"Idag var jag senil"-tråden

Idag har jag haft praktiskt prov i idisslarmedicin. Det gick förvisso tillräckligt bra för att bli godkänd... men jag var ändå senil när jag glömde en basic sak som att kolla flödet i jugularvenerna. :gnissla (Speciellt eftersom jag ändå var i området och kollade om hon hade ödem i dröglappen eftersom hjärtat inte lät som det ska. :rolleyes: )
Hade jag gjort det hade det inte varit så pinsamt och jag hade satt endocardit högst upp på diffdiagnoslistan istället. :huvet

Jag kommer aldrig att glömma det någonsin igen. :)

Last edited:
Mirran skrev:
2667067 Haha..Själv tycker jag att JAG är grymt senil..men du tar nog priset..:D

Alltså..det slutade med att jag gick in på Åhlens o köpte parfymkit till hela familjen :rolleyes: (hur tråkig får man bli)..jag kommer att skämmas på julafton när alla öppnar sina paket :rodnar Annars brukar jag vara bra på att hitta roliga personliga presenter. NÄSTA jul skall jag vara asförberedd !!(:tungan )

Nursey skrev:
2667124 Alltså..det slutade med att jag gick in på Åhlens o köpte parfymkit till hela familjen :rolleyes: (hur tråkig får man bli)..jag kommer att skämmas på julafton när alla öppnar sina paket :rodnar Annars brukar jag vara bra på att hitta roliga personliga presenter. NÄSTA jul skall jag vara asförberedd !!(:tungan )

På tal om julklappar så kom äldsta dotran (en av bonusdöttrarna) i huset (11år) häromkvällen och frågade om hon skulle få några julklappar i år... Jag skrattade högt, vände mig mot henne och sa allvarligt med ett leende att "nej, i år får du inget. Eftersom du är äldst i en skara av fem barn hade vi tänkt att du skulle föregå med gott exempel i år och visa dina syskon att julen inte handlar om att få saker, det förstår du ju att det kostar massor av pengar om vi ska köpa julklappar till er alla år efter år" Hon såg på mej med en blick som jag skulle ha haft kameran framme för... Sen böjde hon sig fram och "slog" mig på armen och skrattade :)

Ja vi skojar ofta och mycket med barnen här... Men det roliga med detta var att hon faktiskt kom av sig helt för en stund! :D

Nienna skrev:
2667151 På tal om julklappar så kom äldsta dotran (en av bonusdöttrarna) i huset (11år) häromkvällen och frågade om hon skulle få några julklappar i år... Jag skrattade högt, vände mig mot henne och sa allvarligt med ett leende att "nej, i år får du inget. Eftersom du är äldst i en skara av fem barn hade vi tänkt att du skulle föregå med gott exempel i år och visa dina syskon att julen inte handlar om att få saker, det förstår du ju att det kostar massor av pengar om vi ska köpa julklappar till er alla år efter år" Hon såg på mej med en blick som jag skulle ha haft kameran framme för... Sen böjde hon sig fram och "slog" mig på armen och skrattade :)

Ja vi skojar ofta och mycket med barnen här... Men det roliga med detta var att hon faktiskt kom av sig helt för en stund! :D

Ironi gör barnen skygga&osäkra :gnissla

Jag glömmer aldrig nåt, på sin höjd mina glasögon ibland - thats it :cool:

FreddaAbborre skrev:
2666786 Letade efter fjärrkontrollen till TV'n i en halvtimma. Sedan tröttna jag och skulle ta ett glas oboy. Då ser man fjärrkontrollen ligga i kylen.
Hahahaha....en klassiker!

Jag klär på mig, tar cykeln, låser första dörren, låser andra dörren, glömde självklart cykellåset.... låsa upp andra dörren, låsa första dörren, hämta cykellåset, låsa allt igen. Händer väl samma sak 3 ggr/veckan...
Lär mig fan aldrig att ta med låset på en gång.

Last edited:
MikkE skrev:
2667179 Jag klär på mig, tar cykeln, låser första dörren, låser andra dörren, glömde självklart låset.... låsa upp andra dörren, låsa första dörren, hämta låset, låsa allt igen. Händer väl samma sak 3 ggr/veckan...
Lär mig fan aldrig att ta med låset på en gång.

LÅS cykeln med låset(?)! :va

MikkE skrev:
2667207 Oj, jag glömde CYKELlåset :)

Hahahaha... ja exakt - alltså! Låser du din cykel med just cykellåset så vet du var du har låset, som du verkar glömma. Juh! :D

Mavve skrev:
2667227 Hahahaha... ja exakt - alltså! Låser du din cykel med just cykellåset så vet du var du har låset, som du verkar glömma. Juh! :D
He, jag har bajken i lägenheten... olåst. Låset ligger på en bunt reklamblad ;)

Går upp tidigt för att hinna göra mej iordning för sjukgympan. Polaren ringer och undrar om vi ska luncha. Självklart säger jag och kollar på klockan. Inga problem med att hinna... Slutar med att polaren åker från mej tio minuter innan mitt träningspass ska sluta!! Har helt glömt bort tiden. Undrar hur mycket det kommer kosta??:näsblod

/Carin

MikkE skrev:
2667259 He, jag har bajken i lägenheten... olåst. Låset ligger på en bunt reklamblad ;)

Så hade jag det med - glömde aldrig låset :)
Fast oftast cyklade jag till ställen där jag visste att jag kunde ställa in den säkert.
Nu står den i förrådet i källaren efter jag städade undan allt skit - det funkade faktiskt hehe :tummenupp

Nursey skrev:
2667124 Alltså..det slutade med att jag gick in på Åhlens o köpte parfymkit till hela familjen :rolleyes: (hur tråkig får man bli)..jag kommer att skämmas på julafton när alla öppnar sina paket :rodnar Annars brukar jag vara bra på att hitta roliga personliga presenter. NÄSTA jul skall jag vara asförberedd !!(:tungan )
Familjen blir säkert glada...Hoppas du är bättre förberedd nästa jul..
Själv har jag lovat mig själv att ALDRIG renovera innan jul, hemma har det varit totalkaos tills idag:mad:

Gör smådumma saker ganska ofta, en sak som jag av nån konstig anledning kom på just nu utspelade sig under min gymnasietid.
Vi skulle ha idrott på förmiddagen och i omklädningsrummet när jag tar av mig byxorna upptäcker jag att det ligger nåt i min ficka :confused: meh!! Det var ju TV-dosan som jag inte kunde hitta hemma på morgonen.
Vet inte om den legat där sen kvällen innan eller om jag stoppat dit den på morgonen.

Back