KGK
1200
Själv är jag med i både A-kassa samt fack.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Själv är jag med i både A-kassa samt fack.
är det möjligt men det kanske har hänt något sedan 1988
Haha, det där är väl inte möjligt, är man med i facket så är man automatiskt med i A-kassan.
Nog om det, sätter punkt.
Surt - här får du en sympatisk kramMin syrras företag - Sterling - konka dem med, så hon är också utan jobb.
Nyfiken fråga, vad arbetade du med?
Alfakassan
http://www.alfakassan.se/main.asp?areaID=105
Eftersom du inte är med i någon A-kassa så får du grundersättning.Och den är högst 320 kronor per dag.
Jag jobbar som transport koordinator som det så fint heter. Dagarna ägnar jag åt att boka och planera transporten på en industri som nu är på väg ner i graven tyvärr. Jag har ett lite gruskorn i maskineriet.. eller två faktiskt.. #1 Ett husbygge var planerat att påbörjas december månad... detta är nu lagt på is obestämd tid framöver. #2 Jag är brandman i vårat samhälle, det betyder i praktiken att jag går jour var tredje vecka, då bör jag hålla mig hemma. Arbetstillfällen i detta samhälle blir bara mindre, i stort sett varenda företag i byn har eller kommer att varsla... Jag fattar så klart att om jag får ett annat kneg utsocknes så får jag ta tjänstledigt från räddningsverket, men som sagt... AAAHHRG!!! Nu trpr jag att det ska bli lite mer allvarligare planer av min karriär som jourhavande älskare... Straight bara sorry...
Det är i sådana här tiden man är jävligt glad över att jobba inom vården, man måste i princip ta dö på någonför att bli avskedad.
är man med i facket så är man automatiskt med i A-kassan.
Läs vidare![]()
Om du inte är med i någon A-kassa så får du Alfakassa och då endast grundersättningen som är på max 320:- om dagen.
nej..
Jag betalar helt avskilt till A-kassa och fack, de har inget med varandra att göra
Bara till att skola om sig till hantverkare. Har du inte tummen mitt i näven så är det bara till att kasta sig in i byggbranschen. Byggherrar med pengar finns det gott om. Snickare, rörläggare, elektriker, betongare, beläggningsarbetare, listan kan göras lång. Men har du nävar av silke är du nog körd.
Därför gäller inte något för alla.
#2 Jag är brandman i vårat samhälle
Vad röstar dom på då? Reinfeldt/Borg har ju tjatat om A-kassan och hotat med obligatoriskt medlemskap samt att de sänkte avgiften ordentligt i somras.
Det verkar ha kommit en massa nymodigheter kring fackavgifter, medlemskap etc. sedan 80-talet, det var ganska enkla puckar på den tiden.
sen sänker de den lite
det var inte så lite, 80-100% var det nog och de funderar på att sänka lite till.
Alltså hur svårt kan det vara att fatta. Det finns en mängd olika fackföreningar och alla har olika regler hur medlemskapet kan se ut. Därför gäller inte något för alla.
Har du helt missat att t.ex. NCC sa upp 10 % av hela sin arbetsstyrka. Och att varseln i byggbranschen duggar tätt. Lycka till att komma in som vuxenlärling nu.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |