Nordgren
Team ägare, fd racerförare
- Gick med
- 12 Mar 2003
- Hoj
- Honda RS125 & 3xHonda TSR250 & Honda CBR900RR
Pillis skrev:Japp, "idioter" var att ta i lite smått tycker jag...*aja baja*
Själv gjorde jag en "dum" grej när vi skulle hämta en person i första böjen idag...var ju tvungen att byta spår och det kom hojar HELA tiden så när läkarbilen bytte sida gjorde jag oxå det...trodde det va fritt....hmm...hade kunnat få en extra 250 bak i ambulansen då när han kom i fullt blås genom kurvan utan att ha saktat ner det minsta. Men va sjutton gör man...vi måste ju prioritera den skadade lixom...och vi utsätter oss själva för extrema risker när vi är ute och "jobbar" på banan under pågående rejs...ibland undrar man varför egentligen!?![]()
Först och främst gör ni ett kanonjobb.
Efter såhär mycket tjat om omkörning på gulflagg borde alla vara medvetna om det. Problemet är att det knappt rapporteras in något om omkörningar på gulflagg. Under tidsträningen såg jag och Andreas en kille som körde om två andra förare på gulflagg. När vi sen frågade tävlingsledningen om det inträffade hade de inte fått något inrapporterat från det två posteringarna fast att det inte hade någon personal vid det inträffade utan bara behövde hålla flaggan.
Jag tror det måste dömmas ut bestraffningar först innan en del förare en skulle tänka på att bry sig.
Det är inte roligt att i efterhand höra att topp trion från racet i Linköping körde om varvningar på gulflagg hoppas inte det är sant. När man själv blev kvar bakom förare som man skulle varva för första och andra gången. Men men
Det är förstås surt att komma ifatt en varvning vid gulflagg, men regler är regler.
Angående 250 loppet
Jag måste erkänna att jag först trodde det var SC:bilen som kom ut men jag hade inte en chans att lägga mig bakom, den stannade. Kurvan efterrakan är väldigt smal och när en bil behöver byta sida blir det ont om plats.
Jag anser att tävlingsledningen gjorde fel, det hade varit bättre att rödflagga än att skicka ut två fordon på banan när det ändå bara vara ett varv kvar. Nu förändrade det inte resultatet för mig.