Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Där finns folk som är intresserade av att betala för guide/GPS track+boende+körning. Dyliga events har jag både varit på och arrangerat på grusväg/enduro. Så bor du där det finns tillgång till bra terräng och/eller grusvägar så är det absolut tänkvärt. Terrängkörningslagen skiter man helt enkelt i, nej du får inte köra men äger du marken själv finns där ingen som klagar.
Ett exempel är 7 x Världsmästare Anders Ericsson som hyr in sig på ett B&B i Hagfors och kör enduroskola. Jättebra arrangemang där folk betalar 5kkr för att få hänga med en stjärna och köra enduro. Och ja de skiter i terrängkörningslagen...
http://www.ae-racing.com/page113369.html
I grunden så tror jag mer på att sälja tjänster som tar din tid och kunskap i anspråk istället för saker som kräver underhåll och investeringar. Skippa uthyrning av cyklar och satsa på att sälja en upplevelse. EX:
1. Hojupplevelseweekend på väg. GPS rutt och utlåning av navigator. Inprickade stopp på scenic places och bra matställen. Hojparkering i garage och boende med helpension hos er. 5000kr per ekipage
2. Grusbusweekend med guide. Servicebil som hjälper de som fått problem och brassar lunch i ett vindskydd längs vägen. Kör dessutom runt med folks pinaler så att man slipper köra med väskor eller ryggsäck.
3. fantasin och geografin sätter gränserna
Själva B&B-verksamheten behöver nog komma igång först och få ruljans i den och med allt vad det innebär i åtagande, t.ex rum och toaletter ska städas dagligen/ofta, frukostar ska lagas varje dag, lakan/handdukar ska tvättas hela tiden, administrationen ska skötas, ekonomin etc. Säkert en heltidssysla för två pers. Kanske man måste anställa personal. Och underhållet på fordonsparken kräver sin tid, kanske kan lösas med någon timanställd.
Tror du måste höja priserna om det ska gå ihop.
Sen så måste crosshojarna vara nyare. Gamla sporthojar är pålitliga länge men cross och endurohojar börjar snabbt kräva många arbetstimmar i underhåll när dom kommer upp i ett gäng körtimmar. Särskilt små 125or slits extra hårt.
Men hyr du ut 5h på crossbana för 1100 kr så ska jag sälja min crosshoj och hyra av dig istället för det blir mycket billigare.![]()
Inte om han köper in yamaha yzf 250/426, fan ta mig evighetsmaskiner med normal underhåll
Till ts! Undvik allt vad det står ktm på, undvik även honda crf 250 av valfri årsmodell, risken finns att frugan får dra runt hela baletten medans du ligger i garaget med blodig panna och förbannar dig själv att du inte lyssnade på abethebabe![]()
Alltid en kul idé, men Sverige ligger tyvärr fel för din verksamhet.
Hur ska du dra in kulor på höst och vinter?
Vilken verksamhet ligger rätt i Sverige egentligen?
Har sedan 2005 haft 2 st nya YZF250 samt har nu en YZF450 som jag hittade beggad med få timmar och visst är Yamaha att föredra men jag håller inte med dig och särskilt inte om man köper ett gammalt stenålderslik som ju alla 426or är.
Vilken verksamhet ligger rätt i Sverige egentligen?
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |