Importera hoj

Riktigt illa!!!

Förmodlingen samme snubbe som blåste mig på tjugo papp.... inte en chans...

Maria1980 skrev:
Detta är informationen jag fick imorse:
I live in London , UK . I have bought the bike from Koln , Germany when i worked there as a DJ . I will ship the bike to you on my own costs if you want to buy it . Here is how i sell the bike so you can test it before i receive payment and so we can both be protected . Go to www.extrafreight.com , register with them, and get back to me when you have done that. Also read their pages so you know how they work. I will start a transaction with them as soon as you agree. They will take care of the shipping and of our transaction.

I will explain you how it works in steps :

1. I give them the bike for packing and shipping
2. You send them the money
3. They send you the bike
4. You receive the bike and you will have a 3-30 days inspection period to test it and check the documents ( i will receive the money ONLY if you agree to keep the bike , if not you will be fully refunded by the shipping company )
5. If all is OK and you decide to keep the bike I will receive the payment

Let me know .

Skicka genast alla pengar du har till Nigeria - eller inte.
Detta har varit uppe massa gånger förut.
Kan vara roligt att svara lite i början men jag hade inte ens lämnat ut mitt riktnummer till dom...

Maria1980 skrev:
Jag kikar på olika hojar, man får inte låsa sig på en enda modell heller ;)

De som finns med på topplistan är:
Gixxer 750 -00 och nyare
Cbr 929
R1 (helst polkarettan)
Kawasaki zx7r
Aprilia Mille (om de går att sänka sisådär 2 tum...)

Kawan är väl förbannat tung om jag inte har helt fel :va
Kanske lite jobbig om man är liten.

$noop skrev:
Kawan är väl förbannat tung om jag inte har helt fel :va
Kanske lite jobbig om man är liten.

Alla hojar är tunga för mig, så jag tappar dem ändå :4skrika

Men du har rätt, de väger 30kg mer än vad min 600 gjorde. Gäller att få tyngdpunkten långt ner bara =)

Skulle tagit Millen av dessa alternativ.
Har handlat 2 hojar i tyskland - inge problem...

MEN, om du ska handla i tyskland så åk för guds skull ner och gör upp affären "face to face".
Provkör, snacka med säljaren, kolla papper osv.. precis som du skulle gjort i sverige. På så sätt slipper du bli lurad, dessutom får du ju en trevlig liten semester där man kan besöka Louis och lite andra butiker :)

Det finns ett par riktigt fina ZX7R på mobile för småpengar egentligen. Satsa på en sådan, lär bli billigast samt är den hojen tuffast.

Köper du en R1, gixxer och annat så är du bara en i mängden.

PS: Jag är också ute efter en ZX7R :)

njelger skrev:
Detta har varit uppe massa gånger förut.

Kikade, men hittade ingen tråd om import. Förut fanns det ju en ruta där man kunde ange sökord i forumet, är den borta tro? Eller finns den bara till vissa kategorier i forumet..?

Maria1980 skrev:
Alla hojar är tunga för mig, så jag tappar dem ändå :4skrika

Men du har rätt, de väger 30kg mer än vad min 600 gjorde. Gäller att få tyngdpunkten långt ner bara =)

Vet inte exakt vad en zx7r väger men det är väl en bra bit över 200 ialllafall.

nu vet inte jag vad en kawa zx6r från 03 kostar idag men där har du en förbannat schysst hoj. Lätt (runt 165kr torr) lättkörd och med ett jävligt bra drag i, dessutom snygg som attan :tummenupp Har inte tänkt på om den är hög eller inte. Du borde kunna hitta nåt fint ex för runt 60...

Fast du kanske är ute efter mer kubik?

$noop skrev:
Vet inte exakt vad en zx7r väger men det är väl en bra bit över 200 ialllafall.

nu vet inte jag vad en kawa zx6r från 03 kostar idag men där har du en förbannat schysst hoj. Lätt (runt 165kr torr) lättkörd och med ett jävligt bra drag i, dessutom snygg som attan :tummenupp Har inte tänkt på om den är hög eller inte. Du borde kunna hitta nåt fint ex för runt 60...

750:in väger 203 kg / 123 hk.

H4 skrev:

Väger alla årsmodeller samma då? Låter ju konstigt om en 96:a väger lika mycket som en 02:a?

Edit: Kollade runt lite och det verkar ju som vikten är densamma på alla årsmodellerna??? Låter ganska skumt :va

Last edited:
$noop skrev:

MER KUBIK!!!! :yoparty
Men man vet ju aldrig, sålde CBR 600:an för att jag vill ha mer vrid, kanske räcker med en 600rr eller r6. Jag måste provköra lite... men det är ju snö överallt!!!

H4 skrev:

Tänk på vad du är ute efter.
Det är ett ånglok som är jobbigt att svänga med? Anti-wheelimaskin med kass koppling?

Men ska du ligga i 220 å toura är den nog skitbra :D

Fråga Mago på forumet, han har en.

Maria1980 skrev:
Men man vet ju aldrig, sålde CBR 600:an för att jag vill ha mer vrid, kanske räcker med en 600rr eller r6. Jag måste provköra lite... men det är ju snö överallt!!!

HAHA! ja, det är lite svårt att testa hur hojen går när det är snö. Annars måste du nästan köpa hoj i butik och få garanti för att vara säker på att få saker fixade om det blir problem. Köpte min första hoj zx6r i januari för två år sen, iofs i butik och med 100 mil på mätaren.

Gissar på att det är ganska stor skillnad på din förra och en nyare 600:a men istället för att kanske vilja byta efter nästa säsong igen så kanske det är lika bra att satsa på minst 900cc. :va då borde ju du ha effekt så det räcker ett tag

Maria1980 skrev:

Hade en 750 -02 innan väger 167 kg torr väldigt lättkörd.. men skiljer inte mycket vikt mot en 1000 den väger bara 169kg..

Lycka Till

Maria1980 skrev:
1. I give them the bike for packing and shipping
2. You send them the money[/I]

3... och du är många sköna lappar fattigare, och utan hoj!

Luktar blåsning lång väg.
Hoppas du hittar nåt snart.
Hämtade min nya igår :banana

Glöm ZX7R tung som bly/trött och känns antik om du gämför med de andra.

Tidiga R1 lider av en del barnsjukdommar en valig åkomma är slitna kolvringar som gör att de dricker i sig en del olja.

CBR 929 är en bra hoj (Honda är bra kvalitet) och relativt pigg, vet ej om de har några specifika problem (barnsjukdommar) på 929.

GSX750 00- går mkt bra, fina vägegenskaper (även om man kör bana) relativt lätt i detta gänget, känd allvarligare barnsjukdom är kamkedjesträckaren som ger med sig med tiden men den är lätt att byta.

Aprilian har jag inga erfarenheter av.

Har åkt alla utom Aprilian:
Mitt val hade varit 929 eller GSXR750 förmodligen hade valet blivit Suzukin då jag har haft ett antal såna och tycker bäst om dess egenskaper.
GSXR750 har näst intill identiskt chassi med GSXR1000 och beter sig rätt lika förutom att 1000 har mer pulver i motorn.

Maria1980 skrev:
Jag kikar på olika hojar, man får inte låsa sig på en enda modell heller ;)

De som finns med på topplistan är:
Gixxer 750 -00 och nyare
Cbr 929
R1 (helst polkarettan)
Kawasaki zx7r
Aprilia Mille (om de går att sänka sisådär 2 tum...)

Superbike Roger skrev:
Glöm ZX7R tung som bly/trött och känns antik om du gämför med de andra.

Tidiga R1 lider av en del barnsjukdommar en valig åkomma är slitna kolvringar som gör att de dricker i sig en del olja.

CBR 929 är en bra hoj (Honda är bra kvalitet) och relativt pigg, vet ej om de har några specifika problem (barnsjukdommar) på 929.

GSX750 00- går mkt bra, fina vägegenskaper (även om man kör bana) relativt lätt i detta gänget, känd allvarligare barnsjukdom är kamkedjesträckaren som ger med sig med tiden men den är lätt att byta.

Aprilian har jag inga erfarenheter av.

Har åkt alla utom Aprilian:
Mitt val hade varit 929 eller GSXR750 förmodligen hade valet blivit Suzukin då jag har haft ett antal såna och tycker bäst om dess egenskaper.
GSXR750 har näst intill identiskt chassi med GSXR1000 och beter sig rätt lika förutom att 1000 har mer pulver i motorn.

Millen har, iallafall Mille R, grymmare chassie än gixxern, men gixxern är mitt val också som sagt. Kwaken väger väl inga 203kg som nån sa, möjligen helt snustorr. Gixxern väger ungefär det men fulltankad, har för mig att du är uppe nånstans runt 220-230 pannor med en zx7.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN