Importera mera!

Grabbar kan ni inte påminna mig vad det är man ska tänka på och vilka papper som behövs. Har en cbr 900 rr -00 på g för 4800eur = 43 000 skr vilket är hyfsat billigt mot svenska priser. Den står desutom inte så långr ner i Tyskland heller.

RW skrev:
Grabbar kan ni inte påminna mig vad det är man ska tänka på och vilka papper som behövs. Har en cbr 900 rr -00 på g för 4800eur = 43 000 skr vilket är hyfsat billigt mot svenska priser. Den står desutom inte så långr ner i Tyskland heller.

PMar dig med info senare idag.

kan ni två inte bjussa på lite fakta här.

1. hur mycket fick ni ge för era hojar

2. hur mycket kostade resan? (boende, bensin, färja, m.m)

3. var kostar det att "regga in" den i sverige?

dessa tre saker är väldigt intressanta att veta ifall man själv blir sugen på att imporera någonting.

bmwjohan skrev:
kan ni två inte bjussa på lite fakta här.

1. hur mycket fick ni ge för era hojar

2. hur mycket kostade resan? (boende, bensin, färja, m.m)

3. var kostar det att "regga in" den i sverige?

dessa tre saker är väldigt intressanta att veta ifall man själv blir sugen på att imporera någonting.

1. Inte mkt om man jämför med svensksåld i identiskt skick och lika mkt mil. Vill inte säga nån siffra, för sen när man säljer kommer bara dönickar och säger "DET ÄR JU XXXX MER ÄN DU GAV"

2. Vi var 2 som importerade, så vi delade på skåpbilshyrkostnad och resa, så exklusive sprit hamnade vi på ca 1500.- per skalle.

3. Regbes går på 2000.-

Dom hojar man egentligen sparar mest på att ta in, procentuellt sätt, är gamla sporthojar. En fräsh CBR 900rr med nåra år på nacken kan du få fräsh för 26000.- , bara som ett exempel.

hihi, kan ju säkert säga att kays hoj blidde bra mycket billigare än min, men vaffan, jag åkte till kalmar, han åkte till tyskland... =)

Min båge kosta iaf 27 lök i sverige å den är FRÄSCH... En liknande i düschkland kostar la typ 15...

:yoparty

Silwer skrev:
hållundan: går din lika jävligt med då?
jävligt?!

Ja det beror på vad du menar... För en njevbie som mig så rör den allt bra på sig... Har inte kört mer än två mil med min ännu så länge, menjag är nöjd...

Edit: Visserligen är det inte min första hoj utan min första "sporthoj"... Har ju avtjänat en hel del mil på både Suzuki GS500´77 och Hynda CB400N´82 och framförallt MC 258M...

Kay skrev:
Antagligen inte... Min går nog 5hk bättre då min har lila fälgar. :lol

hahaha, å så har du inga speglar på den heller, å ingen kuts över sadeln så du borde nog klämma ut lite till.... Speciellt med de fina fälgarna då såklart...

:yoparty :fyllisar :fyllisar

Kay skrev:
1. Inte mkt om man jämför med svensksåld i identiskt skick och lika mkt mil. Vill inte säga nån siffra, för sen när man säljer kommer bara dönickar och säger "DET ÄR JU XXXX MER ÄN DU GAV"

2. Vi var 2 som importerade, så vi delade på skåpbilshyrkostnad och resa, så exklusive sprit hamnade vi på ca 1500.- per skalle.

3. Regbes går på 2000.-

Dom hojar man egentligen sparar mest på att ta in, procentuellt sätt, är gamla sporthojar. En fräsh CBR 900rr med nåra år på nacken kan du få fräsh för 26000.- , bara som ett exempel.

tack för svaren. det blir väldigt mycket billigare att ta in hojar än bilar om man gör på detta sätt. hur många hojar får man in i en normalstor skåpbil? får man in mer än två. skulle bli väldigt billigt om man kunde stoppa in tre hojar i den. kan inte vara några större problem att samla ihop ett gäng att åka ner med.

jag har kollat rätt mycket på mobile. jag tittade på gamla gixxers när jag skulle köpa min gixxer och jag kommer ihåg att dom var rätt rejält mycket billigare i tyskland. men jag tittade på lite nyare hojar nu som R1 tex och dom var inte ett dugg billigare än i sveriga upplevde jag det som. verkar som att det skiljer väldigt mycket i pris på olika modeller och olika årgångar.

ifall man skullet hoppa in några snubbar i en skåpbil och bara åka ner till tyskland och leta hojar där, alltså inte leta i förväg, tror du att man skulle komma hem lycklig då eller? alltså finns det mycket hojar hos hojhandlarna att välja på, eller bör man verkligen kolla upp några objekt innan man åker ner?

Kay skrev:

har du inte sagt det i en annat tråd? vill iaf minnas det...

en annan fråga, är inte skatt på import? är säkert ute å irrar nu men jag vill minnas att jag läst det i div importguider?...

//andreas

Kay, jag satte på min orginaldämpare nu... FETTA VA DEN VÄGDE..... lätt att den vägde 5 kg mer än sliponet.... skit samma, den lät INGET alls nästan... Så om du tycker att din ´låter mycket med orginaldämpare måste den va urblåst eller nått.... =)

Fasen alltså, tur att man inte har den mer än på besiktningen.... Blev ledsen nästan ju =)....

ja ja... Seså, köp slipon, NU!

Silwer skrev:
mnear du att ditt slipon låter så mycket att det inte går igenom besiktningen?

jaaa, kors i karamellen... Eller fasen vet jag? Tycker att det låter massa, å tänker därför inte "riskera" att åka på ombesiktning...

Sådeså...

d1ce skrev:
har du inte sagt det i en annat tråd? vill iaf minnas det...

en annan fråga, är inte skatt på import? är säkert ute å irrar nu men jag vill minnas att jag läst det i div importguider?...

//andreas

Aja, det är möjligt jag har. Gillar inte prata pengar iaf. :)
Skatt på nyare hojar än 2 år tror jag, eller sånna som gått mindre än X hundra mil. Kan inte dom siffrorna då dom inte är aktuella för mig.

Angående slipon och inte så MÅSTE min dämpare vara rätt utblåst, för "inget" låter det verkligen inte... Låter rätt högt tycker jag. Har iof inte några referenspungter till andra 600or direkt så... Men slipon kommer väl i sommar :)

Angående skåpbilslastning så hade vi en WV Transporter, och 2 st i den var rätt trångt, men gick. 3 är det inte på tal om.

Bifogat

• liten.jpg
    liten.jpg
    46.8 KB · Visningar: 61
Last edited:
Kay skrev:
Aja, det är möjligt jag har. Gillar inte prata pengar iaf. :)
Skatt på nyare hojar än 2 år tror jag, eller sånna som gått mindre än X hundra mil. Kan inte dom siffrorna då dom inte är aktuella för mig.

Angående slipon och inte så MÅSTE min dämpare vara rätt utblåst, för "inget" låter det verkligen inte... Låter rätt högt tycker jag. Har iof inte några referenspungter till andra 600or direkt så... Men slipon kommer väl i sommar :)

Angående skåpbilslastning så hade vi en WV Transporter, och 2 st i den var rätt trångt, men gick. 3 är det inte på tal om.

eller så var det din handpenning som fick mig att spekulera pris... :confused: kommer inte ihåg....

hur funkar det att kommunicera med tyskar, vägrar de prata något annat än tyska? de kunskaparna är nämligen i det närmaste bortblåsta...

//andreas

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...