Ikväll är det American Choppers, jippie!

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Missa inte American Choppers ikväll på Discovery kl 23:00! Så jävla sköna lirare och vilka hantverkare, otroligt imponerande att se deras byggen.

Och ja, jag vet att choppers är gay och att man inte får nämna sådana hojar på sporthoj.com, men det spelar ingen roll för Paul Sr, Paul Jr och Mikey är coola :)

Last edited:
Roas inte så mycket av den serien. Har väll lite svårt för just dom. Men visst är det riktigt snygga byggen. Dock var jag mycket mer imponerad av programserien Discovery körde om West Coast Choppers.

Såg delar av serien när jag var där över. Kul att se någon skapa nåt tekniskt och inte ägna hela sitt liv att slå på en boll. Sen får gaffeln ha vilken vinkel den vill. Å visst lite såpa, men det var ändå bättre än det mesta TV där över. MTV var där en renodlad dating / såpa kanal,,,,.

Såg även nåt som heter Monster Garage som gick ut på att ett antal personer fick en uppgift att klara på några dagar. Man byggde om olika fordon. Hade även detta lite med såpa med han som ledde programmet som tydligen var en riktig "hero". Men ändå + för teknikskaparglädjen.

Här hemma har jag inget Diskovery, så jag vet inte om det går här.

jag ser ofta reprisen på söndagen, kul personer att se på tycker jag.
Hojarna är ju inte mina favoriter men man får ju se lite hur saker och ting tillverkas iaf.

American chopper är det bästa programmet på tv, Tom och jag missar inte ett avsnitt :) Killarna, speciellt Paul jr, vet hur man formar metall till nått unikt. Coolt att få se äkta hantverk.

Håller med tidigare talare, kul att se hur saker går till och rent hantverk utövas... :tuttar

Fast allt OT och familjegräl tycker jag dom kunde stryka...

KvalitetsMiffo skrev:
Håller med tidigare talare, kul att se hur saker går till och rent hantverk utövas... :tuttar

Fast allt OT och familjegräl tycker jag dom kunde stryka...

Ja tycker att det är rätt kul när Paul Sr ballar ur över nån småsak och det slutar med att alla kastar grejer på varandra. :fatta!

Det vore kul att se dom bygga en Streetfighter av en sporthoj.

Micke_Lindstrom skrev:
Ja tycker att det är rätt kul när Paul Sr ballar ur över nån småsak och det slutar med att alla kastar grejer på varandra. :fatta!

Det vore kul att se dom bygga en Streetfighter av en sporthoj.

Nja.. kul skulle jag inte kalla de, bara drygt.. Det som stör mig mest är återblickarna hela tiden... Man ser ju i princip om hela programet efter en reklampaus... skulle man gå iväg så skulle man iallafall inte missa nått... :hihi

Jaja.. man ska inte klaga.. kul när det dyker upp motorcykel relaterade program med byggen mm...

(misstänker att ett företag som kallar sig för Orange Country Choppers knappast skulle få för sig att bygga en streetfighter av en japs hoj... :7peta )

American Choppers är lite små kul att kolla på...
Fast så fort de snackar framför kameran så verkar de som om de läser innantill och verkar bara som vilken idiot som helst men att se framför allt Paul Jr skapa och designa fram de olika theme-bikesen är verkligen coolt!

Monster Garage visas på Kanal5 på lördagar mitt på dagen har jag för mig...
Kanske inte nu längre men har gjort tidigare... Där skapas ju en hel del olika fordon... Rullande ramp har de gjort av en gammal husbil, golfbolls uppsammlare av en Porsche 944, gatsopare av en Nascar bil mm mm...

KvalitetsMiffo skrev:
(misstänker att ett företag som kallar sig för Orange Country Choppers knappast skulle få för sig att bygga en streetfighter av en japs hoj... :7peta )

Det skulle dom säkert göra om man betalade tillräckligt mycket, amerikaner gillar pengar.

Fan! Kollade på hemsidan och inser var det ligger. Jag åkte ju igenom Orange county flera gånger norr NY. Men på TV ser det ju så varmt ut så jag tänkte att det är säkert nånstans på västkusten. :kocko :4skrika

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!