Ikväll är det American Choppers, jippie!

Vad är detta? :va

Santa-Bike_expand.jpg

Mr.Dna skrev:
Är den byggd av Occ?? Den var verkligen SJUKLIGT ful. Fulare än så gott som något annat jag sett. Ser ju ut som renhorn där fram :zpy :zpy :zpy

Japp, det är den. Visst, dom är roliga figurer och knäcka plåt kan dom men designen vette fan,,,

Fler smaklösa exempel:

mike_expand.jpg

fire-bike_expand.jpg

chopper_expand.jpg

pow_expand.jpg

liberty_expand.jpg

Tysken skrev:
Japp, det är den. Visst, dom är roliga figurer och knäcka plåt kan dom men designen vette fan,,,

Fler smaklösa exempel:

Nu förstörde du ju nöjet. Där var den där helikopter cykeln. Men den blev långt ifrån så som jag trodde den skulle bli. Undrar om den "koppar" färgade är nästa projekt för dem. Brandmannahojen var där med. Sjukt mycket uppståndelse över den var det ju i kvällens avsnitt. :va

Hojen på första bilden ser ut som nåt en LSD-påverkad clown skulle beställa, polkgrisfälgar? :va

Ska man ha en chopper ska det vara nåt i stil med dom som tyska Walz Hardcore bygger.

Bifogat

• WalzHardcore-soul cruiser.jpg
    WalzHardcore-soul cruiser.jpg
    33.1 KB · Visningar: 104
Kanonserie. Försöker följa alla avsnitt. Riktiga hantverkare. Lite smaklöst kan man tycka ibland, men det är kul med sånt som sticker ut.
Personligen tycker jag att helikopterhojen blev ball, frånsett avfyrningsramper och hålen i avgasrören.

Det är ju lätt det bästa på Tv nu, mabn får sån jevvla inspiration att mecka vidare på sin egen moppe, fast de blir ju bara katt skit

smilee skrev:
Kanonserie. Försöker följa alla avsnitt. Riktiga hantverkare. Lite smaklöst kan man tycka ibland, men det är kul med sånt som sticker ut.
Personligen tycker jag att helikopterhojen blev ball, frånsett avfyrningsramper och hålen i avgasrören.
Helikopterhojen vart ju asgrym. Tänk att ha tillgång till deras verkstad, vilken dröm!! :) :yoparty

Programmet när de blev vansinniga på varandra och krashade varandras bilar var bäst.

En sporthoj ska *åkas*, en glidare ska *byggas*. Ingen av disciplinerna är dock att förringa.

Det är ganska kul att kika på hur de bygger hojarna - att mycket är beställda delar är lite trist men ändå.
Det met imponerande jag har sett var ändå i reportaget om West Coast Choppers ( tror att WCX blev lite inspirerade där. :hihi) där de visade hur deras lackerare stripade flames på en tank. Han gjorde det helt på känsla och fri hand. Sjukt imponerande!

Synd att inte programmet heter American Sportbikes istället men det kanske kommer senare ... ;)

Fredde Meck skrev:
Martin, en chopper är en chopper och har inget med "glidare" att göra.
Nä, jag brukar få höra det. En motard är ingen offroad heller säger dom.

Personligen tycker jag det liknar lite yxmek över deras sätt att bygga på,mycket svetsa dit o kapa lös hela tiden,handsläggor o spett.Men dom får ju till det ganska ok ändå faktiskt,synd att dom bara visar deras crazybyggen,dom bygger ju ganska så schyssta "vanliga" hojar oxå.Ändå ganska kul o kolla på deras bråk o tjafs.o martin,en sporthoj åker man inte på,den kör man :D

haha vist är det amerikanskt stil på designen det kommer man inte ifrån, det kan ju lätt bli lite mycket jox.
Alla hojar byggs ju upp med ett visst mönster ser man ju så de lär bli relativt lika i stora drag.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla