Idol - Ungdomar utan minsta självkritik! Ett tecken i tiden?

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
"Jag förstår att du måste säga så inför kameran" med ett korkat léende

Hur dum var inte den idioten? :confused:

Apropå korkade leenden men detta har inte med Idol att göra utan nåt ännu värre: Proffsbloggare, som bara är kaxiga, dryga, och helt superegoistiska.

Apan Shulmann. Ja hon alltså. (ja nu heter hon ju inte det längre, sen hon visst skilt sig från Alex) dök ju upp i "Du är vad du äter".

Såklar (skulle man kunna säga) Allt för att synas i rutan såklart!
Denna mediehora sa emot, kaxade sig och i princip talade om för Anna Skipper att hon hade fel.
(inte helt oväntat)
Men vad är det MED denna 80-talsgeneration?
NOLL respekt för vare sig bättre vetande eller andras åsikter.

Bara: Men JAG tycker inte, JAG tycker inte...
Men förihelvete människa. LYSSNA på vad andra SÄGER!

Så där stod hon med sitt fåraktiga, men självsäkra hånflin inför Anna.
Men här mötte hon (troligen för första gången i sitt liv) sin överman(kvinna?) :D
Dvs INTE en av de vanliga kändiskåta ja-sägarhovet dessa människor omger sig med.
SÅÅ kul det var att se hur hon kläddes av sin dryga personlighet hela tiden.
Och hur det självsäkra flinet blev allt mindre självsäkert. Framförallt när hon ställdes inför en pojkflicka som kunde Thaiboxas lite... (var typ världsmästare utan att vi i Sverige ens visste vem det var...pinsamt Sportnytt/Media!)

Den förvisso relativt smala (men feta och muskelfria) kesokroppen fick ett par rejäla hurringar! :D

Great humour och för en gångs skull njöt jag av förnedrings-teve.

Last edited:
Apropå korkade leenden men detta har inte med Idol att göra utan nåt ännu värre: Proffsbloggare, som bara är kaxiga, dryga, och helt superegoistiska.

Apan Shulmann. Ja hon alltså. (ja nu heter hon ju inte det längre, sen hon visst skilt sig från Alex) dök ju upp i "Du är vad du äter".

Såklar (skulle man kunna säga) Allt för att synas i rutan såklart!
Denna mediehora sa emot, kaxade sig och i princip talade om för Anna Skipper att hon hade fel.
(inte helt oväntat)
Men vad är det MED denna 80-talsgeneration?
NOLL respekt för vare sig bättre vetande eller andras åsikter.

Bara: Men JAG tycker inte, JAG tycker inte...
Men förihelvete människa. LYSSNA på vad andra SÄGER!

Så där stod hon med sitt fåraktiga, men självsäkra hånflin inför Anna.
Men här mötte hon (troligen för första gången i sitt liv) sin överman(kvinna?) :D
Dvs INTE en av de vanliga kändiskåta ja-sägarhovet dessa människor omger sig med.
SÅÅ kul det var att se hur hon kläddes av sin dryga personlighet hela tiden.
Och hur det självsäkra flinet blev allt mindre självsäkert. Framförallt när hon ställdes inför en pojkflicka som kunde Thaiboxas lite... (var typ världsmästare utan att vi i Sverige ens visste vem det var...pinsamt Sportnytt/Media!)

Den förvisso relativt smala (men feta och muskelfria) kesokroppen fick ett par rejäla hurringar! :D

Great humour och för en gångs skull njöt jag av förnedrings-teve.

När jag var i Flottan var det lite pirrigt med den yngre hackergenerationen då i början på 90-talet. Dessa hade ju blivit uttagna till teknisk tjänst därför att de var "tekniska" i den meningen att de hade charmat mönstringsförrättaren med att de kunde "boota om en dator" och andra för mig obegripliga ting. :va

Att ställa en sån människa i ett maskinrum var nervpåfrestande. :gnissla:ätapiller De hade en helt annan approach...

De lyssnade lojt till mina instruktioner, trygga i deras inre "vetskap" att man ju alltid kan "prova sig fram". Precis som man gör när man lär sig ett nytt datorprogram!:fattartil

Men man kan ju inte göra på det viset med mekanik... Man kan inte öppna startluftsventiler i fel ordning, man kan inte fasa ihop generatoraggregat "på känn", man kan inte starta en brandpump mot öppna ventiler ut i ett icke avluftat brandpostnät, man kan inte starta en huvudmotor utan försmörjoljepumpar igång, man kan inte starta värmepanna utan att slå till cirkulationspumpen, man kan inte koppla in propelleraxel mot startad huvudmotor utan att ha servopumparna till bladomställningen igång...osv... Eller rättare sagt: det gååår att göra så, men felmeddelandet är fysiskt påtagligt. :kryckor

Jag lärde mig att den bästa blivande värnpliktiga typmotormannan bland de nyinryckta var en 18-årig raggarbilskille utan ngn som helst datorvana. (Jag hade gärna haft kvinnliga motormekaniker men tjejer sökte aldrig skeppsteknisk tjänst, iaf inte på den tiden)

/J

Last edited:
Jag har sagt det förut, men det behöver sägas igen....

Alla dessa "idoler" är en produkt av ett samhälle där det är fult att vara duktig. Dom har gått från ett dagis där alla fick vara lucia, till en skola utan betyg där man får beröm om man klarar att knyta sina egna skor och är nästintill rumsren, och därpå fyllt sin meningslösa fritid med att titta på diverse dokusåpor där vilket jävla nöt som helst kan vinna/bli känd...:huvet

What he said.

Man ska inte behöva investera tid för att bli bra på något, utan det ska gå på första eller andra försöket, annars är det tråkigt. Försökte lära en kille att mixa skivor för ett par år sen. Han trodde förmodligen att det var tokglassigt och att det var något som satt omedelbart. När han upptäckte att det krävdes taktkänsla, timing och i alla fall någon mån av gehör blev det tråkigt.

Det blir så när föräldrar försöker hålla sina barn i nån slags konstant stegrande lyckobubbla så länge det bara är möjligt.

What he said.

Man ska inte behöva investera tid för att bli bra på något, utan det ska gå på första eller andra försöket, annars är det tråkigt.

What he said.
Min systerson, som är en idiot, skulle med och åka Wakeboard när han var 16-17 år.
Min äldre bror är fena på detta.
Jag skulle lära mig.
Systersonen påstod att han kunde.
Han kunde inte.
Förfrågades om han verkligen åkt tidigare.
"Nej, men jag har sett det på TV."

Det blir så när föräldrar försöker hålla sina barn i nån slags konstant stegrande lyckobubbla så länge det bara är möjligt.
Curling-föräldrar. Men om det är nåt jag lärt mig så är det att det är en dödssynd att ha en åsikt om barnuppfostran när man inte har egna barn, så jag stoppar här och låter Peter Nilsson förklara.

Men den där Skipper verkar ju ha noll koll, eller åtminstone verklighetsförankring.
Programmet går i repris just nu för övrigt.

Noll koll har hon väl inte. men som alla andra hälsotalibaner så är hon ju inte särskilt lyhörd för vare sig andra läror, ELLER att man inte kan vara helt fashistoid (som hon är) i sina metoder.
ALLA ser verkligen inte fram emot att se sitt eget bajs i ett glasrör.
Ej heller lägga om sina vanor totalt, bara äta torr massaved, eller dricka avkok på gud vet vad.

Det är ju det trista med såna "gurus" : Antingen ska man vara totaltroende, eller så är man förtappad.
Några mellanting finns inte.

Noll koll har hon väl inte. men som alla andra hälsotalibaner så är hon ju inte särskilt lyhörd för vare sig andra läror, ELLER att man inte kan vara helt fashistoid (som hon är) i sina metoder.
Ej heller lägga om sina vanor totalt, bara äta torr massaved, eller dricka avkok på gud vet vad.

Det är ju det trista med såna "gurus" : Antingen ska man vara totaltroende, eller så är man förtappad.
Jag trodde i min enfald att skipper var en välhållen 50-55 åring, och att det var på de premisserna hon fått jobbet.
Hon är 40.

Jag trodde i min enfald att skipper var en välhållen 50-55 åring, och att det var på de premisserna hon fått jobbet.
Hon är 40.
[hobbyhälsoguru]Japp, kroppen är rustad för att ta hand om det som Skipper kallar "gift" och om man lever på "giftfri" mat får organen ingen motion. Precis som musklerna behöver motion så är det nog inte helt lyckat att leka skyddad verkstad med resten av kroppen. [/hobbyhälsoguru]

Några detaljer bara, fascistoid stavas precis så och Gud stavas alltid med versal. :)

Hon har säkert koll men ingen verklighetsanknytning som sagt. Att säga att alla "konstgjorda" ämnen är skadliga är nonsens.

Hon är 40.

Ja. Jag trodde faktiskt samma sak länge! :D
Och jodå välhållen är hon väl kanske.
Men jag som lever som hennes direkta motpol är ju (enligt min mamma och mig själv iaf) minst lika välhållen... *host* ja lite iaf.

[hobbyhälsoguru]Japp, kroppen är rustad för att ta hand om det som Skipper kallar "gift" och om man lever på "giftfri" mat får organen ingen motion. Precis som musklerna behöver motion så är det nog inte helt lyckat att leka skyddad verkstad med resten av kroppen. [/hobbyhälsoguru]

Lite som Darwin och resonemanget med djurflockar m.a.o
De svagaste som flocken inte kan eller vill ha kvar tas omhand på ett "naturligt" sätt, via rovdjur osv osv

Själv har jag anammat den teorin på mina hjärnceller....
De svagaste och långsammaste som ändå bara hämmar hjärnans snabbhet och rörlighet i intellektet måste bort!
Jag tar en fylla emellanåt så att dessa usla enheter rensas ut!
PÅ så vis kan min hjärna alltid vara på topp :lol

Last edited:
Själv har jag anammat den teorin på mina hjärnceller....
De svagaste och långsammaste som ändå bara hämmar hjärnans snabbhet och rörlighet i intellektet måste bort!
Jag tar en fylla emellanåt så att dessa usla enheter rensas ut!
PÅ så vis kan min hjärna alltid vara på topp :lol
Jag tror fullt och fast att den metoden fungerar, och jag har bevis: Jag träffade en nykterist en gång och han var helt dum i huvvet.

När jag var i Flottan var det lite pirrigt med den yngre hackergenerationen då i början på 90-talet. Dessa hade ju blivit uttagna till teknisk tjänst därför att de var "tekniska" i den meningen att de hade charmat mönstringsförrättaren med att de kunde "boota om en dator" och andra för mig obegripliga ting. :va

Att ställa en sån människa i ett maskinrum var nervpåfrestande. :gnissla:ätapiller De hade en helt annan approach...
/J

Jo, det där har man märkt av, det ska vara en rättighet att göra alla fel själv, istället för att lyssna på dom som har erfarenhet.

Det ska liksom finnas skydds-kretsar för allt, så att inga fel blir fatala, tyvärr är inte verkligheten sådan, kör man tummen genom bandsågen så kommer det inte upp en röd ruta som säger "fatalt fel, försök igen" det blir en röd pöl på golvet...

Du vet väl förövrigt vad den här symbolen föreställer? :yoparty

Jo, det där har man märkt av, det ska vara en rättighet att göra alla fel själv, istället för att lyssna på dom som har erfarenhet.

Det ska liksom finnas skydds-kretsar för allt, så att inga fel blir fatala, tyvärr är inte verkligheten sådan, kör man tummen genom bandsågen så kommer det inte upp en röd ruta som säger "fatalt fel, försök igen" det blir en röd pöl på golvet...

Du vet väl förövrigt vad den här symbolen föreställer? :yoparty

Den betyder: Fem öl till killarna på sågen! ;)

Dessutom är ju kärringen fet.

Eller mullig kanske..!!! :tungan Detta infekterade ord.!!

Och jag tillhör oxå skaran som trodde att hon passerat de 40 med ett ANTAL år. :rolleyes: Se så fel man kan ha.

Anledningen till hennes hysteriska hälsokost är väl att dom hon ska försöka omvända är så totalt nere i giftträsket att hon måste chocka upp dom.

Sen behövs det bara lite sunt förnuft. Men det verkar saknas hos en hel del människor i modern tid.

Appropå trådämnet så kan jag bara hålla med. Skyddad verkstad verkar det vara och man skulle kunna jämföra dagens ungdommar med ett gäng fågelungar som sitter och skriker och håller upp sina gap..."föd mig...föd mig..." kraxar dom. Men dom har kanske inte lärt sig nåt annat heller så vad ska man förvänta sig.

Värdet av pengar och förtjäna sitt levebröd finns lixom inte idag på samma sätt som när t.ex jag växte upp. Nu när en ungdom kan stå i dyra jeansaffären och SMS:a till sig en slant för att kunna köpa dyra jeansen för 3000:- spänn som i själva verket kostar 10:000 med räntan på lånet. :näsblod

Men det är dom för dumma för att fatta...eller föräldrarna kanske är så dumma att dom betalar lånet åt sina bortskämda snorisar. Vad vet jag!!

Nu är det väl såklart inte ALLA som inte fattar. Men föör många snorisar har aldrig fått lära sig.

//M

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...