IF / Honda-försäkring

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
IF ville ha 35.000 för helförsäkring på sin Honda-försäkring.
I med jag fyller 24 den 9e så skulle premien halveras. Till 17.000 för helförsäkring.

Sen klämmer tanta till med att självrisken är 25.000kr.

Bra. Jättebra.

- - - - - i betyg.

Fan vad dyrt. Har du ingen gammal farbror att ställa hojen på? :corn

Swedie skrev:
I med jag fyller 24 den 9e så skulle premien halveras. Till 17.000 för helförsäkring.

Bra. Jättebra.

- - - - - i betyg.

Köpte mig en cbr1000rr -04 hos folksam kostar en helförs 68000 helår vagnskadesjälvrisk 6000:- Hos if 17000 helår vagnskada 25000:-

Så jag tror man kan tjäna på märkesförsäkringen ändå..
/Johan

Swedie skrev:

Bra. Jättebra.

- - - - - i betyg.

Bara 25K om du smäller cykeln väl?! Det är ju endast 15K om nån snor hojen va?? :3freak :gnissla

BRASSARN skrev:
Bara 25K om du smäller cykeln väl?! Det är ju endast 15K om nån snor hojen va?? :3freak :gnissla

ja, det stämmer, 15K vid om något pack lägger vantarna på saker som de inte äger.

Swedie skrev:

Bra. Jättebra.

- - - - - i betyg.
Du ser....och jag som vill ha en ny hoj....de är bara att glömma :(

Hehe, jag fick ungefär samma siffror på Ursula... Troligt att man tar den försäkringen då... Inte!

Har hört att folk klagar på Yamaha Power Insurance? Lika usla självrisker där? Annars får jag en rätt bra premie, 8585:- halv/hel för en R6 -99... Inte så farligt, lika mycket som Ursula skulle kosta där. :)

Jag reagerade oxå på dessa sjuka självrisker. Det blev folksam istället....

Själv blev det enbart trafik på turbon..... om nunågon skulle sno den lär man väl bara få 20.000 - max - för den -92a ramen kommer ifrån.

Vad vill folk ha egentligen? Gratis försäkring? (jajaja! :D ) Det e ju vinstdrivande företag!

För egen del ser jag hellre att premien sänks o självrisken höjs än tvärtom...men klart, klotar man många gånger på en säsong är ju såklart det omvända mera prisvärt... :D

LocDog skrev:
Du ser....och jag som vill ha en ny hoj....de är bara att glömma :(
Välkommen ;) är själv 23 och fick precis samma sjuka bud. Så det blev ingen sporthoj för min del, min ekonomi klarade det helt enkelt inte. Det var ju inte ens nära "rimligt" pris.... FB :fatta!

jag tittade på honda försäkring inför denna säsong.halvförsäkring självrisken vid stöld låg 15 tusen istället 5tusen kostnaden skilde inte så mycket heller i kostnad så jag valde vanlig IF försäkring.

Syss skrev:
Hehe, jag fick ungefär samma siffror på Ursula... Troligt att man tar den försäkringen då... Inte!

Har hört att folk klagar på Yamaha Power Insurance? Lika usla självrisker där? Annars får jag en rätt bra premie, 8585:- halv/hel för en R6 -99... Inte så farligt, lika mycket som Ursula skulle kosta där. :)
Yamaha Power Insurance försäkrar inte yzf tyvärr...

CeltaniC skrev:
Välkommen ;) är själv 23 och fick precis samma sjuka bud. Så det blev ingen sporthoj för min del, min ekonomi klarade det helt enkelt inte. Det var ju inte ens nära "rimligt" pris.... FB :fatta!

Nej de är ju löjligt höga premier på nya hojar. Fattar delvis varför, de är ju sjuka bestar som ska tyglas men samtidigt måste de ju vara mer trafiksäkert om "alla" körde med en nyare hoj. Ny teknik, bättre bromsar osv. borde ju höja chanserna att klara sig i trafiken, åtminstone litegrann.
Klart de även bidrar till att fler kör över sin förmåga så jag är nog återigen ute och cyklar =)

Höj hellre självrisken något och var bestämda med att alla ska ha ordentligt med skydd på sig.
En högre självrisk gör ju att man förhoppningsvis tänker till när man kör, kvaddar man hojen så får man stå sitt kast helt enkelt. Beroende på situation och så, men som grundregel.

För ingen kan ju på fullaste allvar mena att premier på 35tkr/år är rättvist att ta ut när man köper ordentliga grejor. Nu har jag skrivit av med litegrann.... :tummenupp

Webspy skrev:
Jag reagerade oxå på dessa sjuka självrisker. Det blev folksam istället....

Själv blev det enbart trafik på turbon..... om nunågon skulle sno den lär man väl bara få 20.000 - max - för den -92a ramen kommer ifrån.

Åker du runt med bara trafik? Jag betalade under 400/månad för den helförsäkrad. Dessutom påtalade jag att den var rejält ombyggd och modifierad och frågade hur det ställer sig till ersättning vid eventuell skada. Se bara till att ha foton och gärna kvitton var svaret jag fick.

Ja, är det inte premien så är det självrisken vi gnäller på...
Jag tycker Hondas försäkring är fenomenal, en mycket bra kompromiss för alla parter.
Två nackdelar dock:
1. Framtiden är oviss
2. Man måste slanta rubbet omgående

Vad är problemet med 25000 självrisk om man klotar? Det är ju bara om man själv är vållande, låt bli att vålla olyckor istället

heliac skrev:
Åker du runt med bara trafik? Jag betalade under 400/månad för den helförsäkrad. Dessutom påtalade jag att den var rejält ombyggd och modifierad och frågade hur det ställer sig till ersättning vid eventuell skada. Se bara till att ha foton och gärna kvitton var svaret jag fick.

så ska jag göra.... dock kostar min försäkring lite mer eftersom jag bor i stockholm.....

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park