Importera hoj/banhoj

• Thread starter Thread starter 747
  • Start date Start date

747

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Hoj
R1
Nån som har erfarenhet om att importera hoj från typ USA eller Tyskland?
Jag funderar på att köpa en banhoj och undrar lite på hur priserna ser ut i andra länder samt vad det finns för nackdel med att importera hojen. Hojen ska inte registreras då den endast ska användas på bana.

:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana

Nog inga större nackdelar, förutom att kolla den före köp och transporten hem. Det är ju sådär lagom skoj att åka 200 mil ner till Tyskland för att inse att hojen var skrot å säljarn ljög, eller ännu värre, köpa den osedd och få hem ett lik som knappt duger till långdrevssänke. Jag har också spanat lite på ny banhoj utomlands, men jag tycker inte priserna är så imponerande, i synnerhet inte med tanke på just avstånden mm.

Om de e intressant kan jag eventuellt tipsa om en kontakt som kan hjälpa dig få hem en hoj från usa till vettig peng.

PM:a isåfall...

I övrigt skiljer de inte såå mycket längre på tysklandspriserna, va bättre förr. Men kolla www.mobile.de så finns det ganska stort utbud. Flaggar dock med en liten varningsflagg om du hittar "ovanligt" billiga annonser som ofta e bluff o bara försöker blåsa dig med förskottsbetalningar etc.

Hur är priserna i USA på en 2-4 år gammal hoj i USA jämfört med i Sverige?
Vill minnas att jag var in på en sida (kommer ej ihåg adressen) där en ny R1/gsxr100/cbr1000rr kostade ca 13 000$. Jag vet inte om det tillkommer några avgifter om inte är det ju betydligt under svenska priserna.

Många banhojar som säljs i Sverige går inte att registrera enligt säljarna, Varför? Är dom importerade utan papper eller är dom utköpt från försäkringsbolag som skrot?
Om dom är utköpta som skrot från försäkringsbolag hur gör man för att få köpa en kvaddad hoj från försäkringsbolagen.

Last edited:
Hur är priserna i USA på en 2-4 år gammal hoj i USA jämfört med i Sverige?
Vill minnas att jag var in på en sida (kommer ej ihåg adressen) där en ny R1/gsxr100/cbr1000rr kostade ca 13 000$. Jag vet inte om det tillkommer några avgifter om inte är det ju betydligt under svenska priserna.

Många banhojar som säljs i Sverige går inte att registrera enligt säljarna, Varför? Är dom importerade utan papper eller är dom utköpt från försäkringsbolag som skrot?
Om dom är utköpta som skrot från försäkringsbolag hur gör man för att få köpa en kvaddad hoj från försäkringsbolagen.

I Sverige säljer skrotarna inte/sällan en krachad hoj.
Kan inte garantera att dom är säkra.

Från staterna kan du ta in hoj som i tullen dekareras som skrot med lågt värde.
På så sett betalar du lite axis och typ nada i tull.
Vill du sen regga hojen så blir den belagt med ovanstående skatter och då ere fan inte värt det hela.

KAN ha lite fel men typ så har jag fått det förklarad.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph