Idioter som står och skriker vid vägkanten

Ni som råkar ut för det här, varför vänder ni inte och sätter dom på plats.
Det är väl för fan bara fråga vad dom vill, så ska ni se att dom skiter ner sig istället. + Att ni har det på film så det går ju faktiskt anmäla om man nu vill det.

Hade en gubbe som så på mig mitt i vägen, jag vände och hoppade av hojen och frågade vad han ville. Jag fick mest bortförklaringar om att han trodde att jag körde för fort etc etc. Han var ganska skitnödigt när jag ifrågasatte honom, han trodde väl att jag skulle fortsätta åka som alla andra och tro att det var jag som gjort något fel.

Samma sak med folk som lägger ut grus i kurvor osv man har ju t.om hört talas om taggtråd och uppspända vajrar över vägen, varför inte stanna utanför deras hus och ta ett rejält samtal med dom ?

Vet inte ja sagt nåt om att cc har nåt med helljuset att göra?

Hänger inte med på ditt tänk riktigt, alldrig sagt jag är " trafiksäker " ifrågasätter däremot om dom behöver sätta på sina hellysen när dom borde förstå de finns en anledning till varför man som mc förare sätter på sitt hellyse. Har aldrig problem att köra med halv när ja kört bil, då siktsträckan är tillräckligt lång ändå, men så är det verkligen inte för mig när ja kör hoj. Så klart att ja sätter på helljuset om ja i princip inte ser vägen annars!

Är du lite bakom flötet tro? Du riskerar ju andras liv för att du inte vill riskera ditt och sen gnäller du när de reagerar på det. Exakt vad är det du inte förstår?

Man kan ju sammanfatta detta så här det man söker hittar man om man vill.

Eller så hittar dessa dej pg alla möjliga facktorer mm

Som denna vid på ca 12 sec finns inget som visar vad som hänt tidigare så där kan man bara spekulera och ska man nu sänka sig till deras nivå så have fun

Nya granfejden tänker ja på nu hehe eller den gamla :D

Visst folk klagar o gnäller på det mesta och det är inte bara mc din bilstereo låter högt,
Din mc gör 300
Du kör för fort,, mm
Vi kan inte sova för ni har sex, mm
Tomgängs förbud p förbud (då du stannar o släpper vad folk från ditt fordon,)
Grannens kärring har vart otrogen sen får nogon annan som nu råkar komma i vägen för mannen ta hans raseri utbrot en yxa i skallen eller nogot (då even denna inte ens känner vederbörande)

Lista kan göras LÅÅÅÅÅNGGG

Visst jo man har vart med om ett o annat :yoparty

[YOUTUBE-ID]ltreh6lFrsA[/YOUTUBE-ID]
Mitt bidrag i denna tråd ;)

:klappar:klappar:klappar:klappar

//Robin

Last edited:
Hur kan ni alla veta varför och vad fotgängaren skrek om?

Han kanske försökte påkalla hjälp för att frun höll på att förblöda i baksätet...? Han kanske behövde slanga 4 liter soppa för att ta sig till BB... ?

Nog för att det är kul o brumma båge men jag tycker nog allt att TS verkar vara en egoist som inte stannade för att eventuellt hjälpa till... Jag skulle i vilket fall alltid stanna ifall någon skrek åt mig längs vägen...

Wdacs film: :megafail :stolpskott

(Tänk. Jag har aldrig förstått vissa individers lust att dokumentera (och offentligt visa upp!?) sin egen idioti. Det måste nog finnas en viss jackass-gen ändå. Själv försöker jag bara glömma mina egna intellektuella bottennapp.)

Nån som råkat ut för gubbe som står och svinger med lång bräda mot en och tror man är en baseboll? Först efter min polare som han nästan träffar sen försöker han ge sig på mig som kommer bakom.

Finns lite nötter men dom lär ju lära sig träffa bättre om dom inte skall ses som dumma bortgjorda idioter precis som dom som står och viftar med armarna för kung och fosterland när man kör lagligt.

Dock dom som bor nära vägen där det gärna går lite fort, även dom som kan bete sig lite deperat acepterar jag fullt ut då man säkert får ungar själv en dag och sitter i deras sits.

Mitt liv är mitt och det gör jag vad jag vill med men jag hoppas att alla som inte redan kommit till insikt om det gör det fort med att man kan skrota sig själv och det gör ont men man får stå sitt kast. Men skrota någon annan är sår som aldrig läker ihop och är fan så mycket värre

När ja säger säkerheten menar jag att om jag inte ser mer än 15m framåt med halv så känns de betydligt säkrare att ja drar på mitt helljus så jag faktiskt ser vart ja kör.

Det är konstigt, ja har fått möte många ggr när ja kommit i bil av mc förare med helljus, störande? nej faktiskt inget ja reagerat på ( därför har ja aldrig trott andra bilister blivit speciellet påverkade när man på hoj kommit med helljus ).

Men ni som sitter och skriver att " man då riskerar andras liv "

Ni menar på allvar att de skulle vara samma ljusstyrka på bil som mc gällande helljus?

Last edited:
När ja säger säkerheten menar jag att om jag inte ser mer än 15m framåt med halv så känns de betydligt säkrare att ja drar på mitt helljus så jag faktiskt ser vart ja kör.

Du vet väl om att man kan reglera/höja/sänka ljusbilden?

(Medelst skruv vid lyktan eller genom spätta där bak.)

Just checking.

Du vet väl om att man kan reglera/höja/sänka ljusbilden?

(Medelst skruv vid lyktan eller genom spätta där bak.)

Just checking.

Nu skäms jag :gnissla

Faktiskt aldrig tänkt på så svaret är nog nej.

Lätt att fixa själv ?

Det är konstigt, ja har fått möte många ggr när ja kommit i bil av mc förare med helljus, störande? nej faktiskt inget ja reagerat på ( därför har ja aldrig trott andra bilister blivit speciellet påverkade när man på hoj kommit med helljus ).

Men ni som sitter och skriver att " man då riskerar andras liv "

Ni menar på allvar att de skulle vara samma ljusstyrka på bil som mc gällande helljus?

Nej, vi menar inte att det är samma men att HELLJUS BLÄNDAR men sen att helljus på MC inte bländar lika mycket har inte med saken att göra, dina medtrafikanter blir ju uppenbarligen bländade så vad är det att tjafsa om??? Och hur mycket mindre av vägen ser du för att du bländar av vid möte och sen sätter på helljus igen, mötande fordonets ljuskägla lyser upp din del av vägen också.
Klarar du inte detta har du faktiskt inte på vägarna att göra när det är mörkt!

Det har hänt flera gånger... Har hänt att folk stått och tänkt kasta hästskor, vedklabbar och sågar efter mig när jag vart ute och kört.. Eller oftast så är det på den som ligger bakom av nån konstig anledning.. :rolleyes: :D

Men väldigt ofta så har det hänt att folk tex gör tecken att man ska dämpa farten fast man håller hastig heten och i vissa fall till och med kört UNDER tillåten hastighet, det rätt märkligt tycker jag..

Men det bara vända om och fråga vad fan det är frågan om och ge dom en rejäl jävla utskälling...
Hota gärna med att klappa på käften också om dom gör om det engång till! :tummenupp

Hahaha.. Händer jätte ofta att folk står och ropar och gör konstiga tecken sen jag skaffa mitt nya avgassystem, oavsett hur jävla fort jag kör..

Tips: Växla då ner, ger ordentligt med gas, vinka och se glad ut :yoparty

Hahaha.. Händer jätte ofta att folk står och ropar och gör konstiga tecken sen jag skaffa mitt nya avgassystem, oavsett hur jävla fort jag kör..

Tips: Växla då ner, ger ordentligt med gas, vinka och se glad ut :yoparty

Ahaaa! Det är därför folk glor så jävligt sen jag plockade bort katalysatorn :D
Särskilt tjejer på häst verkar intresserade av mig :slängpuss

fy fan, det är ju livsfarligt. Vilken j*vla idiot!! Tyvärr tycks vissa inte ha mer än luft i skallen..

Kolla in http://www.youtube.com/watch?v=jELNMQS7GaE så förstår du, haha. Låter som en v8 på headers :rolleyes:

Men jag brukar faktiskt släppa på gasen vid hästar och hålla långt ut på andra vägbanan om det går. Våga vägra få ut en vild 700 kg:s klump på vägen, hehe..

Ett tips är att ta det lite lugnt vid hästar och gärna växla upp och släppa av på gasen, om inte för din egen skull så skulle i alla fall inte jag vilja vara vållande till de skador som kan ske med flickstackarn när hästen löper amok... var nån notis om det för några år sedan när en lastbil hade dragit förbi en ridskola och en dumpventil eller dylikt pös till så fick hästarna fnatt och ett gäng småtjejer fick uppsöka akuten för skador både här och där.

När vi drar på onsdagsrundor så tar vi det lugnt vid hästgårdarna vi passerar och det har visat sig vara uppskattat, får bara glada vinkningar från de som rider där.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti