Igår blev det första tur med hojen i år!

Idag blev första turen, fan ingen körglädje precis, fick skotta för att få fram hojen ur förrådet.

Bara till besiktningen och hem igen, och ställa av igen och invänta våren :)

Skönt att ha det avklarat i alla fall, skulle bli skitsur om man besikta i vår och blev tvungen att börja mecka igen, men den gick rakt igenom, och besiktningsgubben ville inte ens provköra, kan ju förså varför.

Idag blev första turen, fan ingen körglädje precis, fick skotta för att få fram hojen ur förrådet.

Bara till besiktningen och hem igen, och ställa av igen och invänta våren :)

Skönt att ha det avklarat i alla fall, skulle bli skitsur om man besikta i vår och blev tvungen att börja mecka igen, men den gick rakt igenom, och besiktningsgubben ville inte ens provköra, kan ju förså varför.

Hmm, bra tanke. Man kanske ska boka in en tid så snart som möjligt då... :banana

Blev första åkturen för i år i måndags :)
Efter sisådär 4mil, mest motorväg så blev det lite kallt om fingrarna. Men väl värt det :)

Klädde på mig precis och tänkte ta en tur, sol o 4 grader. Men 10m utanför dörren vände jag in igen :).. 4 grader är inte varmt och det blåste + att däcken blir stenhårda och man vågar inte luta hojen i kurvorna vilket tar bort 90% av körglädjen.

Jag får vänta! :(

meh.. här uppe i norrland har vi fortfarande snöbelagda gator och isigt som f*n..
blir väll inte förren om 2 månader man kommer kunna åka här :(

hemma är de bara snöööö, men idag är jag i malmö. de är fan nästan vår väder här nere, iaf sån vår vi har där hemma :P

meh.. här uppe i norrland har vi fortfarande snöbelagda gator och isigt som f*n..
blir väll inte förren om 2 månader man kommer kunna åka här :(

Men ååh, nu blir jag avundsjuk på dig: vintriga vägar utan salt, sand och slask. Här nere är det slaskigt och blött så här vill man inte ut och köra hoj (en massa saltelände att tvätta bort sen). Jag har just varit iväg och kört i snö och på is och det var bland det roligaste jag gjort (med min 256 Hva). Just därför är jag avundsjuk för att jag vill köra på snö men inte kan och ni bor där uppe och har möjligheterna. :yoparty

Va, här har vi typ 80cm snö och is på vägarna förutom E4;an då... :va

Får ju i alla fall gasa på efter isen när underlaget är hårt!

Klädde på mig precis och tänkte ta en tur, sol o 4 grader. Men 10m utanför dörren vände jag in igen :).. 4 grader är inte varmt och det blåste + att däcken blir stenhårda och man vågar inte luta hojen i kurvorna vilket tar bort 90% av körglädjen.

Jag får vänta! :(

Ring nästa gång så kan jag värma upp asfalten och luften framför dig :P

Grattis till dig.
Själv har man nån plusgrad då och då samt snöslask som förhindrar en tur...
:(

kunde inte hålla mig så jag tog årets andra tur.. snökaos ute dock så jag körde runt på jobbets lager där jag har hojen ståendes :tungan

dånar rätt bra med v-tvin i en höglagers lokal på några 1000kvm :D

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...