Idol - Ungdomar utan minsta självkritik! Ett tecken i tiden?

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Ibland undrar man om dem dragit in stolpskott och betalat dem för att sjunga dåligt. Jag menar en del kan väl alvarligt talat inte tro att dem kan sjunga.
Det kan ju inte handla om självkritik eller självinsikt, låter helt otroligt i så fall..

Så är det självklart. De slår mynt av folks oduglighet.
Precis som i Lyxfällan.
Media kan visst gå hur långt som helst i dålig smak och brist på etik.
Men då kommer återigen bristen på självrespekt och självkritik in i bilden hos de som "drabbas" eller låter sig drabbas...
Hur och ffa VARFÖR låter sig folk förnedras på detta uppenbara sätt?
ÄR 15 min fame värd detta? Så var det inte förr iaf.
När försvann den? Självkritiken?
Med folk födda 1987 och senare? Eller när?

Är det inte värre med alla medelålders/äldre som ställer upp i audition på idol. Har du inte sett när efterblivna +40år gamla som ställer upp och sjunger falskt som satan och tror seriöst att dom sjunger bra/ska bli kända o bli sveriges nya pop idol.

Jag ska inte försvara alla idioter till ungdomar men du kan ju inte dra en hel generation över en kant, även om du kanske inte menar det helt seriöst :gnissla

Så är det självklart. De slår mynt av folks oduglighet.
Precis som i Lyxfällan.
Media kan visst gå hur långt som helst i dålig smak och brist på etik.
Men då kommer återigen bristen på självrespekt och självkritik in i bilden hos de som "drabbas" eller låter sig drabbas...
Hur och ffa VARFÖR låter sig folk förnedras på detta uppenbara sätt?
ÄR 15 min fame värd detta? Så var det inte förr iaf.
När försvann den? Självkritiken?
Med folk födda 1987 och senare? Eller när?

Är framtidsscenariot redan uppfyllt, ca femhundra år i förväg? :skrämd

jo förvisso är det väl värre om man inte lärt sig på +40 år då är man ju verkligen trög. Men dem är väl i alla fall färre än dem yngre förmågorna. Möjligen är det en del som vill ha sina 15 minuter of shame men till vilket pris. Inget jag skulle visa upp för mina avkommor i alla fall.. Alla generationer har sina problem givetvis.. Men just Idol ska väl mest handla om yngre förmågor och därför är väl dem överrepresenterade här.

Är det inte värre med alla medelålders/äldre som ställer upp i audition på idol. Har du inte sett när efterblivna +40år gamla som ställer upp och sjunger falskt som satan och tror seriöst att dom sjunger bra/ska bli kända o bli sveriges nya pop idol.

Jag ska inte försvara alla idioter till ungdomar men du kan ju inte dra en hel generation över en kant, även om du kanske inte menar det helt seriöst :gnissla

Vem har dragit en HEL generation över en KAM (inte kant)?
JAg sa ju att det fanns en promille som var bra.
Att alla andra är kass beror ju inte bara på dem själva, det är ju skola, curlingföräldrar och den allmänna dekadensens fel som fått dem att tro detta.

Angående pinsamma 40+ så är väl de minst lika dåliga? Varken sämre eller bättre?
Ibland faktiskt roligare. Se bara på Eilert Pilarm! :tummenupp

Kanske inte allt är seriöst på denna sajt nej... (nu använder jag mig av en svår variant av stockholmsk ironi, som beskrivs i en annan tråd).
Men medge att det ÄR skillnad nu och förr?
Såna här program hade aldrig existerat på 70 eller 80-talen.
De hade ansetts FÖR oseriösa.

(Sen att papphattar som Staffan Westerberg kom fram är en annan, osannolik, historia...)

jo förvisso är det väl värre om man inte lärt sig på +40 år då är man ju verkligen trög. Men dem är väl i alla fall färre än dem yngre förmågorna. Möjligen är det en del som vill ha sina 15 minuter of shame men till vilket pris. Inget jag skulle visa upp för mina avkommor i alla fall.. Alla generationer har sina problem givetvis.. Men just Idol ska väl mest handla om yngre förmågor och därför är väl dem överrepresenterade här.

Bra formulerat. Och är det nu nån riktigt dålig 40+:are så är det väl oftast nån med förståndshandikapp eller liknande, mera som du säger undantag.

Annars är vi väl felfria? ;) :lol

Last edited:
Mer otroliga saker än så har förvisso hänt här i världen. :)

Jag hade kunnat ställa upp för fem miljoner kronor. Efter deltagandet hade jag fått ta mitt pick och pack och flyttat till ett land som inte köpt sändningsrättigheterna. Hmmm... Stämmer ja. Youtube finns, så hela världen får tillgång till det ändå. Kanske kan flytta typ till Månen? :gnissla

Varför flytta :va 5 min i rampljuset och en mille per minut är ju bra jobbat :D

Den äldre generationen har förfasats över den yngre ända sedan de gamla grekerna, så vår avsky är bara ett tecken på att vi lämnat ungdomen bakom oss. =)

Den äldre generationen har förfasats över den yngre ända sedan de gamla grekerna, så vår avsky är bara ett tecken på att vi lämnat ungdomen bakom oss. =)

Ja fast det är först nu det stämmer :D
Som sagt alla generationer har sina problem, tiderna förändras. Det är nog fan inte så lätt att vara snoris i en sån här värld med dem kraven som ställs. Men lite svett och hårt jobb bör man inte vara rädd för oavsätt ålder..

Vem har dragit en HEL generation över en KAM (inte kant)?
JAg sa ju att det fanns en promille som var bra.
Att alla andra är kass beror ju inte bara på dem själva, det är ju skola, curlingföräldrar och den allmänna dekadensens fel som fått dem att tro detta.

Angående pinsamma 40+ så är väl de minst lika dåliga? Varken sämre eller bättre?
Ibland faktiskt roligare. Se bara på Eilert Pilarm! :tummenupp

Kanske inte allt är seriöst på denna sajt nej... (nu använder jag mig av en svår variant av stockholmsk ironi, som beskrivs i en annan tråd).
Men medge att det ÄR skillnad nu och förr?
Såna här program hade aldrig existerat på 70 eller 80-talen.
De hade ansetts FÖR oseriösa.

(Sen att papphattar som Staffan Westerberg kom fram är en annan, osannolik, historia...)

Bra formulerat. Och är det nu nån riktigt dålig 40+:are så är det väl oftast nån med förståndshandikapp eller liknande, mera som du säger undantag.

Annars är vi väl felfria? ;) :lol

Umm antar att jag kanske håller med dig lite men jag tror jag är för ung för att diskutera detta, är ju trots allt född på 90-talet :gnissla :)

Håll dej i garaget:tummenupp Vägra såpa eländet som visas:D Av princip så tittar jag inte på några såpor, som ska vi dansa, storebror, idol, gäller även bygga bo, dekorera om hemmet, fan vad jag e fattig banken snor kåken, o dyligt,, Haha:tummenupp

Må bra TV.
Har aldrig gillat att titta på folk som gör saker de inte kan.
Att titta på folk som gör saker som de verkligen kan, det är underhållning.
Byt ut "Idol" mot "Teatersport".
Det var bättre förr.
Men:
Då sjöng ju Snoddas på Hylands hörna..

Vill även tillägga att det finns oerhört många bra människor födda efter -85.
Men de syns inte.
Eftersom det är enklare att se de odugliga klåparna och därmed boosta sitt eget självförtroende.
Ond spiral?

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...