Ulukai skrev:Kay: Sa du spp för reg/bes.?
sbp, SVENSK BILPROVNING.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ulukai skrev:Kay: Sa du spp för reg/bes.?
RW skrev:Grabbar kan ni inte påminna mig vad det är man ska tänka på och vilka papper som behövs. Har en cbr 900 rr -00 på g för 4800eur = 43 000 skr vilket är hyfsat billigt mot svenska priser. Den står desutom inte så långr ner i Tyskland heller.
Kay skrev:PMar dig med info senare idag.
bmwjohan skrev:kan ni två inte bjussa på lite fakta här.
1. hur mycket fick ni ge för era hojar
2. hur mycket kostade resan? (boende, bensin, färja, m.m)
3. var kostar det att "regga in" den i sverige?
dessa tre saker är väldigt intressanta att veta ifall man själv blir sugen på att imporera någonting.
jävligt?!Silwer skrev:hållundan: går din lika jävligt med då?
Silwer skrev:hållundan: går din lika jävligt med då?
Kay skrev:Antagligen inte... Min går nog 5hk bättre då min har lila fälgar.![]()
Kay skrev:1. Inte mkt om man jämför med svensksåld i identiskt skick och lika mkt mil. Vill inte säga nån siffra, för sen när man säljer kommer bara dönickar och säger "DET ÄR JU XXXX MER ÄN DU GAV"
2. Vi var 2 som importerade, så vi delade på skåpbilshyrkostnad och resa, så exklusive sprit hamnade vi på ca 1500.- per skalle.
3. Regbes går på 2000.-
Dom hojar man egentligen sparar mest på att ta in, procentuellt sätt, är gamla sporthojar. En fräsh CBR 900rr med nåra år på nacken kan du få fräsh för 26000.- , bara som ett exempel.
Kay skrev:1. Inte mkt om man jämför med svensksåld i identiskt skick och lika mkt mil. Vill inte säga nån siffra, för sen när man säljer kommer bara dönickar och säger "DET ÄR JU XXXX MER ÄN DU GAV"
Silwer skrev:mnear du att ditt slipon låter så mycket att det inte går igenom besiktningen?
d1ce skrev:har du inte sagt det i en annat tråd? vill iaf minnas det...
en annan fråga, är inte skatt på import? är säkert ute å irrar nu men jag vill minnas att jag läst det i div importguider?...
//andreas
Kay skrev:Aja, det är möjligt jag har. Gillar inte prata pengar iaf.
Skatt på nyare hojar än 2 år tror jag, eller sånna som gått mindre än X hundra mil. Kan inte dom siffrorna då dom inte är aktuella för mig.
Angående slipon och inte så MÅSTE min dämpare vara rätt utblåst, för "inget" låter det verkligen inte... Låter rätt högt tycker jag. Har iof inte några referenspungter till andra 600or direkt så... Men slipon kommer väl i sommar
Angående skåpbilslastning så hade vi en WV Transporter, och 2 st i den var rätt trångt, men gick. 3 är det inte på tal om.
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |