Ikväll är det American Choppers, jippie!

Goodstuff skrev:
Det met imponerande jag har sett var ändå i reportaget om West Coast Choppers ( tror att WCX blev lite inspirerade där. :hihi) där de visade hur deras lackerare stripade flames på en tank. Han gjorde det helt på känsla och fri hand. Sjukt imponerande!

Det var HELT sjukt att se, han stripeade ju hyffsat snabbt också :Bugar

ktmjacke skrev:
Personligen tycker jag det liknar lite yxmek över deras sätt att bygga på,mycket svetsa dit o kapa lös hela tiden,handsläggor o spett.Men dom får ju till det ganska ok ändå faktiskt,synd att dom bara visar deras crazybyggen,dom bygger ju ganska så schyssta "vanliga" hojar oxå.Ändå ganska kul o kolla på deras bråk o tjafs.o martin,en sporthoj åker man inte på,den kör man :D

Amerikansk precision är inte ens så där bra. Konstigt att det landet har lyckats bygga så mycket hi-tec som de har. "Ta bara" ett amerikanskt dörrhandtag..... :D

Är det den serien med en farsa och chef som ALLTID är skitförbannad på sin son och de som jobbar med att bygga hojar på hans företag?
De är ju förbaskat duktiga de killarna!
Och farsan e alltid fly förbannad och gapar och skriker och lyfter inte ett finger i mekandet.
Och varje program avslutar han med att "I've never been so proud of my son as today, he really worked hard att this bike" :hihi
Rätt charmig serie iallafall :)

TinaTjejen skrev:
Är det den serien med en farsa och chef som ALLTID är skitförbannad på sin son och de som jobbar med att bygga hojar på hans företag?

Japp stämmer bra det. :)

Ghost skrev:
Japp stämmer bra det. :)
Orange county choppers eller vad heter det nu igen? :va
I vilket fall: de är ju JÄTTEduktiga de där killarna, och vilket psyke de måste ha för att stå ut med pappagnäll hela dagarna.
Där kan man snacka om att ha press på sig och ändå lyckas de (efter om och men) med sitt bygga varje gång :)
Enda gången jag sett pappagnäll göra nått, (annat än svära, vifta med armarna och skälla medarbetarna i öronen eller ev. ringa andra företagare), var när de hade en praktikant, då var han nöjd och glad och hjälpte till med att skruva.
Så lite pedagogisk är han, trots allt :hihi

TinaTjejen skrev:
Orange county choppers eller vad heter det nu igen? :va
I vilket fall: de är ju JÄTTEduktiga de där killarna, och vilket psyke de måste ha för att stå ut med pappagnäll hela dagarna.
Jag tror nog att han i grund och botten är snäll som ett lamm, han går runt med sina stora trästammar till armar och ser bister ut bara för att sätta lite press på sin son :).

Ganska kul i senaste avsnittet när han och den yngsta sonen gick och lirade tennis medans Paulie och Vinnie svettades med bygget. "This is one of the benefits of being the manager" :D.

Ikväll var det dags igen. Dags för grabbarna som bara bråkar och ibland lyckas bygga en snygg chopper. Har hört någonstans att choppers är motorcyklar de också, bara det att de inte går att åka fort med.

jag har byggt bilar mm och nu ska jag bugga min försat hd chopper.. jag gör det för att jag tycker att det är kul. och för att många gör jävligt snygga chopper byggen. jag ska göra det finare

Redman skrev:
Ikväll var det dags igen. Dags för grabbarna som bara bråkar och ibland lyckas bygga en snygg chopper. Har hört någonstans att choppers är motorcyklar de också, bara det att de inte går att åka fort med.

är det samma program idag med?

blom skrev:
jag har byggt bilar mm och nu ska jag bugga min försat hd chopper.. jag gör det för att jag tycker att det är kul. och för att många gör jävligt snygga chopper byggen. jag ska göra det finare

Vilken stil ska du bygga?

smilee skrev:
Personligen tycker jag att helikopterhojen blev ball, frånsett avfyrningsramper och hålen i avgasrören.

Är det verkligen en helikopter den ska föreställa? :confused:

Jag tycker att den mest liknar en F117 Stealth, fast jag har aldrig sett programmet.
Ett Stealth-koncept skulle väl dessutom fungera ganska bra på sporthojar... :angel

blom skrev:
:eek:
Nu är det nåt konstigt här... Måste vara någon illasinnad j*kel som hackat sig in på Blompas konto :va
Han skulle aldrig ens skojja om att befatta sig med HD.
Kan nån moderator kanske låsa ute hans konto tills vi rett ut det här ordentligt :D

Flagga skrev:
Är det verkligen en helikopter den ska föreställa? :confused:

Jag tycker att den mest liknar en F117 Stealth, fast jag har aldrig sett programmet.
Ett Stealth-koncept skulle väl dessutom fungera ganska bra på sporthojar... :angel

Det skulle vara bra vid laserkontroller. :hihi
Det finns en Stealth-helikopter, det är den som hojen är baserad på.

Dom mobbade Mikey rätt mycket i kvällens program, slängde hans ram i containern osv.

Men Paul sr hade rätt, den första tanken blev bättre. Passade hojen mer. Synd att de förstör lite av nöjet genom att visa hur den färdiga hojen ser ut i slutet av programmen.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing