ett lågt pris (300 - 500 kr styck) så ni deltagare kan få ut så mycket som möjligt av kursen. Det är klart roligare att köra på "riktiga" däck.
Finns det något intresse för att köpa sådana däck? Vi får se vad jag kan få tag på men först till kvarn gäller...

jag är ev. intresserad om du kan ordna.... finns de grejer för att kränga däck där??

japp japp samma här ska bli skoj

bara å montera alla skydd på hojen sen e den klar:D

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...