"Idag var jag senil"-tråden

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Jag sitter vid datorn. Tjejen frågar om jag är klar med smöret o pastejen.
Går o kollar, då ser jag att allt står framme. Minns då att jag skurit upp bröd, men inte att jag smörat och ätit upp dem.

Vi båda går o letar runt i lägenheten, efter 2 smörgåsar som är i min mage.

INGET minne av att jag ätit dem :D :D

Har ni fler roliga? Kom ihåg denna tråd när ni gjort nått senilt om dagarna.

Ibland när jag t ex går till busshållplatsen för att ta bussen till skolan så
helt plötsligt står jag där och undrar hur fan jag kom dit :va

Minns inte de sista 100 meterna, sånt händer mig ganska ofta.

Fick ett mess av tjejjen som frågade varför jag ställt smöret i skafferiet och brödet i kylskåpet för ett tag sen.:va

En klassiker som brukar infalla lite titt som tätt är att man springer och letar efter nycklarna när man håller de i handen! :3freak

Jag brukar bli senil när jag snackar med nån på msn, skriver nåt och minimerar rutan. När jag sen får ett svar har jag inget minne alls av att jag frågade eller skrev nåt alls... :va

AF skrev:
2647456 Jag brukar bli senil när jag snackar med nån på msn, skriver nåt och minimerar rutan. När jag sen får ett svar har jag inget minne alls av att jag frågade eller skrev nåt alls... :va

Om du minimerar rutan så kan du ju läsa vad du skrev :tummenupp

När man är trött så ställer jag ofta oboyen i kylen och mjölken i skafferiet :gnissla

Ponrus_J skrev:
2647469 Om du minimerar rutan så kan du ju läsa vad du skrev :tummenupp
Det är det som är det läskiga, jag ser vad jag har skrivit men kan inte komma ihåg att jag skrivit det. :gnissla

I söndags vaknade jag o skulle gå upp o laga lite frukost, när ja öppna kylen så noterade jag att alla öl va borta, men kan fan inte komme ihåg vart fan jag gjort av dem :va

I högstadiet var det en kille i årskursen över mig som sägs ha lånat sin fars grytpistol. Han ska sedan ha fått hjärnsläpp och lagt pistolen på en tallrik i kylskåpet istället för i vapenskåpet. Huruvida det var sant eller inte vet jag inte säkert men hans lillebror kunde i varje fall inte förneka något. Tvärtom verkade han lite generad när jag försiktigt frågade honom om händelsen.

-PLM- skrev:
2647420 Fick ett mess av tjejjen som frågade varför jag ställt smöret i skafferiet och brödet i kylskåpet för ett tag sen.:va

Den har jag också provat. Fast det var jag själv som upptäckte det, eftersom det bara är jag som bor här.

F ö är det inte senil trådskaparen menar. Senil betyder inget annat än gammal. Och gamla är vi väl ändå inte?

anja skrev:
2647490 Den har jag också provat. Fast det var jag själv som upptäckte det, eftersom det bara är jag som bor här.

F ö är det inte senil trådskaparen menar. Senil betyder inget annat än gammal. Och gamla är vi väl ändå inte?
Men det är ett jäävligt bra ord att beskriva sig själv när man är dum i huvvet! :D

en klassiker är ju att man undrar vad klockan är, kollar på den för att sekunden senare återigen undra vad fan klockan är...

man kollar på klockan, men man läser inte av den så att säga...

en polare tar priset han frågade vad han skulle köpa till sin flickvän i julklapp, effter att alla stirrat på honom 10 sekunder kom han ihåg att han gjorde slut en vecka tidigare.. :rofl

Senil heter det inte nuförtiden utan åldersdemens. Det som skapar demens (senil) är att cellproduktionen i hjärnan slutar att fungera. Vissa bitar av hjärnan dör då sakta men säkert. Kan sätta sig på olika delar av hjärnan. Frontallobs demens, vaskulär demens osv.
För att träna hjärnan ska man göra små tanke lekar, lösa korsord osv..

morecore skrev:
2647530 Men det är ett jäävligt bra ord att beskriva sig själv när man är dum i huvvet! :D
det är där ordet dement kommer väl till pass.

Själv kan jag köra truck på lagret, parkera och gå in och pissa, för att sen komma ut 1.5 minuter senare och får gå och leta efter den knallgröna 3.5tonstrucken.:huvet

Argyle skrev:
2647656 Senil heter det inte nuförtiden utan åldersdemens. Det som skapar demens (senil) är att cellproduktionen i hjärnan slutar att fungera. Vissa bitar av hjärnan dör då sakta men säkert. Kan sätta sig på olika delar av hjärnan. Frontallobs demens, vaskulär demens osv.
Undrar vilken typ av demens man får av att läsa detta....:3freak Förresten trodde jag inte det producerades celler i hjärnan, för cellerna i hjärnan är väl "hjärnceller" och dessa har jag alltid hört inte reproduceras utan bara konsumeras.

För att hålla sig till ämnet så brukar jag själv ofta glömma bort att jag ska av bussen när jag kommit fram, kommer alltid på det senare när jag ser vägen som jag vanligtvis brukar gå på efter jag gått av bussen. :rolleyes: Hatar åka kommunalt...

Argyle skrev:
2647656 Senil heter det inte nuförtiden utan åldersdemens. Det som skapar demens (senil) är att cellproduktionen i hjärnan slutar att fungera. Vissa bitar av hjärnan dör då sakta men säkert. Kan sätta sig på olika delar av hjärnan. Frontallobs demens, vaskulär demens osv.

Senil har aldrig varit samma sak som dement, bara i folkmun. Senil betyder gammal. Och Alzheimers innebär att ett protein (amyloid?) som normalt bryts ner inte gör det, utan ansamlas och blir plack.

"Vaskulär" i vaskulär demens är inte en placering av demensen, utan en orsak till den. Betyder alltså att orsaken har med blodflödet att göra.

För att minska risken att drabbas av demens kan man göra precis samma saker som för att minska risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdomar. Det som är bra för hjärtat är också bra för hjärnan. Rök inte, ät rätt, bli inte överviktig, träna, ha inte högt blodtryck och så vidare. Utöver det kan man ju byta gener, undvika att bli gammal eller vara av manligt kön.

Ingen som varit senil idag? Eftersom jag är ganska senil annars, förklades jag helt återställd o frisk, då jag lyckades tvätta min o tjejens kläder utan felaktiga blandningar, antal grader, fel tvättmedel etc :D
:banana

Flickvännen min brukar fråga vart hon har sin mobil när hon pratar med mig genom den =)

Back